ארסניו ואלפורט בא כדי לממש את הפוטנציאל

ואלפורט. טביב יפגע או לא?
ואלפורט. טביב יפגע או לא? | צילום: האתר של וולבייק

החלוץ ההולנדי החדש מחפש חום בבית"ר ירושלים ומבטיח: "כשתומכים בי, אני גם פוגע"

(גודל טקסט)

לא מעט נאמר על חוש הרכש של אלי טביב. חלון ההעברות של ינואר לא רק הנחית בבירה את איתי שכטר שבינתיים מראה ניצוצות, אלא גם את חלוץ הולנדי העונה לשם ארסניו ואלפורט. מתחתית הליגה השנייה בהולנד, האם זה יהיה שדרוג שייקח את בית"ר עד לעוד עונה עם כרטיס באירופה?

 

ההולנדי בן ה-23 שנחת בבית"ר אחרי ששיחק בעונה האחרונה בר.ק.ס וולבייק כבש 8 שערים העונה בחצי עונה ועוד שלושה אשתקד. עם מספרים כאלו – יש סיבה להמר, לא?

 

 

סומן ככישרון ועדיין: "לא מגיע לכאן כוכב"

ואלפורד בן ה-23 נולד באמסטרדם וסומן על ידי האקדמיה של הירנביין בגיל 14 ככישרון מבטיח ועבר לעיר הכי צפונית בהולנד לבדו בלי משפחתו. בעיר הוא התגורר אצל שתי משפחות אומנות. את הוריו בקושי ראה. הירנביין ידועה באקדמיית הכדורגל שלה. הוא גדל יחד עם לוסיאנו נאסרינג בן ה-25, אחד מכוכבי איינדהובן והעיד על עצמו שהוא אחד המעריצים הגדולים שלו: "רציתי להיות כמוהו ברגע שהגעתי לנוער. הוא היה גדול ממני רק בשנתיים, אבל כולם דיברו עליו ככוכב הגדול של הולנד".

 

ואלפורט כיכב בנוער של הירנביין ודורג שלישי עם 16 שערים וב-2011 זכה בחוזה כמקצוען. ב-2012 הרשים במחנה הקיץ בשני משחקי אימון נגד האנובר ולברקוזן שהביעו עניין, אבל הוא נשאר בהירנביין שם כיכב בעונת 2012/13. הוא רשם שערים בליגה האירופית נגד מולדה, והוסיף שערי ליגה, אך זה לא הועיל והחלוץ הושאל לזוולה הקטנה.

 


ואלפורט במדי הירנביין. פרח בגיל צעיר (AFP)

 

בעונת 2013/14 עבר לפרנצווארוש ההונגרית שמאמנה היה ההולנדי ריקרדו מוניז, אבל לאחר שזה פוטר כל השחקנים ההולנדים שהביא מוניז עבור לשחק בקבוצת המילואים ומשם הדרך להולנד היתה ברורה. הוא חתם לשנתיים במדי וולבייק ומשם נמשך המסע.

 

"לא מגיע לכאן כוכב גדול, אבל הוא יכול בהחלט לסייע לבית"ר ירושלים. הבעיה שלו שהוא אמנם קיצוני ימני וגם חלוץ שמשחק עם הגב, אבל הוא לא מושלם באף תפקיד. מצד שני במצב כרגע בהתקפה של בית"ר הוא יאפשר להם לעשות חילופי מקומות בלי שצריך להחליף שחקנים. כל שחקני ההתקפה מחליפים מקומות וזה יכול להיות נשק מצוין עבורם. הוא די מהיר, אבל אין לו טכניקה מדהימה", העיד הפרשן אסף כהן, שבקיא ברזי הליגה ההולנדית.

 

השחקן החדש של בית"ר הופיע גם שלוש פעמים בנבחרת עד גיל 20 של הולנד וכבש שער אחד כך שהוא התחכך עם כל כוכביה הצעירים של נבחרת האורנג'.

 


חלם להיות כמו נארסינג (AFP)

 

איש של קבוצה: רחוק מלהיות אגואיסט

אוהדי הקבוצה התלהבו ממנו. אשתקד היו לו קצת קשיים להתאקלם, אבל הוא סיפר: "כאשר המאמן החדש פטר ואן דן ברח הגיע העונה הוא נתן לי מדי ביטחון. שיחקתי נגד ספרטה רוטרדם וכבשתי שער ב-1:1". לאחר מכן הוא כבש שלושער נגד אלמירה סיטי בניצחון 1:3.

 

"הרגשתי מצוין, אבל חשבתי גם שאני יכול להיות יותר יעיל. חשוב לי מאוד ליהנות ממשחקים, כי אז אני בכושר טוב. אני חושב שהעונה אני מרוכז רק בכדורגל ורוצה להשתפר. חשוב לי מאוד שאני משחק גם בקבוצה שכולם משחקים עבור כולם. אני רחוק מלהיות שחקן אגואיסט", העיד.

 

לא הכל היה ורוד עבורו. החלוץ הסתבך העונה מחוץ למגרש. זה קרה כאשר היה מעורב בתאונת דרכים עם מורה על אי תנועה במרכז העיר וולבייק וגרם לפקקי ענק כשכולם באו לראות את כוכב הכדורגל שלהם.

 


ואלפורט והרכב פגוע אחרי התאונה 

 

אז מדוע הגיע הפרידה? "זו קבוצה שאין לה הרבה כסף. ליגת העל שלנו עשירה יותר ואני בטוח שהקבוצה שלו שמחה להוריד את נטל השכר שלו ממנה ביחוד כשהיא מדורגת עמוק בתחתית", הוסיף אסף כהן.

 

לפני שנפרד הספיק ואלפורט ליטול חלק באירועי הוואלנטיינס עם קבוצתו. כל השחקנים הגיעו מלווים נערות לכר הדשא באירוע שגנב כותרות בהולנד.

 

דברים כאלו הוא כנראה לא ימצא בבית"ר, אבל הוא כנראה יגלה קבוצה קצת יותר טובה מזו ששיחק בה. "אני יודע שבית"ר קבוצה גדולה. קראתי עליהם דברים טובים ושמעתי שיש להם אוהדים משוגעים וזה מאוד מתאים לי לשחק בקבוצה כזאת".

 


ואלפורט חותם על החוזה. מחפש אהבה (בית"ר ירושלים, רשמי)

 

ולאוהדים? יש לכם מסר ברור: "אני שחקן שאוהב להרגיש ביטחון בקבוצה שלו. ברגע שהראש שלי נקי מבעיות ויש לי סביבה תומכת אני עושה את הדברים על הצד הטוב ביותר", ציין. אם טדי יגיש לו אהבה, ייתכן ויהיה כאן עוד בול פגיעה של טביב. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי