חזרה למקורות: שחקני הבית ייקחו את מכבי חיפה קדימה?

ריאן. צריך ביטחון כדי להגיע לרמות הגבוהות
ריאן. צריך ביטחון כדי להגיע לרמות הגבוהות | צילום: ערן לוף

הצמרת ברחה אבל הירוקים הצהירו נאמנות. הצעירים מבהירים: העתיד ורוד

(גודל טקסט)

בשנים האחרונות מכבי חיפה איבדה מכבי חיפה את ההגמוניה בליגת העל. לצד השליטה של מכבי תל אביב בעידן גולדהאר, הירוקים גם לא מצליחים אפילו לפלס דרכם למאבק אמיתי בצמרת.

 

שנה אחר שנה ונדמה שדבר לא השתנה. מאמנים באו והלכו, אך מדיניות הרכש הכושלת שמתבצעת בשנים האחרונות בקבוצה מהכרמל, לא מסייעת לקבוצה. יחד עם זאת, במכבי חיפה, בעיקר העונה ניתן לראות ניסיון לחזרה למה שהוליך אותם לצמרת הכדורגל הישראלי – שחקני הבית.

 

 

אחרי כמה שנים עם מיעוט של שחקני בית בהרכב נבנתה הקבוצה של רוני לוי עם קאדר שמרכיב לא מעט תוצרת למחלקת הנוער המוכשרת של המועדון. בשבועות האחרונים התחלנו לראות סימנים לשינוי והמועדון מתחיל לשלב יותר ויותר שחקני בית – המשמעות: נאמנות לסמל ורצון להצליח, דבר שאולי ישתלם בעתיד הקרוב.

 

איסמעיל ריאן, נטע לביא, איעד חבשי, עטאא ג'אבר, שובל גוזלן ושחר הירש – כולם נמנים על הסגל הירוק, לפחות עד ינואר ובמועדון הבינו שככל הנראה זה הבסיס לעתיד. ג'אבר, לביא וריאן זכו לחתום על חוזים חדשים וארוכי טווח לארבע עונות והבעלים יעקב שחר אף אמר למקורביו באחרונה: "אין קבוצה בארץ שמשתפת צעירים בכמות שלנו, בסוף זה ישתלם".

 

ג'אבר. קפטן הנבחרת צעירה זכה להבעת אמון גם בירוק (ערן לוף)

 

"לביא שחקן מזן אחר, ריאן שחקן ברמה הכי גבוהה"

"זה דבר נכון וראוי מפני שאין קבוצה שמספקת ומייצרת שחקני נוער שלא משתלבים בקבוצה הבוגרת. זה מראה על מחויבות מטעם המועדון כלפי השחקנים. שחקנים יהיו מחוייבים יותר, והד-DNA של המועדון יכול ללכת בכיוון חיובי", העיד שחקן העבר, רפי אוסמו.

 

מי שתפס פיקוד בהיעדרו של אופיר קריאף וזכה ללא מעט מחמאות לאחרונה הוא הקשר נטע לביא, שאף זכה להאריך את חוזהו במועדון. "הוא מיד הטביע את חותמו, רואים שהוא עשוי מזן אחר. הולך לגדול פה שחקן שיישאר להרבה מאוד שנים. הוא מזכיר לי שחקנים מדורות רבים וטובים, מאוד מזכיר לי את דקל קינן באופי שלו", החמיא אוסמו.

 

הפרשן איציק אהרונוביץ' גם כן חושב שמדובר בחשיבה נכונה. "קודם כל זה צעד מצוין, השארת השחקנים האלו, כל מי שחתם יכול בהחלט להחליף את הזרים", ציין והוסיף: "ללביא יש בגרות במשחק, שחקן מאוד חכם, משחק לעומק, פיזי מאוד, עושה הגנה טובה. יש לו ראש גדול תרתי משמע. מאוד התרשמתי ממנו".

 

לביא. הספיק להרשים ואפילו מזכיר את הקפטן הנוכחי (ערן לוף)

 

מי שעוד זוכה לקרדיט ניכר, הוא איסמעיל ריאן שהראה לא מעט ניצוצות בדקות שקיבל, בייחוד בדרבי בו חזרה הקבוצה מפיגור ל-2:4 נגד הפועל. "ריאן זה שחקן כנף מצוין, הוא צריך בטחון ויהיה שחקן ברמה הכי גבוהה שיש. יש לו דריבל נהדר, והוא גם גולר", הוסיף אהרונוביץ'.

 

ג'אבר נפגע? טוב שהאריכו חוזה

מי שקצת דעך במעמדו הוא עטאא ג'אבר. קפטן הנבחרת הצעירה, החל כאחת התקוות הגדולות לתפוס מקום בהרכב של רוני לוי, אחרי שחזר מהשאלה לסכנין, אך כעת כשנטע לביא תפס מקום בקישור האחורי, ג'אבר שרק האריך חוזהו, עשוי להיות מושאל. "זה צעד נכון, הארכת חוזה. גם אם לא באופן מיידי. שחקן שאין לו חוזה יכול ללכת לאן שירצה, בחיפה למדו מהטעות עם תומר חמד", העיד צדוק מלכה, שחקן העבר ועוזרו לשעבר של ראובן עטר.

 

"ג'אבר לא יציב כי לא קיבל הרבה הזדמנויות. הוא לא סתם קיבל את סרט הקפטן של נבחרת ישראל הצעירה", העיד מלכה. "מה שטוב בהארכת החוזה הזו היא שאם השחקנים לא ימצאו את מקומם בקבוצה אז יהיה אפשר להשאילם לקבוצות אחרות כדי שישתפשפו ויחזרו כשחקנים מובילים למכבי חיפה".

 

במדי הנבחרת. אולי השאלה תעזור לו לפרוץ (אודי ציטיאט)

 

גם כוכב העבר הירוק, ציון מרילי מצטרף למחמאות לקשר: "ג'אבר שחקן מוכשר מאוד, הזמן שלו יגיע. הוא צריך לעבוד קשה, גם אם כרגע המפתחות לא אצלו ודרינצ'יץ' מועדף, הוא יקבל את ההזדמנות שלו".

 

אהרונוביץ' מסכם: "כל מי שחתם יכול לשחק במקום הזרים. צריך לתת להם לצבור ניסיון, זה יעזור בטווח הארוך. השחקנים שהגיעו העונה לא נותנים תפוקה ועם הרעב של שחקני הבית, התוצאות בעתיד יהיו טובות יותר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי