כוכבים יחידים: התלות בערן זהבי ובעומר אצילי

מנצנצים בשמיים. זהבי ואצילי
מנצנצים בשמיים. זהבי ואצילי | צילום: דני מרון

הקושי של מכבי ת"א ובית"ר, מכבי פ"ת צריכה לחשוב בגדול והמטרה של ק"ש

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

כל הכבוד לחאבי פריירה, שעמד על הקווים אמש כמאמן של מכבי תל אביב נגד רעננה. לפחות לפי הסטטיסטיקה, 100% ההצלחה של הספרדי מקנים לו את תואר "המאמן הזר הטוב של מכבי בכל הזמנים".

 

וברצינות: גם פריירה בסוף המשחק התקשה להתעלם מהבעיה העיקרית של הצהובים: התלות בערן זהבי. אין חדש תחת השמש ומשבוע לשבוע לא נראה כי חל שיפור כלשהו, זה עדיין לא זה למרות היכולת הטובה של אזולאי והניצוצות של ראדוניץ'. לפחות בכל משחק יש מישהו שטועה לטובת האלופה.

 

ברעננה לעומת זאת ובאופן מפתיע מפתיעים לרעה: אם היינו רגילים לתכליתיות מהקבוצה של סילבס, שנהגה לעקוץ גם את הגדולות וגם לנצח במשחקים לא משכנעים, התהפכו היוצרות: מחזור שני ברציפות שרעננה לא נופלת מול שתי המובילות בליגה, אך מחטיאה ויוצאת הפראיירית.

מבין את הבעיות של מכבי. פריירה (דני מרון)

 

אם אין אני לי, עומר אצילי

הזכרנו את התלות של מכבי בזהבי, אבל יש עוד קבוצה צהובה עם תלות לא פחות גדולה. המנטרה בבית"ר ירושלים הפכה להיות: "אם אין אני לי, עומר אצילי". בית"ר לא מרשימה בתקופה האחרונה ואולי אפילו בכלל, אבל יש לה יתרונות מרכזיים: היא ממעטת לספוג וגם בימים פחות טובים גול אחד מספיק לה מול ההתקפות העקרות של שאר קבוצות הליגה. בנוסף, ולא פחות חשוב, יש לה את הערן זהבי שלה.

 

אמנם לא בממדים של מכבי ת"א, אבל גם הירושלמים פיתחו תלות מסוימת בשחקן אחד. הצהובים תלויים במצב רוחו של הכישרון הצעיר, שמנפק ברוב המשחקים הברקה או שתיים. ברוב המשחקים זה בדיוק מה שמספיק בשביל לאסוף את הניצחונות הדחוקים הרבים של הקבוצה מהבירה, וזה גם מה שמספיק למקום שלישי.

 

בני יהודה צריכה נס בשביל לכבוש. אם בתחילת דרכו יוסי מזרחי עוד היה אופטימי, נראה שגם הוא מבין שאם לא ינחת פה חלוץ פנטסטי שיסייע לג'וד נורו, גם הזהובים ייאבקו על ההישארות עד הרגע האחרון. פדרו גלבאן לא יצליח להחזיק את הקבוצה על כתפיו במשך כל העונה.

 

לא הוגן לשפוט את נתניה

מכבי נתניה מהווה הוכחה לכך שלא תמיד הקלישאה "משנה מאמן, משנה מזל" נכונה. ראובן עטר הונחת בשרון דווקא בתקופה ששלומי דורה החל לשפר את הקבוצה, ומאז שהגיע המתולתל, היא פשוט נראית רע.

 

צריך להגיד את האמת: קצת לא הוגן לשפוט את נתניה בהיעדרם של ערן לוי, ישראל זגורי ודיאא סבע, כי בליגה כל כך חלשה כמו שלנו שלושת השחקנים הללו בהחלט יכולים להוות את ההבדל בין המקום אחרון למקום שביעי. השער הראשון שספגה הקבוצה מעיר היהלומים בהפסד לקרית שמונה יכול לספר את כל הסיפור שלה העונה: מצד אחד חמזה בארי מחמיץ שער בטוח, ובהתקפה מנגד ברונו קונייה מעניש.

 

בכושר אדיר. מזרחי (דני מרון)

 

עושה רושם שקרית שמונה מתחילה לחזור לדרך המלך עם שלוש שלישיות בארבעת המשחקים האחרונים, ואפילו ההפסד הצורב למכבי היה מעין פספוס לאור טעות השיפוט וההחמצות. איזי שירצקי לא מרבה לדבר בתקופה האחרונה, יתכן בשל העובדה שיתקשה להודות שטעה עם סאלח חסארמה ויתכן כי הוא פשוט מנסה להרגיע את המערכת עם קצת שקט. בכל מקרה, חלק התקפי שמורכב מאחמד עאבד ואופיר מזרחי, שפשוט נמצא בכושר אדיר, ק"ש חייבת להתברג לפחות במקום החמישי.

 

מכבי פ"ת צריכה לנצל את המומנטום

מכבי פתח תקווה היא אולי הקבוצה בכושר הכי טוב בליגה. הניצחון אמש על כפר סבא, למרות שהושג ביכולת לא מספיקה, היה תצוגת אופי גדולה מאוד במועדון, שחושב העונה בגדול. גם רן בן שמעון מבין שהשנה אפשר לכוון גבוה. מה השלב הבא? צירוף חלוץ ברמה כמו ראדה פריצה ועוד קשר יצירתי שיספק לו את הכדורים. השנה בפ"ת צריכים ללכת על כל הקופה, All in. גם אם זה לא יסתיים בגביע המדינה או מקום שלישי, יש למלאבסים הזדמנות חד פעמית ליצור הרתעה ולבסס את המועדון כלגיטימי בפלייאוף העליון של ליגת העל.

 

מה נשאר להוסיף על הפועל כפ"ס? לא הרבה. כשהמאמן, שהתחיל את העונה ובנה את הסגל, אומר בסיום המשחק שעם הסגל הזה (שהוא כאמור בנה) אי אפשר להישאר בליגה, אז כנראה שהוא זה צריך להניח את המפתחות.

 

הגיע הזמן להניח את המפתחות. נעים (אודי ציטיאט)

 

אבוקסיס מחכה שהפקק ישתחרר

יוסי אבוקסיס עובר עונה מסויטת. חזינו בסיום המריר שלו בבני יהודה, אולי על לא עוול בכפו, וגם בעכו הובן כמה קשה לו לנצח. מצד אחד, סכנין הגיע לכמות רבה של מצבים והיא צריכה לחשוב טוב מדוע היא לא ניצחה את המשחק, אך מהצד השני שוב הוכח כמה קטלני החלק ההתקפי שלה. לאבוקסיס יש עוד עבודה רבה והניצחון הראשון שיגיע ישחרר את הפקק. רק שלא יעשו לו מכירת חיסול.

 

אם רוצים להבין למה הפועל עכו שורדת בליגה כל כך הרבה שנים מספיק להסתכל על שני המשחקים האחרונים שלה מול היריבות האמתיות שלה לתחתית, כפר סבא וסכנין. עכו יכולה לספוג תבוסה ממכבי תל אביב ומכבי חיפה, אבל במשחקים "עם הכסף על הרצפה" היא מופיעה בגדול ושם מוכרע מי תישאר בליגה. מילה טוב מגיעה לציון צמח המשתקם, שמתחיל לפרוח ומשחק שני רצוף סוחב את עכו על גבו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי