0:1 לרעננה על נתניה, התקרבה לפלייאוף העליון‎

רגל וחצי בפלייאוף העליון. רעננה חוגגת
רגל וחצי בפלייאוף העליון. רעננה חוגגת | צילום: אודי ציטיאט

שער של קנגוואה הרחיק את סילבס 6 נקודות מסכנין. הלאומית מחכה ליריבה

(גודל טקסט)

הפועל רעננה עשתה צעד חשוב לקראת הבטחת המקום בפלייאוף העליון, כשניצחה 0:1 את מכבי רעננה בפתיחת המחזור ה-24. שני מחזורים לסיום העונה הסדירה, לקבוצה של חיים סילבס יש 35 נקודות, והיא תישאר במקום הרביעי שבוע נוסף לפחות.

 

המשחק עצמו לא התעלה לרמה גבוהה, ונראה היה שהאורחת מעיר היהלומים, ששיחקה במגרשה הביתי, כבר השלימה עם ירידתה לליגה הלאומית עם הפסדה השמיני ברציפות. מנחם קורצקי העלה בשער את שוער הנבחרת הצעירה, דין גל, להופעת בכורה בקריירה בליגת העל, וזה השיב לו במשחק טוב ובמגוון הצלות שמנעו מהתוצאה להיות גבוהה יותר.

 

 

הוכחה נוספת להשלמה של נתניה עם ירידתה היא התנהלותו של הקהל שלה: מרבית אוהדיה החרימו את המשחק כמחאה על התנהלות ההנהלה והעומד בראשה, דורון אוסידון. חלקם, שהגיעו לאצטדיון, לא נכנסו והעדיפו לקלל את אוסידון ובעלי תפקידים אחרים מבחוץ. אחרים שכן נכנסו קיללו את אוסידון, מה שהצריך זימון של שוטרים לאבטח את היו"ר וגם את איזור הספסל.

 

שער בודד אך יקר. קנגאווה (אודי ציטיאט)

 

את המשחק הכריע אוונס קנגאווה, שכבש בבעיטה מחוץ לרחבה בדקה ה-24. החבורה של סילבס הייתה טובה יותר, הגיעה למצבים רבים וכאמור ללא יום טוב של גל בהופעת הבכורה שלו הייתה מגדילה את התוצאה.

 

"אנחנו צריכים לשחק 90 דקות, אנחנו לא יכולים לשחק רק מחצית אחת. אנחנו לא מצליחים לייצר נקודות", אמר בסיום מנחם קורצקי. "כל שבוע שואלים אותנו אם ירדנו, אנחנו לא מצליחים לנצח אז בטוח שהכיוון לא טוב. לא נראינו טוב, לא אהבתי את המשחק שלנו, חזרנו אחורה".

 

"דין גל קיבל את הקרדיט והוכיח את עצמו, אבל אנחנו לא צריכים שהוא יציל לנו את המצבים האלה", התייחס המאמן לשוער שקיבל קרדיט. "גם הגול שקיבלנו קל מדי, חבל. ברור שהתוצאות, ההפסדים, המצב והסיטואציה לא מוסיפים עוד לשחקנים. המצב לא קל, אבל אנחנו צריכים להתמודד עם זה, זה המצב".

 

גאה לאמן את השחקנים. סילבס (אודי ציטיאט)

 

"עשינו צעד גדול היום לפלייאוף העליון", אמר בסיום בחיוך חיים סילבס. "יש לנו עוד שני משחקים אבל אין ספק שזה היה ניצחון חשוב מאוד, עשינו אותו קשה קצת. כל פעם שאנחנו בתקופה שקצת מפסידים השחקנים מוכיחים אופי ובגרות, אני גאה להיות המאמן של השחקנים האלה".

 

"אנחנו מכירים את המשחקים האלה שאתה מחטיא ובסוף אתה מקבל גול מכלום ובורחות הנקודות", המשיך. "אני סומך על החבר'ה, עשינו את זה כמו שצריך. במהלך המשחק מדברים על היכולת, בסוף המשחק על התוצאה".

 

הופעת בכורה בקריירה. גל (אודי ציטיאט)

 

הרכבים:

הפועל רעננה: אריק ינקו; ליאור לוי, עידו לוי, בן והבה, עמנואל אמבולה; בן בנימין, יובל שבתאי, אלי בבייב, רנה מיחליץ' (שניר שוקר/80); אוונס קנגאווה (עדי נמני 90+3), מאמדו צ'אם (דיאן ראדוניץ/63).

 

מכבי נתניה: דין גל; עומר ורד, ירין חסן (אביעד בורלא/77), אנדריי מישצ'נקו (מוטי מלכה/38), שמעון הרוש; נמניה פטרוביץ', משה לוגסי (איציק כהן/46), איסמעילה לינגאנה, מילאן סמיליאניץ'; סער בנבנישתי, מירצ'ה אקסטנה.

 

מהלך המשחק

 

דקה 10

הזדמנות טובה לנתניה! כדור ארוך מאחורה חתך את כל ההגנה והגיע לעומר ורד, שמצא את עצמו לבד מול ינקו. המגן ניסה להמשיך מהאוויר אך השוער הדף.

דקה 20

כתבנו תום שקד מדווח שהקהל של נתניה שנשאר מחוץ לאצטדיון מפגין ומקלל לאורך כל המשחק את ההנהלה.


רובם בכלל החרימו את המשחק. אוהדי נתניה (אודי ציטיאט)

דקה 23

יובל שבתאי בעט מחוץ לרחבה אך הכדור הלך לשמיים.

דקה 24

0:1 לרעננה! אמבולה הרים מצד שמאל, שמעון הרוש הרחיק רע לקנגאווה, שמחוץ לרחבה בעט לפינה הרחוקה. גל הגיב מאוחר והכדור חדר לרשת.



חגיגות השער (אודי ציטיאט)

דקה 26

כמעט 0:2! חסן עשה טעות גדולה בהגנה, קנגאווה השתלט ועל הכדור ובעט מיד – הכדור חלף ליד העמוד.

המחאה נגד אוסידון נמשכת. מעטים מאוהדי נתניה שכן הגיעו למשחק נעמדו מאחורי הספסל בקרבתו של קורצקי. למקום הגיע שוטר.

דקה 30

קנגאווה קיבל את הכדור משבתאי, התכבר על השומר שלו ומול השוער, בזווית קשה מאוד, בעט לרשת החיצונית.

דקה 41

כמעט 0:2! מיחליץ' העביר כדור רוחב מסוכן מצד ימין, קנגאווה היה רחוק סנטימטרים מלכבוש את השני.

דקה 45

יובל שבתאי בעט מ-25 מטרים – הכדור חלף קרוב מאוד לקורה.

דקה 46

בניסיון להציל משהו מהמשחק, ואולי גם מהעונה, קורצקי ערך חילוף במחצית והכניס את איציק כהן במקום מושיקו לוגסי.

דקה 47

נתניה שוב קרובה לכבוש את השני. כדור קרן עובר את כל ההגנה, כולל את גל, ומגיע לקנגוואה, שמול שער חשוף מזווית לא קלה נוגח החוצה. בהילוכים החוזרים הוכח שלינגנה הסיט את הכדור בידו. העניין חמק מעיני השופט וכך הקשר ניצל מכרטיס אדום.

דקה 52

סוף סוף, אחרי דקות רבות, הזדמנות לנתניה. כדור הוגבה לרחבה מצד שמאל, לינגנה התרומם מעל ההגנה ונגח – הכדור חלף ליד העמוד. 

דקה 70

המשחק נרדם לחלוטין. נראה שרעננה מסתפקת בתוצאה ולא שולחת הרבה שחקנים קדימה, מהעבר השני נתניה מתקשה להתקרב לשער.


המשחק רגוע. סמילאניץ' מול קנגאווה (אודי ציטיאט)

דקה 71

כמעט 0:2! קנגאווה קיבל כדור מבעד להגנה בצד שמאל, הוא הרים את הראש וראה את שבתאי חופשי לרחבה. כדור הרוחב השטוח שלו מצא את הקשר, שהמשיך בנגיעה, אך גל היה עירני והדף את הכדור.

דקה 83

משקוף! קנגאווה התנהל עם הכדור בצד שמאל, התקרב לרחבה ושחרר פצצה ברגל ימין – הכדור ננעץ במסגרת השער ועף בחזרה למגרש.

דקה 84

איזו הזדמנות לרעננה! ראדוניץ' קיבל את הכדור במצב של אחד על אחד מול גל, אך השוער הצליח לעצור אותו. הכדור שב לראדוניץ' שבעט שוב, אך השוער הצליח לעצור את ההזדמנות השנייה.


הצלות גדולות. גל (אודי ציטיאט)

דקה 88

אדום! סער בנבנישתי עשה עבירה קשה על סמילאניץ', ראה את הצהוב השני ובעקבותו הורחק מהמשחק.

דקה 90

ראדוניץ' בעט מתוך הרחבה קרוב לשער, גל הגיב טוב והדף לקרן.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי