בוס: "במכבי ת"א יש לי הזדמנות לזכות בתארים"

בוס מוצג כמאמן מכבי תל אביב. עידן חדש (שוב) מתחיל
בוס מוצג כמאמן מכבי תל אביב. עידן חדש (שוב) מתחיל | צילום: באדיבות האתר הרשמי של מכבי ת"א

המאמן ההולנדי של האלופה הוצג: "חתמתי לשנה וחצי כי אני רוצה להיות כאן"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב הציגה הבוקר בפעם החמישית מאמן תוך שלוש שנים וחצי. היום היה זה ההולנדי פטר בוס, שהתייצב למסיבת עיתונאים ראשונה שלו כמאמן אלופת המדינה.

כמדי שבוע, הצהובים ערכו מסיבת עיתונאים לקראת משחק הליגה הקרוב, הפעם מצפה להם מפגש מסקרן במיוחד מול מכבי חיפה ביום ראשון בבלומפילד, אבל כמובן שבמרכז מסיבת העיתונאים היה המאמן החדש שהגיע לאחר שעזב את ויטסה ההולנדית.

 

פטר בוס אמר: "כשהייתי שחקן, הייתי חמש שנים מחוץ להולנד וזה עזר לי מאוד. כשנהייתי מאמן היה לי חלום לאמן בחו"ל. כשההזדמנות הגיעה שוחחתי עם ג'ורדי ואני חושב שזה היה הרגע המתאים והמועדון הנכון בשבילי לעבור אליו. ויטסה זה מועדון נפלא ומאוד נהניתי, אבל מאוד קשה להתחרות במועדונים הגדולים בהולנד ובמכבי יש לי הזדמנות לזכות בתארים".

"בהולנד אני לא מפורסם בגלל החיוך שלי", התלוצץ בוס כשנשאל בהשוואה ליוקאנוביץ', "היה לי מזל שאחד השחקנים הנפלאים של מכבי ת"א הצטרף אליי בוויטסה (שרן ייני), ושוחחתי איתו כדי להכיר את הקבוצה. אני צריך להכיר את השחקנים, לעבוד איתם באימונים זו ההכרה האמיתית. הדבר הכי חשוב כרגע זו הקבוצה ועל זה צריך לעבוד".

"נצטרך להכיר אחד את השני במהרה. אני מפוקס אך ורק במכבי ת"א", המשיך ההולנדי לדבר על התאקלמותו והיכרותו עם המועדון, "מכבי ת"א היא האלופה וכנראה עשתה דברים בצורה נכונה. יש לקבוצה שחקנים טובים מאוד ואני צריך ללמוד להכיר אותם במהרה. אני מקווה שאוכל להביא את הדברים שיישמתי בוויטסה".

"המטרה היא כמובן לזכות באליפות", לא פחד בוס להצהיר ונשאל על שינויים אפשריים בסגל: "אני רוצה לאמן את השחקנים הקיימים ושאלות כאלה אני חושב שצריך להפנות לג'ורדי".

על כך שחתם על חוזה ל-18 חודשים במכבי ת"א, אך עזב את ויטסה באמצע העונה במה שאולי יגרום לאוהדים הצהובים לחשש, אמר: "לא שמחתי לעזוב את ויטסה באמצע העונה ושוחחתי על כך עם ג'ורדי קרויף. בקבוצות הקודמות שלי הייתי זמן רב, כמאמן וכשחקן. חתמתי כאן לשנה וחצי וזה תלוי בהנהלה אבל אני רוצה להיות כאן שנה וחצי".

על סגנון המשחק אותו הוא מייעד למכבי ת"א: "אני רוצה להציג כדורגל טוב ולגרום לאוהדים ליהנות, זה חשוב לי. התוצאות חשובות לא פחות וזו המטרה הכי יפה שאתה יכול להציב וגם הכי קשה – ואנחנו נעבוד קשה לשם כך". בוס סיפר כי ילדיו יישארו בהולנד ויגיעו לבוקר: "הייתי בת"א לפני זה פעמיים וכבר אז התרשמתי מאוד מהעיר. קיבלתי המון הודעות מחברים, משפחה וגם מאנשי כדורגל שהיו בת"א ואמרו לי שאהנה כאן ושזו עיר נפלאה".

המאמן התייחס למשחק מול מכבי חיפה ביום ראשון בקצרה ואמר: "אני לא מתכוון במשחק הראשון לכפות את עצמי ולתת אמירה. אני מיישר קו עם מה שקיים ואנשי מועדון והצוות הקיים עוזרים לי מאתמול להשתלב ולהכיר את הקבוצה".

 

 

ג'ורדי קרויף: "אני יכול להבטיח שזו לא הפעם הראשונה בשנים האחרונות ששוחתי עם פטר. מאמנים טובים לא תמיד פנויים, אז כשיש אחד עוקבים אחריו ומנסים להביאו. זו חלק מהעבודה שלי תמיד להיות מודע למתרחש. אנחנו עושים הכל כדי לנצל כל חלון ההעברות כדי לחזק את הסגל, עשינו את זה בחלונות הקודמים ונעשה את זה גם הפעם".

המנג'ר הספורטיבי המשיך: "אני חושב שמכבי ת"א מוכנה למשהו ספציפי יותר כמו כדורגל הולנדי, שהוא הרפתקני, לוחץ ודומיננטי במשחק. זה נכון למכבי ת"א ואני חושב שכשראינו שיש הזדמנות לצרף מאמן כמו פטר, עשינו את זה. אני מתכון לתת לו את כל הכלים כדי להצליח".

גם המנכ"ל מרטין ביין התייצב לשוחח מול העיתונאים ואמר: "בוס חתם על חוזה ל-18 חודשים ואנחנו מאמינים שהוא יוביל אותנו להצלחות. נעשה הכל כדי לעזור לפטר ולהנרי ואני מאחלים להם בהצלחה ומברכים אותם על הגעתם".

עוד אמר הסקוטי: "זה לא סוד שאנחנו רוצים לשפר את מתקני האימון שלנו ואנחנו מנהלים מגעים כדי שזה ייצא לפועל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי