המלפפון החם של הקיץ והנכס של אלי טביב

עשה זהבי. בן חיים
עשה זהבי. בן חיים | צילום: עדי אבישי

נבחרת המחזור: ברדה פעם נוספת, בן חיים "עשה זהבי". מי עוד ב-11?

(גודל טקסט)

המחזור ה-24 בליגת העל לא סיפק סיפורים מיוחדים, כאשר הפועל באר שבע ומכבי תל אביב שמרו על סטטוס קוו בצמרת הטבלה, ואילו בחלק התחתון לא חל שינוי משמעותי. עם זאת, גם במחזור הזה היו 11 שחקנים מעל כולם. הנה מצטייני המחזור האחרון:

שוער

צחי גיגי (מכבי פ"ת)

קשה למצוא יותר מדי דברים טובים בקבוצה של רן בן שמעון בחודש וחצי האחרונים, אבל גיגי הוא אחד כזה. השוער בלט ב-0:0 מול הפועל קריית שמונה וסייע למלאבסים להשיג נקודה חשובה, כזו שקטעה רצף של שישה הפסדי ליגה.

הגנה

מתן אוחיון (הפועל באר שבע)

בשנה שעברה, אוחיון היה אחד משחקני ההגנה המושמצים בארץ. מכבי חיפה עשתה הכל להיפטר ממנו והעבירה אותו להפועל ת"א, כאשר לאחר חצי עונה גם האדומים ויתרו עליו. באורח פלא, ברק בכר האמין באוחיון בתחילת העונה והחתים אותו כמעין סותם חורים. מאז, בשקט בשקט אוחיון עושה עבודה מצוינת בכל תפקידי ההגנה.

עודד גביש (מכבי פ"ת)

נקודת האור השניה של בן שמעון היא הבלם. גם גביש, כמו מתן אוחיון שצוין קודם, הגיע כסותם חורים. פציעות ויכולת פחות טובה של אליסון דוס סנטוס הובילו אותו להרכב וגביש לקח את הצ'אנס בשתי רגליים. בשבת האחרונה מול ק"ש היה גביש התחנה האחרונה ועצר במו רגליו את ההתקפות של היריבה.


גביש, עזר לפ"ת לחלץ נקודה (אסף קליגר)

קאסיו פרננדס (הפועל קריית שמונה)

משחק טוב לא היה בין פ"ת לק"ש, ולא בכדי שלושה מחמשת שחקני ההגנה בנבחרת המחזור באו מהמפגש הזה. אם לזכותה של ק"ש היו מספר מצבים, לזכותם של המלאבסים קשה לזקוף אפילו מצב אחד. הבלם הברזילאי, שעד העונה היה מהבלמים הטובים בליגה, חווה ביחד עם קבוצתו עונה לא פשוטה שתסתיים ככל הנראה בחלק התחתון. אולי המשחק הזה, יחד עם השינוי בעמדת המאמן יגרמו לו להזכיר את הבלם שהיינו רגילים אליו. 

שמואל שיימן (הפועל ת"א)

בתחילת העונה, עוד היה אפשר לשמוע ממספר אוהדי מכבי חיפה מילים כמו: "הוא עדיף על טוואטחה", "זו טעות לשחרר אותו" וכו'. לאחר חצי עונה לא מוצלחת בהפועל ת"א, האדומים לא היו רחוקים מלשחרר את שיימן, אך מאז הגעתו של גוטמן, המגן שיפר את יכולתו ב-180 מעלות. גם השבוע, התמודד שיימן בצורה מצוינת עם התקפה זריזה כמו של מכבי חיפה.

קישור

דן איינבינדר (בית"ר ירושלים)

בית"ר ירושלים היא מהקבוצות המרעננות ביותר בליגת העל. קל לתת את הקרדיט הגדול לאצילי, רוקאביצה ושכטר, אך מי שבשקט עושה את העבודה השחורה ובמשחקים האחרונים גם מתבטא בסטטיסטיקה הוא איינבינדר. הקשר, שחזר השנה למועדון לאחר מספר עונות במכבי ת"א, מוסיף לבית"ר כוח עצום במרכז המגרש והופך את הקישור האחורי שלה לאחד הטובים בליגה. פלא שאפילו אלי טביב טוען שהוא נכס?


מהאחראים להצלחה של בית"ר. איינבינדר (ערן לוף)

פיראס מוגרבי (בני סכנין)

אפשר לחלק את העונה של בני סכנין לשניים. לפני שפיראס מוגרבי נכנס לעניינים ועד שזה קרה. לפני כן? סכנין נאבקה בתחתית והייתה מועמדת לירידה. מאז שמוגרבי התעורר וכבש ארבעה שערים בחמישה מחזורי ליגה? סכנין נמצאת חזק בתמונת הפלייאוף העליון ועם רגל וחצי בחצי גמר הגביע. מוגרבי מוכיח ולא בפעם הראשונה, כמה כשרון יש לו ברגליים. לא יפתיע אם בחלון ההעברות של הקיץ, הוא יהיה המלפפון החם. 

התקפה

טל בן חיים (מכבי תל אביב)

ב-63 הדקות הראשונות בשבת, מכבי ת"א הייתה בדרך לתיקו מאופס מול הפועל חיפה, שהיה מרחיק אותה משמעותית מהמוליכה ואולי היה גורם לה להניף דגל לבן. ב-27 הדקות שלו על המגרש, הוכיח החלוץ כמה הוא משמעותי במכבי בעידן פטר בוס והוסיף מחץ ותכליתיות לחוד הצהוב. יש על מי לסמוך גם כשערן זהבי לא בולט.

יובל אבידור (בני סכנין)

מצד אחד, אבידור לא עשה דבר יוצא דופן בניצחון מול הפועל כפ"ס. הוא אמנם בישל את השער הראשון, אבל לא מעבר. אבל מי שבאמת עוקב אחרי אחד השחקנים הכי מושמצים בכדורגל הישראלי, רואה אבידור אחר בסכנין. אבידור עם שמחת חיים, לוחם ובעיקר משחק בשביל יוסי אבוקסיס. העפלה של בני סכנין לפלייאוף העליון תתרום גם לו וברגע שיגיע השער הראשון שלו בסכנין, אז אפשר יהיה לראות לא רק שמחת חיים, אלא גם קמצוץ מיובל אבידור בתקופת הפריחה שלו. 


האס של סכנין. מוגרבי (דני מרון)

אוונס קנגאווה (הפועל רעננה)

זה לא יהיה הימור פרוע לנחש שהחלוץ הזמבי בן ה-24, יהיה אחד משחקני המריבה הגדולים של הקיץ. מכבי חיפה כבר לוטשת עיניים ובקצב הזה גם ג'ורדי יסמן אותו בפנקס. השבוע, כבש קנגאווה את שער הליגה התשיעי שלו בניצחון החשוב על מכבי נתניה, שהבטיח ככל הנראה לרעננה את המקום בפלייאוף העליון. עונה גדולה לרעננה, עונה עוד יותר גדולה אולי לחלוץ הכי טוב בליגה העונה ביחד עם אליניב ברדה. 

אליניב ברדה (הפועל ב"ש)

מספיק רק לציין מספר עובדות: שער מספר 13 העונה של החלוץ, ששיחרר את הלחץ בניצחון על בני יהודה. סגן מלך השערים בליגת העל העונה ואחד מ-100 הכובשים הבולטים בליגת העל לדורותיה. אליניב ברדה הוא הכוכב של ב"ש. יש את בוזגלו ומליקסון ויש גם את אוגו. אבל מי שמביא להפועל ב"ש את האליפות עד כה הוא ברדה: מנהיגות, ויתור על אגו וגם הרבה יכולת מזכים אותו גם השבוע במקום צודק בנבחרת.


מה עוד אפשר לומר עליו? ברדה (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי