המשבר שפוצץ את יחסי אבוקסיס ובני יהודה

אבוקסיס. תגובותיו אחרי משחקים לא הוסיפו
אבוקסיס. תגובותיו אחרי משחקים לא הוסיפו | צילום: עדי אבישי

חסיד עם הסיבות לסכסוך בין המאמן לבעלים. וגם: ההקלטה שפוצצה הכל

(גודל טקסט)

בדיוק חודשיים אחרי שפוטר מבני יהודה, חוזר היום יוסי אבוקסיס עם קבוצתו החדשה בני סכנין למפגש לוהט מול האקסית מהשכונה (14:45, ישיר בספורט1 וב-HD).

 

אבוקסיס פוטר מהכתומים בסיום משבר אמון ממושך עם הבעלים משה דמאיו, כשהדברים הגיעו לשיא בסיפור השעייתו של בן צעירי מהקבוצה, בעקבות תביעה שהגיש אחיו ושחקן העבר בקבוצה לירוי.
 

 

אבוקסיס חשף אז שהמהלך הוכתב מההנהלה, דבר שגרם לתקשורת ולקהל להתנפל על דמאיו שהחליט להיפרד מהמאמן, אבל שורשי הסכסוך, כאמור, נזרעו הרבה לפני כן והמהלך התבשל לאט ועל אש נמוכה. אז איך פרץ הסכסוך בין אבוקסיס לדמאיו?

 

תהליך ארוך שהתבשל לאט (מני בן ארי)


ב-2011 הגיע יוסי אבוקסיס לשכונה וכבר בתחילת העונה החלו בקיעים ראשונים בינו להנהלה, שסלדה מהתנהלותו משום שנהג להפיל את האחריות לחוסר ההישגים על כולם במקום לקחת אחריות כמאמן, כך מספרים הכתומים. אבוקסיס התלונן בתקשורת שאין לו מספיק כלים להצליח, דבר שהתפרש שההנהלה אשמה, ואף הפיל את האחריות על השחקנים שלא הבינו איך הוא מצפה מהם לעבוד איתו אחרי שביקר אותם פומבית. הקהל הכתום לא התחבר גם כן לאבוקסיס, קילל אותו נמרצות והמאמן טען מנגד שהקהל מלחיץ את השחקנים.


דמאיו לא נוהג לפטר מאמנים, אלא לתת להם גיבוי, אבל התנהלותו של המאמן הצעיר לא נשאה חן בעיניו. אבוקסיס אמנם סיים את העונה ואז מונה לעוזרו של אלי גוטמן בנבחרת, אבל חזר לשכונה כעבור שנה וחצי אחרי שדרור קשטן שם את המפתחות. אחד השיקולים לחזרתו הייתה העובדה שהוא מרוויח משכורת בהתאחדות ולכן בני יהודה קיבלה אותו במחיר שהשתלם לה.


אבוקסיס שהגיע באמצע העונה ולא הצליח להשאיר את הקבוצה בליגה, המשיך עמה בניסיון לחזור לליגת העל, אלא שאז דמאיו שמע שאבוקסיס טוען שלא הוא בנה את הסגל וכי הוא רוצה לשחרר את הכוכבים פדרו גלבאן, השוער דלה איינוגבה ואת עמיר עגייב, אוהד קדוסי ועוד.

 

גלבאן. למקורביו סיפר אבוקסיס כי הוא מעדיף לשחררו (עדי אבישי)

 

זכותו של המאמן לדרוש שחרור שחקנים, אומרים גורמים בקבוצה, אך טוענים כי הוא כלל לא ביקש זאת, אלא רק סיפר למקורביו, כולל לעיתונאים, כי השחקנים הנ"ל כלל לא בתכניותיו.

 

דמאיו איבד אמון במאמן בשל כך ואז הגיע אירוע נוסף כשאוהד הקבוצה התקשר לאבוקסיס ושאל אותו אם זה נכון שאין לקבוצה כסף להביא שחקנים, בזמן שדמאיו אמר בתקשורת שהמאמן יקבל כל תקציב שיבקש לחיזוק. אותו אוהד פרסם בפייסבוק שלו שאבוקסיס אמר לו "נכון, אין כסף להביא שחקנים".


דמאיו קרא לאבוקסיס ושאל אותו אם אמר דבר כזה ואבוקסיס הכחיש, מה שגרם למועדון להכחיש את דברי האוהד – אלא שהאוהד הקליט את השיחה ופרסם בפייסבוק את ההקלטה – והחריף את מערכת היחסים בין דמאיו לאבוקסיס, מה גם שהמקרה שם את הקבוצה במבוכה מול הקהל.


למרות המשקעים בין ההנהלה למאמן, הקבוצה עלתה ליגה. אז אבוקסיס טען שהסגל חלש ועלול שלא להספיק להישארות, דבר שגרם לחדר ההלבשה להתרחק מהמאמן שהביע בו אי אמון לאחר דשבריו בשידור חי בטלוויזיה. אם לא די בבעיות, הגיע סיפור בן צעירי שבו אבוקסיס חצה את הקו האדום מבחינת דמאיו, שהרגיש גם הוא כיצד המאמן לא שש לומר הכל לעיני מצלמות הטלוויזיה.

 

צעירי. הפרשה שהובילה לחציית קו אדום (דני מרון)


משה דמאיו אמר בתגובה: "זה לא עימות ביני לבין אבוקסיס, אני ממש לא שם. אני מתעסק בכדורגל נטו ולא מתעסק בכלל בכל הפיקנטריה, זה טוב רק לתקשורת".
 

יוסי אבוקסיס הגיב: "המשחק הזה חשוב מאוד לסכנין כי אנחנו בתחתית ואנחנו צריכים את הנקודות בשביל לצאת מהאזור המסוכן. אני בכלל לא מתעסק בכל מה שמסביב כי אנחנו במצבנו רוצים לנצח בכל משחק".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי