נקודת ציון: צמח מתחיל לממש את הפוטנציאל שלו

ציון צמח. עונת פריצה
ציון צמח. עונת פריצה | צילום: עידן סלם

"יגיע רחוק", בטוחים חבריו אחרי שחזר מפציעה. ב-20:00 הוא מול מכבי ת"א

(גודל טקסט)

הפועל עכו עוברת עונה לא קלה. הקבוצה של ירון הוכנבוים נמצאת מתחת לקו האדום ונדמה כי צפויים לה חיים קשים גם בהמשך העונה. ברור שמפגש מול האלופה, מכבי ת"א (ישיר בספורט2 וב-HD החל מ-19:45) לא נלקח בחשבון להפתעה, אך אולי יש סיבה לפנטז.

 

קוראים לה ציון צמח. הקשר סומן בגילאים צעירים כאחד הכישרונות העולים במחלקת הנוער של מכבי תל אביב. הקריירה לא התפתחה כפי שחזו, וכשהוא כבר בן 25, צמח מצא עצמו כבורג מרכזי אצל ירון הוכנבוים.

 

 

נדודים ופציעה קשה

צמח החל דרכו במחלקות הצעירות של מכבי תל אביב וסומן ככישרון גדול, הוא עלה לבוגרים כבר בגיל 17, אך למרות שקיבל לא מעט דקות ואף רשם שער בליגת העל במדי הצהובים, הוא לא הפך לחלק קבוע מהסגל והחל במסע נדודים בליגות נמוכות. ההמשך היה במכבי פ"ת שם סיפק תקופה לא רעה, באשדוד וגם בפראלימני הקפריסאית, אך כשהוא שב לארץ מצא עצמו בקבוצה הצפונית.

 

"מדובר בבחור מוכשר מאוד ובן אדם נהדר", החמיא איציק עובדיה שאימן אותו בקבוצת הנוער של מכבי ת"א. "הוא שחקן כישרוני עם שליטה בשתי רגליים עם בעיטה מיוחדת, ובעל ראיית משחק מצוינת", המשיך.

 


צמח חוגג. "הפציעה השיבה את הרעב" (ערן לוף)

 

צמח הספיק כאמור להיות ליגיונר לתקופה קצרה אך חזר ארצה. במשחק הבכורה שלו בעכו אשתקד  הספיק לכבוש שער ב-1:1 עם הפועל חיפה, אך באותו משחק גם שבר את רגלו ונעדר ארבעה חודשים.

 

צמח הספיק להשתקם וחזר רעב הרבה יותר. "אני חושב שהפציעה שלו בשנה שעברה עזרה לו מאוד מבחינה מנטלית, ועכשיו מרגישים כמה הוא רעב להצלחה כשחזר יותר טוב, פציעתו שינתה אותו והחזירה אותו חזק יותר", הוסיף עובדיה.

 

עונת הפריצה: "יכול להגיע הרבה יותר רחוק"

העונה נדמה כי משהו התחבר, השתנה. צמח קיבל קרדיט נכבד מירון הוכנבוים והפך לאחד השחקנים החשובים של הקבוצה הצנועה מהצפון. בינתיים זה הספיק לניצוצות מהעבר, ובתוספת שני שערים ושער בגביע המדינה, אבל כולם בקבוצה הצפונית בטוחים שזו העונה שלו.

 


עונת הפריצה שלו? צמח מול קלטינס (דני מרון)

 

"הוא שחקן מצוין, מקצוען, הייתי מאושר אם היה משחק איתי", החמיא חברו בעבר, חסן אבו זייד. "שמח לראות אותו מצליח ומתקדם", הוסיף.

 

גם קפטן הפועל עכו ואחד עם עבר במכבי ת"א, מושיקו מישאלוף בטוח: "הוא שחקן מאוד מוכשר והפציעה לא הפריעה לו, חזר לעצמו בגדול והוא ממשיך בפריצה שלו. זו העונה בה הוא פורץ".

 

צמח עצמו חווה כאמור קדנציה קצרה באירופה, אך לא ממהר לשוב מעבר לים. "השאיפה של כל שחקן היא לשחק באירופה, אבל צעד אחר צעד. הכי חשוב לי זה ההצלחה כרגע. אני שמח לשחק בעכו".

 


צמח מודה לקהל. "נהנה בעכו, אבל חולם קדימה" (עידן סלם)

 

הקשר התייחס לעובדה אם מדובר בעונה בה סוף סוף התחיל לענות על הציפיות: "אני מרוצה בסך הכל. נותן הכל על המגרש. המקום נותן לי במה ואשמח להישאר פה. לא יודע לגבי העתיד, אבל כרגע זו עונה טובה שלי".

 

עכו אמנם שרויה בתחתית, אך אין ספק שצמח יפגוש את הקבוצה בה גדל, הוא ינסה להוכיח לה שיש לו מה למכור. "הוא עדיין לא מימש את הפוטנציאל שלו. אם ימשיך ככה הוא יגיע רחוק", סיכם איציק עובדיה.

 

צמח אולי לא נלקח בחשבון אצל הצהובים, אבל הפוטנציאל מתחיל להתממש. אם יספק הצהרת כוונות מול המועדון בו גדל, ספק אם לא יילקח בחשבון במועדונים גדולים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי