הזרים המאכזבים ביותר בתולדות הפועל תל אביב

יוליץ' ופאאס. אחד הצליח
יוליץ' ופאאס. אחד הצליח | צילום: עדי אבישי

אחרי שפינטלי ואנטל שוחררו, זה הזמן להיזכר בנפילות שגם האדומים לא ישכחו

(גודל טקסט)

אוהדי הפועל ת"א עוברים ימים לא קלים. לצד מצבת רכש ישראלית שלא הועילה כדי להוליך את האדומים העונה לרגעים מהנים, גם עם הזרים נכשל אמיר כבירי.

 

שמות כמו גאבור הולמאי, פיטר קרמנס, מילאן אוסטרץ, וינסנט אניימה, דאגלס דה סילבה, אלין טופוזאקוב  ודימיטאר טלקיסקי נראים כמו פנטזיות עבור יושבי הצד האדום של בלומפילד.

 

 

שחרורם של מיחאי פינטילי, ליביו אנטל ומעמדו הרעוע של קלאודיו בומבה גרמו לזיכרון עם כמה זרים שלא ממש הותירו חותם חיובי במועדון. הנה לכם, רשימה לא מחמיאה.

 

לאונרדו בוארב

הבלם הברזילאי הגיע להפועל בגיל 17 בעונת 1996-97, עונה שבה נלחמה הקבוצה נגד הירידה ואף במהלכה פוטר משה סיני מתפקידו לאחר כשש שנים בתפקדי המנג'ר והוחלף על ידי דרור קשטן. בוארב, שלבש את החולצה מספר 6 זכור בעיקר בזכות משחקו המבולבל וחסר הדיוק, כיבוש שערים עצמיים מרהיבים.

 


רחוק מלהצדיק את תג המחיר. אבדג'י (דני מרון)

 

אבדג'י

 

רובסון ויסנטה גונסלבש, אבדג'י בשבילכם, הוחתם ע"י גיא לוזון בתחילת 2007-08, לאחר שהמאמן התרשם מיכולתו במדי ואשקו דה גאמה. הקשר הברזילאי הצנום שהיה אז בן 27 התלהב להגיע לישראל, בעיקר לאור העובדה שמערכת הרפואה בישראל יכלה לטפל בבנו אשר סבל ממחלת ניוון שרירים. מספר 15 באדום אמנם כבש שער בניצחון החוץ 0:3 על שירוקי, משחק שבו הוצאו האוהדים האדומים מהיציע לאחר שהדליקו אבוקות, אך ככל שהעונה התקדמה הפגין יכולת חלשה ושוחרר מהקבוצה למרות שהיה חתום על חוזה ל-4 שנים ונרכש בשני מיליון דולרים.

 

באיו אדפמי

הניגרי הגיע להפועל ת"א באופן מפתיע בגיל 20 אחרי שהרשים בהפועל ירושלים. למרות הפוטנציאל רשם 10 הופעות בלבד ובהמשך עבר לבני לוד, הכח ר"ג וראפיד בוקרשט. מצא את מותו בתאונת דרכים ב-2011 באופן טראגי כששיחק ביוון.

 


אדפמי. סוף טראגי אחרי שאיכזב באדום (דוד פליגל)

 

רומיין רוקי

הצרפתי נרכש ממץ במטרה להפוך לאחד הכוכבים של אלי גוטמן בעונה שלאחר הדאבל. בניגוד לציפיות לא השאיר חותם על האוהדים האדומים,  הפגין יכולת מאכזבת כאשר עלה בהרכב או שותף כמחליף. בחודש נובמבר כתב מכתב פתוח שיועד לאוהדי הפועל ובהם סיפר כי הוא מתקשה להתאקלם בשל קשיי שפה ובשל העובדה שעבר פציעה ולאחר מכן שוחרר.

 


רוקי מול פאבלו איימאר. לא זר שבבלומפילד זוכרים (Gettyimages)

 

איבן יוליץ'

החלוץ הבוסני בן ה-26, הובא להפועל בקיץ 2006 ע"י מאמן הקבוצה יצחק שום מקבוצת וארטקס הקרואטית. יוליץ' ששיחק עם החולצה מספר 27, זו של סבסטיאן סימרוטיץ', התקשה לחקות את הסלובני ולמרות שער חשוב ב-0:3 על דומז'אלה הסלובנית בגביע אופ"א, שוחרר במהרה.

 


איבן יוליץ'. רחוק מלהרשים (עדי אבישי)

 

בויאן ורוצ'ינה  

החלוץ הקרואטי שהגיע בתיווכו של ג'ובאני רוסו במטרה לחזק את חוד ההתקפה לאחר פציעתו של מהראן לאלה בעונת הדאבל בקדנציה הקודמת של אלי גוטמן לא ממש הטביע חותם. הפגין משחק אחד טוב ואת היתר יעדיפו האדומים לשכוח.

 


ורוצ'ינה. ג'ובאני רוסו המליץ (דני מרון)

 

ניקולה פטקוביץ'

הגיע כפוטנציאל  עם רזומה של 17 הופעות בנבחרת סרביה הצעירה, אלא שהסרבי היה רחוק מהלרשים. הבלם בן ה-26 שהגיע מהכוכב האדום בלגרד סיפק בעיקר רגעים שהאדומים יעדיפו לשכוח ועונה שלא ממש יאהבו לזכור. הפך לכוכב בסידני האוסטרלית דווקא אחרי שעזב. אולי יותר קל להגשים פוטנציאל מחוץ ללחץ של חודורוב.

 


פטקוביץ'. באוסטרליה הוא פרח (Gettyimages)

 

וולטון סילבה

החלוץ הברזילאי הרשים את דורר קשטן בעונת 2002-03 אחרי תקופת מבחנים. על המגרש זה היה הרבה פחות מרשים והוא נחשב עד היום לאחד החלשים שלבשו את החולצה האדומה. תשע הופעות מהן שתיים בהרכב היו לו. פלא שהיה צריך לנסות ולספר ששיחק בלה האבר בצרפת, דבר שהתברר בסוף כי עשה זאת רק בקבוצת המילואים.

 

זוראב מנטשאשווילי

אולי לא הציג יכולת חלשה כמו הקודמים ברשימה, אבל בקבוצה הנוצצת של הפועל ת"א ההיא, זו שדהרה לדאבל ההיסטורי ב-2010, הוא נחשב לפחות בולט. למרות יכולת פיזית ומשחק קשוח ואפילו שער מבריק ב-1:5 הגדול על ראפיד וינה, מנטשאשווילי מצא עצמו בהפועל אשקלון בתום העונה.

 


מנטשאשווילי. בינוני בקבוצת כוכבים (AFP)

 

אמידו באלדה

את הרשימה סוגר זר שנחשב לאחת הרכישות המוזרות בתולדות האדומים בשנים האחרונות. החלוץ הגבוה מגינאה שהתנחך בפורטוגל הגיע עם תקוות לעזור לחלק ההתקפי של האדומים אשתקד, אך במהרה הפך לבדיחה כמו שנהגו ללגלג עליו אוהדי סלטיק ממנה הושאל. קשר לכריסטיאנו רונאלדו לא ממש תמצאו.

 

את תחילת העידן הקודם של אלי גוטמן במועדון זוקפים לזכות שני הבולגרים שהביא, טלקיסקי וטופוזאקוב. האם המנג'ר האדום יצליח להוציא לדרך גם את מצבת הזרים לתקופה מרשימה יותר באדום?

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי