הפועל ת"א בעקבות יפו, בניון עבר את מזרחי ושיא לב"ש?

גוטמן. המאמן האחרון לעונה זו בחודורוב?
גוטמן. המאמן האחרון לעונה זו בחודורוב? | צילום: עדי אבישי

האדומים החליפו 4 מאמנים אך מתקשים בבית, אין תקדים לזהבי

(גודל טקסט)

1. גיא לוי היה המאמן התשיעי מפתיחת העונה שסיים את תפקידו בטרם עת. היו יותר מאמנים שעברו בקבוצות, אבל הם היו מחליפים ולכן אינם נחשבים. בכל מקרה, לא מדובר בשיא לתקופה הזו של העונה. בעונות 1996/97 ו-1994/95, סיימו בשלב הזה כבר עשרה מאמנים את תפקידם.

 

2. ובכל זאת, אלי גוטמן יהיה המאמן הרביעי שידריך את הפועל ת"א מאז פתיחת העונה, אחרי ססאר מנדיונדו, וואליד באדיר וגיא לוי. זה שיא להפועל ת"א. הפעם האחרונה שבה קבוצה העסיקה מאמן רביעי בשלב הזה של העונה הייתה בית"ר ירושלים בעונת 2005/6, אז היה לואיס פרננדס המאמן הרביעי, אחרי אלי אוחנה, גיא עזורי וטון קאנן, וזה קרה החל מהמחזור ה-14 ולא ה-20 כמו במקרה של הפועל ת"א העונה. השיא שייך למכבי יפו, שבעונת 1998/99, הייתה עם מאמן רביעי כבר לאחר שבעה מחזורים. בן חור מזרחי התחיל, בועז סולמי החליפו, שמואל חנין היה השלישי ובמחזור השביעי נכנס משה אוננה לתפקיד. שיא מאמנים לעונה שלמה אחת שייך למכבי הרצליה, שבעונת 1999/00 העסיקה חמישה מאמנים, רק שאחד מהם – אלי דריקס – עשה זאת פעמיים.

 

 

3. היו להפועל ת"א פתיחות עונה גרועות מזו הנוכחית, אבל פתיחת עונה כזו בבלומפילד לא הייתה לה מעולם. להפועל ת"א ניצחון, שלוש תוצאות תיקו ושישה הפסדים בבית, כאשר היא מחזיקה בשיא מועדון של שבעה משחקי בית רצופים ללא ניצחון. ומה שמדהים הוא שהיא אפילו לא קבוצת הבית הגרועה בליגה. מכבי נתניה והפועל רעננה גרועות ממנה (מה נהיה מאצטדיון היהלום?), ובכלל, גם לאחר המחזור ה-19, עדיין יש יותר ניצחונות חוץ מניצחונות בית – 45-52 – וזה מדהים.

 

4. הפועל ב"ש קבעה במחזור הנוכחי שיא מועדון: היא הגיעה ל-14 ניצחונות ב-19 משחקי הליגה הראשונים שלה – שיפור של ניצחון אחד לשיא הקודם שנקבע לפני שנתיים. שיא המועדון לעונה שלמה עומד על 21 ניצחונות, וב"ש צריכה שמונה ניצחונות ב-17 המחזורים האחרונים של העונה, כדי לשבור אותו.

 

בדרך לשיא ניצחונות. באר שבע (עדי אבישי)

 

5. מכבי ת"א במקום השני עם 44 נקודות. גם ב"ש לפני שנתיים, גם בית"ר ירושלים ב-2001 וגם בית"ר ירושלים ב-1996 היו בשלב הזה במקום השני עם 44 נקודות, מה שמעיד על ראש חץ דומיננטי מאוד של שתי קבוצות, אבל השיא שייך למכבי ת"א, שבעונת 1993/4 הייתה במקום השני אחרי 19 מחזורים עם 47 נקודות!

 

6. מכבי ת"א ניצחה במחזור האחרון את הפועל עכו 0:3, ולמרות שהיה על המגרש במשך 90 דקות, ערן זהבי לא כבש אף שער. אירוע כזה לא קרה במכבי ת"א כבר שנתיים. אז ניצחה מכבי ת"א את רמה"ש 0:3 בחוץ, וזהבי שיחק 90 דקות ולא כבש שער.

 

זהבי. כבר קרה בעבר (ערן לוף)

 

7. השער שכבש יוסי בניון לרשת הפועל רעננה היה ה-64 שכבש הקשר במדי מכבי חיפה בליגה. בכך הוא השתווה לאברהם מנצ'ל, שנמצא במקום השישי בין כובשי המועדון בליגה בכל הזמנים, כשהוא חולף על פני אלון מזרחי, שכבש 63 שערים במדים הירוקים. בניון גם היה לשחקן ה-57 בתולדות הליגה, מאז קום המדינה, שמגיע ל-80 שערים.

 

8. אל תשכחו להגיד מברוק למהראן לאלא, שבמשחק הקרוב יציין 200 משחקי ליגה.

בניון. מזרחי כבר מאחוריו (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי