חלון ההעברות של ינואר מיותר לגמרי

זרק את החולצה
זרק את החולצה | צילום: דני מרון

גם באירופה כבר הבינו את מה שכאן מתקשים ליישם. עמיקם מחפש יציבות

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

לא יודע למה, אני לא מוצא שום עניין בחלון ההעברות שבין תחילת ינואר לתחילת פברואר, ומאפשר לקבוצות ברחבי העולם הזדמנות לבזבז כסף שנשאר להן – או שאין להן – רק כדי להגשים גחמות של קהל במקרה הטוב ומאמנים במקרה הרע.

די להסתכל בחלון ההעברות בעולם. למעט סין שגילתה את הכסף, קצת אחרי שגילתה את המערב – תהליך דומה שעבר על רוסיה, וגם הוא היה זמני – חלון ההעברות הזה התאפיין בכסף לא גדול. 

גם בעולם מבינים את מה שלא מבינים כאן: אין שום סיבה להתחזק בינואר, אלא אם כן נפצע שחקן מסוים בעמדה ספציפית ופשוט אין במאגר שלך מישהו שימלא את מקומו. בשלב הזה של העונה מעט מאוד קבוצות רצות לגביע אירופה או נאבקות נגד ירידה, עוד פחות מזה רצות לאליפות. הדברים ברורים, הסגלים ידועים, המנויים כבר נמכרו. 

להביא שחקן שלא עבר עם הקבוצה הכנה – אלא אם יש פגרת חורף ממושכת שמחייבת הכנה לחצי עונה כמו הכנה בקיץ – לסגל שכבר רץ, שיש בו לא מעט אגו, לחדר הלבשה מגובש, זה פשוט מיותר. לא מכיר יותר מדי שחקנים ששינו קבוצה מקצה לקצה כשהגיעו בינואר.


גילי ורמוט, מעבר מוצדק? (ראובן כהן, האתר הרשמי של מכבי חיפה)

רכישה של שחקן בחורף מזכירה לי את הקטע הזה שבו קנית את כל הגרדרובה שאתה צריך, ואז אתה מגלה בסוף הקניות שהחלה מכירת סוף העונה ומוכרים את מה שקנית קודם ב-100, והפעם 3 ב-100. נו, אתה אומר לעצמך, רק מטומטם לא קונה בכזה מחיר. אבל יש לך כבר, מה אתה צריך? רק לא לצאת פראייר עם סחורה כזו על המדף. את 100 השקלים האלה אגב אין לך, אז אתה לוקח באשראי.

ככה עובדים בארץ. הפועל באר שבע הביאה חלוץ מצוין שכבש 16 שערים בעונה שעברה, במקום חלוץ מוערך שכבש פעם 28 שערים בעונה, רק כי הוא לא מקבל דקות משחק. גאדיר הוא שחקן משלים מצוין לסגל של ברק בכר, אבל לא בטוח שזו הייתה המטרה שלו כשחתם בבאר שבע. הוא הרי עזב את מכבי חיפה מאותה סיבה. הוא רוצה להוביל. 

האריס מדוניאנין עזב את מכבי ת"א, לפני עידן קרויף, מאותן סיבות שקרויף הובא: כי הוא תכלית כל הלוזריות של מכבי באותה עת. האם הוא השתנה או שסתם התבגר? האם הוא יהיה האקס פקטור שישנה את תמונת האליפות? האם לא היה יותר פשוט להביא בלם מהיר? האם הבוסני יעזור למכבי להמשיך ללחוץ גבוה ולא לקבל שערים במתפרצות? 

מכבי חיפה הביאה את גילי ורמוט ורומאריו פירס. היא לא תזכה באליפות, וגביע זה עניין של יום נתון. אלה בטח שני שחקנים שלא ישנו את עתידה. 


אלי טביב, היחיד שלא השתולל (דני מרון)

היחיד שלא השתולל היה אלי טביב. בית"ר ירושלים לא בתמונת האליפות ולא תמעד בדרכה לאירופה. מה שנשאר זה לשקם את איתי שכטר ואולי להרוויח אותו לעונה הבאה, כשיצטרכו למכור מנויים כדי לממן את חוזהו.

מכבי פ"ת הביאה את ראדה פריצה שנפצע, לא עזר לה לזכות בתואר היחיד שהייתה יכולה לזכות בו – גביע הטוטו – ומבזבז כסף שאין שם בשפע. נתניה יכולה לספר לכם סיפורים על כך שהקרב לא אבוד, אבל היא חוסכת עלויות ובונה סגל לעונה הבאה בלאומית. 

רק הפועל ת"א ממשיכה לספק מקור לבדיחות, על אוטובוס הקומתיים הלונדוני, בצבע האדום, שיכול לאכלס את כל השחקנים שעברו שם. היא צריכה בסך הכל להישאר בליגה – והיא בחוף מבטחים נכון לעכשיו – אז למה היא פתחה אגף שיקום בסגל שלה? סתם. מיותר. בזבזני. גחמתי. חבל על הכסף.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי