קרנקו: קיימת אפשרות שבניון יעזוב, שם גדול בארה"ב

יש לו עוד כמה שנים לשחק
יש לו עוד כמה שנים לשחק | צילום: דני מרון

סוכנו של קשר מכבי חיפה לספורט1: "יהיה קשה להעביר את זהבי לספרד"

(גודל טקסט)

הסוכן גוסטבו קרנקו הוא שעומד מאחורי המעבר האפשרי של יוסי בניון לליגה האוסטרלית. קרנקו, ארגנטיני במוצאו, שיחק בהפועל ירושלים כזר בתחילת שנות ה-90. אחר כך עבר להתגורר בספרד והחל לייצג כדורגלנים רבים ביניהם בניון ודודו אוואט.

 

בראיון מביתו במראבייה, ספרד העיד בעברית שוטפת. "אני הוצאתי את בניון לשחק בספרד, בסנטאנדר, יחד עם רונן קצב", מגלה קרנקו, "אחר כך העברתי אותו לליברפול ולכל שאר הקבוצות".

 

 

ועכשיו היעד הוא אוסטרליה?

"יכול להיות. קיימת גם אפשרות שבניון ישחק ב-MLS כי בארצות הברית הוא שם גדול בגלל ששיחק בהצלחה בליברפול ובקבוצות אחרות, בניון משחק טוב העונה ולא תהיה בעיה למצוא לו קבוצה בליגות האלה, מה גם שאיפה שהוא ילך הוא ימשוך אחריו קהל יהודי וישראלי. העניין הוא שבניון  צריך להחליט אם הוא רוצה לעשות עוד שינוי, אחרי שרק לפני שנה וחצי חזר עם כל משפחתו לישראל".

 

בניון כבר לא ילד. הוא בן 35.

"יש לו עוד כמה שנים לשחק. בניון הוא אחד הישראלים הטובים ביותר אי פעם. גם כשהוא שיחק פחות טוב לא הבנתי איך הקהל מקלל שחקן ברמתו".

 

הבאת את בניון, אוואט, תומר חמד ואחרים לספרד. אתה יכול גם להביא את ערן זהבי?

"זה יהיה מאוד קשה, כי הוא מרוויח במכבי סכומים גבוהים".

 

חוץ מהעברית השוטפת מה עוד נשאר לך התקופה ששיחקת בהפועל ירושלים.

 

"זיכרונות מפרק מאוד יפה בחיים שלי. היתה לנו קבוצה נהדרת עם מישל דיין, יואב בסון ואריה שפירא. הבעיה שלא תמיד שילמו לנו. פעם עשינו שביתה והלכנו לישון בבית ההסתדרות ברחוב שטראוס בירושלים, וביום העצמאות עשינו מנגל שם על המרפסת".

 

קרנקו. מכבי תל אביב רצתה אותו 

 

תמיד הצטיינת נגד בית"ר בדרבי.

 

"היתה לי מוטיבציה בכל המשחקים הגדולים, גם נגד מכבי ת"א. עובדה שהם רצו אותי. אבל הרגשתי מצוין בהפועל ירושלים, האנשים אהבו אותי והיה כסף טוב. אני בקשר עם מישל דיין ונפגש עמו כשאני בישראל וגם עם דודו דהאן.

 

סוכן השחקנים?

 

"כן. הוא שיחק אתי בהפועל ירושלים, בלם צעיר. חבר מאוד טוב שלי"

 

מה אתה אומר על הפועל קטמון?

 

"יש לה קהל מדהים שעושה אווירה נהדרת שמזכיר לי את אינדפנדיינטה הארגנטינית בה שיחקתי. קהל כזה חייב להיות בליגה הראשונה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי