מלך השכונה: גלבאן ינסה להיות הראשון שמכניע את בן מרגי

גלבאן. יותר דומיננטי מקודריצקי
גלבאן. יותר דומיננטי מקודריצקי | צילום: דני מרון

קשר בני יהודה אוהב להחזיר קלוריות שאבדו במזנון, אך דמאיו ("שיהיו 10 כמוהו שלא ירוצו") אדרי ואשכנזי סומכים עליו. ב-14:45: הארגנטינאי מול הפועל חיפה

(גודל טקסט)

פדרו גלבאן סוחב על גבו את בני יהודה. גם בגיל 30 הקשר הארגנטיני פשוט בלתי ניתן לעצירה. מבקיע, מבשל, מנהיג ומכוון את השכונה כל הדרך להישארות בליגה.


"אני בטוח שהוא אחד הזרים הכי טובים שהיו אי פעם בכדורגל הישראלי", אומר עליו משה דמאיו, בעלי בני יהודה, "עם מבחן התוצאה אי אפשר להתווכח. הוא הזר שכבש הכי הרבה שערים (שבר את השיא של ג'ובאני רוסו בשנת 2014, ש.ח), וגם יש לו הכי הרבה בישולים מכל הזרים שהיו אי פעם בארץ. אני לא מכיר הרבה שחקנים זרים שהיו כל כך דומיננטיים.

 

 

"הוא וערן זהבי שחקנים מאוד דומיננטיים בקבוצות שלהם", ממשיך דמאיו. "הוא אדם מקסים, אין אחד שלא אוהב אותו. לא תשמע מאיש מילה רעה עליו, גם לא משחקנים ששיחקו איתו בעבר. הוא נשאר צנוע למרות ההצלחה שלו, איש איכותי שכל השחקנים אוהבים, צעירים ומבוגרים כאחד".

 

"כולם אוהבים אותו" (אודי ציטיאט)

 

גלבאן היה עונה במכבי פ"ת אחרי שחשב לנסות את מזלו בליגה המקסיקנית, אבל גם במלאבס הוא לא הצליח להותיר את חותמו כפי שעשה בשכונה. משה דמאיו מסביר: "לצערי וגם לשמחתי קבוצות אחרות לא הצליחו לזהות את הפוטנציאל שלו. בכל מקרה אנחנו בבני יהודה נהנינו ממנו בכל שנה שהוא היה אצלנו. לא יודע איך קבוצות לא ראו את זה. יצא לו אופי של שחקן שלא רץ הרבה, אבל הייתי מוכן שיהיו לי עשרה שחקנים נוספים שלא ירוצו הרבה עם תפוקה כמו שלו".

 

דמאיו הוא לא היחיד שמפרגן לכוכב מקיר לקיר. גם מנכ"ל הקבוצה, כפיר אדרי ששיחק עם גלבאן ונחשב לחבר הכי קרוב שלו כמובן מלא מחמאות: "אני משוחד לגביו כי זה החבר הכי טוב שלי, זה הזר הכי קרוב אליי, הוא כמו אח שלי.

 

בני יהודה נהנית מהקשר שאחרות ויתרו עליו (דני מרון)

 

"הוא שחקן זר שעוד לא היה כמוהו בארץ. נכון הוא לא מהמלהטטים הגדולים, אבל המספרים שלו מדברים בעד עצמם. אני לא חושב שהיה פה זר שהייתה לו השפעה כל כך גדולה על קבוצה כמו שפדרו משפיע על בני יהודה. כל שנה שהוא נמצא פה בארץ הוא מסיים במאזן דו ספרתי של שערים ובישולים, ואם מתרגמים את זה לנקודות שהוא הביא אז אין דבר כזה".


אדרי היה אחד הגורמים החשובים בחזרה של גלבאן לבני יהודה לפני שנה וחצי, וכעת הוא חושף כיצד עשה זאת: "הוא כבר חתם בקבוצה צרפתית, אבל אז החוזה שם התבטל. מכיוון שהייתי איתו בקשר ידעתי מזה ולפני שהעניין התפרסם בתקשורת סגרנו איתו בבני יהודה".


לפני שבועיים, במשחק הגביע מול עכו, בני יהודה פיגרה 1:0 בבית, בדיוק אחרי הפסד ביתי 3:1 להפועל ת"א, וכשכדור השלג כמעט החל להתגלגל במדרון, גלבאן, כרגיל, הבקיע צמד שהפך את התוצאה והביא לניצחון. עד עכשיו יש לו בליגה 8 שערים והוא מעורב בכל דבר חיובי שקורה במועדון הכתום.


חיים אשכנזי, עובד המועדון, מספר: "פדרו בנאדם טוב, רגיש לביקורות, מכוון המון את הצעירים שלנו שמשחקים לראשונה בליגת העל – יושב באימונים עם הצעירים ומדבר איתם, מסביר להם מהניסיון שלו איך להתנהג ומה לעשות, כמו אבא. גם על הדשא זה לראות וללמוד ממנו, כל נגיעה שלו זה אומנות.

 

"כמו אבא בשביל הצעירים" (אודי ציטיאט)

 

"הוא אוטוריטה טובה, לא גונב את ההצגה מאחרים. זה לא שהוא רוצה שכל כדור יעבור דרכו. הוא דורש את הכדור כי הוא יודע מה לעשות איתו. השחקנים מכבדים אותו. בעונת הירידה שוחחתי עם השחקנים ושאלתי אותם מה תעשו כשפדרו לא נמצא? קיבלתי תשובות שעכשיו אחרים יפרחו וראינו מה קרה".

 

גלבאן נמנע מראיונות וממדורי רכילות, הוא גר עם אשתו ושלושת בנותיו בפתח תקוה, וכבר הספיק לכתוב את שמו באותיות זהובות לצד אגדות כמו אהוד בן טובים, יוסף מהלאל, חזי שירזי וניקולאי קודריצקי ז"ל. הקשר חגג לא מזמן 30, באוגוסט האחרון, ויש עליו קצת אובר משקל. אחרי האימון רואים אותו בקיוסק הכתום מחזיר לעצמו את הקלוריות שאבדו.

 

גלבאן. אחרי האימון הוא מגיע לקיוסק (דני מרון)

 

זו כבר השנה השישית של גלבאן בבני יהודה, ולדברי אשכנזי "הוא זר יותר דומיננטי מניקולאי קודריצקי ז"ל, כי הוא שיחק יותר שנים ממנו ותשעים אחוז מהמהלכים של בני יהודה עוברים דרכו".

 

היום, החל מ-14:45 בספורט1 וב-HD במשחק הביתי מול הפועל חיפה, הארגנטיני הכי ישראלי שיש ינסה להיות הראשון שמנחיל הפסד למאיר בן מרגי. ואם יש מישהו בשכונה שיכול לעשות זאת, זה פדרו גלבאן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי