מדוניאנין וזהבי הם איום רציני על ב"ש

מדוניאנין. יבטל את הכוכב הגדול? בינתיים זה לא נראה כך
מדוניאנין. יבטל את הכוכב הגדול? בינתיים זה לא נראה כך | צילום: דני מרון

השילוב מוכיח שמוקדם להספיד את מכבי ת"א. וגם: האקס פקטור של בכר

(גודל טקסט)

בלוג ליגת העל החליט לשנות מהרגלו השבוע ולשאול כמה שאלות בוערות העומדות על סדר היום. בואו נתחיל.

 

האם מכבי תל אביב מאבדת את האליפות?

הטבלה מספרת כי האלופה מרוחקת כבר חמש נקודות מהמוליכה הפועל באר שבע, וזה הרבה, אבל מי שראה את משחק רבע גמר הגביע בכפר סבא הבין שהמילה האחרונה עוד לא נאמרה. זה לא רק הניצחון החלק והמשכנע 0:3 על יריב עיקש ומאומן. זה השער הראשון במשחק שלימד איזה עוד עוצמה קיימת אצל הצהובים.

 

 

ערן זהבי מסר והאריס מדוניאנין ירה טיל מרהיב לרשת. ולמה זה חשוב? כי כולם יודעים כמה פוטנציאל קיים בקשר הבוסני, אבל דיברו על כך שמדוניאנין אינו נשק שובר שוויון מכיוון שהוא לא יצליח להשתלב במכבי תל אביב ואפילו יבטל את הכוכב שלה. אז מסתבר שלא רק שמדוניאנין, שגם נגד הפועל תל אביב בדרבי היה מהטובים בצהוב, בא רעב, אלא שהוא וזהבי יכולים לשחק יחד ולייצר איום רציני על באר שבע.

 

השילוב הזה יעמוד למבחן מחודש ביום ראשון (20:15, שידור ישיר בספורט1 וב-HD) כשמכבי תל אביב תתארח במושבה מול נתניה. אסור להספיד את הצהובים.

 

זהבי מברך את מדוניאנין. מהווים איום רציני (דני מרון)

 

מה האקס הפקטור של בכר ברק?

הרבה אנשים תהו בקיץ מדוע בחרה באר שבע להחתים דווקא את דודו גורש, שוער בן 36 ועוד מהפועל עכו, במקום לסגור עם  אופיר מרציאנו או להחתים שוער זר.

 

גורש הוכיח שדווקא הקילומטרז' שצבר בקרבות תחתית אליהן הורגל בעונות קודמות בקבוצתו הקודמת תרמו לו מאוד. המספרים מדברים בעד עצמם – 13 שערים בלבד ספג ב-22 משחקים, הכי מעט בליגה, ו-11 פעמים שמר גורש על שער נקי (שווה לפרדראג ראיקוביץ') והפך להפתעה הנעימה של העונה.

 

גורש לא כוכב, הוא לא עלה שלושה מיליון יורו כמו עמיתו הסרבי, אבל הוא כבר לא שוער גדול בקבוצה קטנה, אלא שוער טוב שעומד בלחץ של קבוצה גדולה כמו באר שבע.

 

גורש. המספרים מדברים בעד עצמם (ערן לוף)

 

שלומי ארבייטמן עשה בחירה טובה?

אליניב ברדה הביא בעקבותיו לבאר שבע לגיונרים נוספים כמו מאור מליקסון, בן שהר ושלומי ארבייטמן, אבל בזמן שמליקסון ושהר השתלבו היטב ברוטציה של ברק בכר, נדחק החלוץ שכבש בבלגיה 21 שערים ב-88 משחקים בשלוש קבוצות שונות לקצה הספסל.

 

נכון שהוא ויתר על ההזדמנות הנדירה להיות חלק מהעונה ההיסטורית של האדומים מהנגב, ונכון שהוא חתם בקבוצת תחתית כמו הפועל חיפה, ועדיין הבחירה שלו נראית נכונה ומתבקשת. הצורך בדקות משחק גבר על האפשרות להיות חלק שולי (אולי) באליפות.

 

בהפועל חיפה יוכל ארבייטמן להיות שחקן מוביל, כוכב וסמל במועדון שאיבד את הזהות שלו תחת יואב כץ והפך לאפור ובינוני. עד כדי כך שחלק מאוהדים מאסו בניהול של הבוס מאמריקה והקימו להם את מועדון רובי שפירא חיפה, בדומה להפועל קטמון, מכבי קביליו יפו ובית"ר נורדיה.

 

לארבייטמן יש הזדמנות למלא את הואקום ולהיות האקס פקטור של האדומים מהכרמל בפלייאוף התחתון. יצא הגורל והמבחן הראשון של החלוץ יהיה בשבת (17:15, ישיר בספורט1 ו-HD) מול באר שבע ומול ברק בכר שוויתר עליו.

 

את השער היחיד שלו העונה כבש ארבייטמן במשחק הזה בסיבוב הקודם לרשת חיפה. הנה הזדמנות כפולה ומכופלת להחזיר את החוב ולתת תשואה ראשונה ליואב כץ על ההשקעה בו.

 

בחר להיות שחקן מוביל בכרמל (דני מרון)

 

עד מתי נמשיך לסבול מעונשי הרדיוס?

בית הדין של ההתאחדות לכדורגל הפך לגוף מאוס וארכאי שמלקה בקביעות את הגדולות ואיש אינו עושה דבר להפסיק את התופעה המגוחכת.

 

ביום שני נקבל מפגש מצומצם ומסורס של בית"ר ירושלים ומכבי חיפה. במקום 30 אלף צופים בטדי, עשרת אלפים בקושי באצטדיון המושבה. שבוע לאחר מכן ייפגשו מכבי חיפה והפועל תל אביב הרחק מסמי עופר. וכל זה למה? שירים גזעניים ואבוקות מצד קומץ אוהדים.

 

ראשי הקבוצות באמת עושים את כל מה שביכולתם כדי להילחם בתופעה, אבל ראשי ההתאחדות זקוקים לקנסות כי מישהו הרי צריך לסגור את הגירעון העצום. וגם לא אכפת להם שאלי טביב או יעקב שחר ייפגעו בהכנסות. כי הם, ראשי ההתאחדות, מעל כולם. הם והצדקנות הצורמת של בתי הדין שלהם.

 

במקומות מתקדמים יותר, כמו באירופה למשל, אין דיונים פומביים וגם אין עונשי רדיוס. רק כאן משתמשים בעונשים של פעם. והחוליגנים? מישהו באמת חושב שזה מזיז להם. מישהו באמת מאמין שבית הדין של ההתאחדות על עונשיו ימנע את הקריאה הגזענית הבאה או את האבוקה? העיקר שיש רדיוס. ניפגש במגרש הרחוק מביתך.  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי