קליימן הפך למניה הכי בטוחה בבית"ר

קליימן
קליימן | צילום: דני מרון

המקום בהרכב והאמון הבלתי מסויג אפשרו לשוער לפרוח בעונתו השנייה

(גודל טקסט)

בוריס קליימן, שוער בית"ר ירושלים, ציין במחזור הקודם מול מכבי נתניה את הופעתו ה-50 בליגת העל, מאז עבר לבירה. ב-15 משחקים הוא שמר על שער נקי. אבל הסיפור שלו בבירה הוא הרבה יותר מנתונים טובים אך יבשים.

 

בקיץ שעבר, כשהגיע לבית וגן היה בגדר נעלם גדול. בהפועל תל אביב הוא נע בין הדשא לספסל ובין לבין ספג יותר ביקורות מהצלות. מספר ימים לאחר שסגר אמר קליימן באחד הראיונות ששוער יכול להצליח רק אם הוא יודע שהמקום שלו בטוח בהרכב. את זה הוא קיבל בבית"ר, בלי שום צורך להתמודד עם שוער שיאיים עליו.  

 

 

בעונת הבכורה שלו בבירה הוא לא היה יציב ונראה היה כמו עוד שוער שיחמם את הכסא בציפייה לקורנפיין הבא, אבל העונה זה קליימן ועוד עשרה. הוא התבגר, צמצם את הטעויות שלו למינימום והפך לשוער הרבה יותר טוב שגם יודע לעמוד בלחץ של מועדון גדול.

 

אם קליימן לא ייצא לאירופה הוא יוכל לעשות קריירה יפה בבירה ולהיזכר כאחד השוערים הגדולים בתולדות המועדון לצד קורנפיין ויוסי מזרחי. וכדאי גם למאמן הנבחרת לחשוב עליו לקראת קמפיין מונדיאל 2018. אחרי הכל מדובר בשוער הטוב בליגה. בשבת (19:45, שידור ישיר בספורט1 וספורטHD1) תהיה לו כנראה עבודה רבה מול הפועל חיפה.     

 

עדיף להיות גרב מאשר מאמן

יוסי אבוקסיס, המאמן החדש של סכנין, הוא בחירה טובה של המועדון. השאלה היא האם אבוקסיס עשה את הבחירה הנכונה. הרי רק בשבוע שעבר, עם פיטוריו, אמר אלי כהן, המאמן היוצא, שמדובר ב"סביבת עבודה בלתי אפשרית".

 

ואלי כהן רק התחיל לספר את הסיפור. אמנם יואב כץ לוקח ובגדול את התואר "הפיטורים המגעילים של העונה" אבל בסכנין מדובר במוטיב חוזר. מרקו בלבול היה היחיד בחמש עונות שלא פוטר וגם הוא לא המשיך במועדון למרות שהביא את הקבוצה לפלייאוף העליון. כך זה שמעמד המאמן משול לגרביים. גורבים, מזיעים בתוכן עד שהן מתבלות ובסוף זורקים אותן לפח וקונים חדש.

 

אבוקסיס. למה בחר דווקא בסכנין? (אריאל שלום)

 

אפשר להבין מאמן שפוטר, כמו אבוקסיס (מבני יהודה) שרוצה לחזור לקווים מהר ככל האפשר. השוק מוצף ועל כל משרה שמתפנה נאבקים שלל מאמנים מחוץ. וחוץ מזה מדובר על פרנסה לא ג'וב של כבוד. ועם זאת, יש מקומות בכדורגל הישראלי כמו סכנין  שממש לא מומלץ להגיע אליהם.

 

ולא חלילה בגלל שמדובר בקבוצה של המגזר אלא בגלל ההתנהלות של סכנין. לכאורה הפיטורים היו מוצדקים. שלושה הפסדים רצופים, מקום 12 ונקודה מעל הקו האדום. אבל מבט מעמיק יותר מגלה שאלי כהן התמודד מול שתי המוליכות ומול רעננה בחוץ ונוצח בהפרשים מינימליים. מה גם שאף קבוצה, פרט לנתניה, לא באמת שקועה במצב קריטי בתחתית.

 

"אני מעריך מאוד את מאמץ שעשו בהנהלה כדי להביא אותי", הצהיר אבוקסיס השבוע וייבחן בשבת (17:45, שידור ישיר בספורט1 ובספורטHD1) מול מכבי חיפה. רק רצוי שאבוקסיס יזכור שבמועדון הזה הכל גם להתהפך ויום אחד, אולי עוד העונה, החבר'ה האלה ממש יעשו כדי שיעזוב.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי