ב-1957 זה נגמר ב-2:4 להפועל. גוטמן קונה?

בנדורי בשער מכבי. ספג ארבעה שערים
בנדורי בשער מכבי. ספג ארבעה שערים | ארכיון פרטי

זה היה דרבי ועונה שנצבעו באדום לוהט והסתיימו באליפות היסטורית

(גודל טקסט)

בעונת 1956/1957 זכתה הפועל תל אביב בתואר האליפות הראשון שלה לאחר קום המדינה תחת המאמן היוגוסלבי איבן יאזבנצ'יק. זה היה תואר מתוק במיוחד כי הפועל לקחה את התואר מהיריבה העירונית המושבעת מכבי.

ב-20 מינואר 1957 התקיים הדרבי הראשון בין הפועל למכבי. הגשם שוטף הותיר בבית רבים מאוהדי שתי הקבוצות אבל כ-5,000 אוהדים המתינו מחוץ לבלומפילד (אז קראו "באסה") והמתינו להחלטת השופט משה כהן האם 

לקיים או לדחות את המשחק בשל תנאי המגרש. בינתיים התנפלו על עגלות עשרות הרוכלים שמכרו קבב, פלאפל וגלילי נילון לישיבה על המושבים הרטובים. לאחר שלוש בדיקות אישר השופט את קיום המשחק.

על משטח הבוצי והחלקלק התפתח משחק נוקשה עם המון פגיעות גופניות בין שחקני שתי הקבוצות. זה גם היה דרבי בין שני אחים, שני גלזרים. שייע של מכבי, חיים של הפועל. כבר בדקה השמינית קפץ היציע הצהוב באוויר. כדור שהחליק מידיו של יעקב חודורוב הגיע ליוסל'ה מרימוביץ' מנצל את ההשמטה ובועט מהאוויר פנימה. 0:1 למכבי ת"א. בדקה ה-20 בעט מגן הפועל מו פיימן כדור חופשי מ-25 מטר השוער,  בנדורי שמט את הכדור וחיים גלזר הבקיע מקרוב, 1:1. חיים רץ עם הכדור למרכז המגרש כשאחיו שייע מתעלם ממנו לחלוטין.

בדקה ה-26 בעט רחביה רוזנבוים מ-30 מטר לכיוון השער, הכדור תפס תאוצה על הבוץ וחדר לרשת רגליו של השוער בנדורי ההמום. 1:3 להפועל ת"א. וכאן לא נגמרו את הצרות: יונה פוקס ממכבי הורחק לאחר שבעט בכוונה כדור לפניו של מיכאלוב מהפועל. בשורות האדומים הצטיין שחקן ההגנה בן ציון צינוביץ', שאחרי אותה עונה נסע עם נבחרת הפועל לארצות הברית, נותר שם והפך כעבור מספר שנים לאחד המדענים המובילים בתחום הטילים האמריקאי.

האחים גלזר יורדים ממכר הדשא. "זה דרבי? זה זיפת"

ובחזרה למשחק. בדקה ה-56 כדרר שייע גלזר לכיוון שער הפועל והשוער יעקב חודורוב אחז במכנסיו והפיל אותו לשלולית. את הפנדל בעט בהצלחה הבלם נח רזניק לרשת, 3:2 בלבד. אלא שהמילה האחרונה היתה שייכת לאדומים. רוזנבוים ביצע בדקה ה-83 דאבל פס עם מיכאלוב חדר לרחבה והטעה את בנדורי, 2:4 להפועל.

שני השחקנים האחרונים שירדו לחדר ההלבשה היו האחים גלזר שצעדו בתוך השלוליות מתעלמים אחד ממבטי השני. רק בחדר ההלבשה עם כוסות תה בידיהם נגש חיים אל שייע והדביק לו נשיקה. שייע סיכם את המשחק: "זה דרבי? זה זיפת ".

הרכב מכבי: אברהם בנדורי, אליעזר פרופר, שאול מתניה, נח רזניק, בנימין רבינוביץ',יונה פוקס, שמואל ישראלי, רפי לוי, שייע גלזר, יצחק נחמיאס, יוסף מירמוביץ'.

הרכב הפועל: יעקב חודורוב, מו פיימן, בן ציון צינוביץ', אמציה לבקוביץ', אשר בלוט, בני גולדשטיין, דני גולדשטיין, גדעון טיש,חיים גלזר, רחביה רוזנבויים, מיכאל מיכאלוב.

.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי