שחם: הפועל כפ"ס רוצה בעתיד לשחק באירופה

שחם. מחובר לאוהדים
שחם. מחובר לאוהדים | צילום: האתר הרשמי של הפועל כפ"ס

בעלי הירוקים מהשרון שהגיע לכדורגל במקרה, כבר חושב בגדול. רועי ביטון שוחח איתו

(גודל טקסט)

הוא לקח את הקבוצה במקרה, "ראש העיר פנה אליי כשכפר סבא הייתה בפירוק" הוא מחובר לאוהדים דרך הפייסבוק: "אני איש הייטק, איש פייסבוק, חי את הרשתות החברתיות וזה טבעי בעיני". ויש לו חזון לראות את כפר סבא באירופה: "לתפוס מקום 3-4 ולהגיע לאירופה זה אחד היעדים של הפועל כפר סבא". סתיו שחם, בעלי הפועל כפר סבא בריאיון מיוחד.

 

שחם (43), הוא אולי אחד הבעלים המיוחדים והצבעוניים שיש לכדורגל הישראלי להציע. למעשה, יחד עם אמיר כבירי הוא אחד הבעלים הצעירים ביותר בליגת העל, בעבר היה חבר בנבחרת ישראל לשחייה וכיום טריאתלט, מסתמן כבעלים המרענן של הקבוצה המפתיעה עד כה העונה.

 

הוא מחזק את הקבוצה בכישרונות צעירים ושחקנים זרים ורוצה להוביל את כפר סבא לאירופה. בריאיון לספורט 1 הוא מספר על הקשר עם האוהדים, הריצה המרשימה של הקבוצה בטבלה ועל האופטימיות לקראת העתיד.

 

תקופה מאוד מוצלחת עוברת על הפועל כפר סבא מאז המינוי של שרון מימר. שלושה ניצחונות בארבעה משחקים, שלוש נקודות מהמקום החמישי ומקום ברבע גמר גביע המדינה.

 

שרון מימר. "עשינו שינוי נכון" (דני מרון)

 

"לפעמים כמו בעסקים, כשעושים ריענון בעמדת מפתח ובכדורגל מדובר במאמן, זה משפיע על כל המערכת. אני שמח שעשינו את השינוי הנכון עם שרון מימר וזה הכניס רוח חדשה בשחקנים ובכל המועדון, ואנחנו רואים את זה עם התוצאות בשטח".

 

אתה מגיע מעולם ההייטק, הקשר היחיד שלך לספורט הוא למעשה הטריאתלון, למה כדורגל ולמה דווקא הפועל כפר סבא?

 

"קודם כל הפכתי לבעלים של הפועל כפר סבא במקרה, זה קרה לפני כשנתיים וחצי כשראש עיריית כפר סבא פנה אליי כשהפועל הייתה בפירוק וירדה לליגה א'. ראיתי בזה אתגר ואני שמח שהאתגר הזה הפך למוצלח. למה כדורגל? כי זה המותג הכי חזק בעולם היום, זה מותג שמושך הכי הרבה אנשים מכל מגוון האוכלוסייה והבחירה בכפר סבא היא כי אני גר בעיר. הנסיבות האלה הובילו אותי לכאן".

 

בתחילת החודש שעבר, נפרדתם מפליקס נעים, מאמן שלו יש חלק חשוב מאוד בהצלחת הקבוצה ובעצם בהעפלה שלה לליגת העל. אתה חושב שאולי לא הענקתם לו מספיק זמן לבנות את הקבוצה?

 

"פליקס היה אתנו במשך שנתיים שלמות. גם בליגה א', גם בליגה הלאומית וגם בחצי ליגת העל וברגע שהבנו ביחד שמבחינת הגענו למקסימום שניתן להפיק ממנו בקבוצה, קיבלנו את ההחלטה לבצע שינוי. לראייה, השינוי הזה הצליח".

 

לפני מינויו של מימר הייתם מתחת לקו האדום. ארבעה מחזורים עברו מאז ואתם במקום ה-9. האמנת שזה יקרה בזמן כל כך קצר?

 

פליקס נעים. "מיצה את עצמו" (ערן לוף)

 

"האמנתי שנצליח כי יש לנו סגל שחקנים טוב. האמנתי כמובן בשרון מימר וביכולות שלו להוביל את הקבוצה. האם ציפיתי שננצח כמעט את כל המשחקים? אז ברור שאף אחד לא ציפה לכך אבל אני שמח שזה קרה כי בסופו של דבר העובדות בשטח הן שמדברות.

 

לכפר סבא יש קהל אוהדים שמלווה ודוחף את הקבוצה בבית ובחוץ. קבוצות גדולות יותר לא מצליחות להשיג תמיכה ומספרים גדולים של אוהדים בכל המשחקים. אתה חושב שלקהל יש חלק חשוב בהצלחת הקבוצה ובדרך שהיא עברה?

 

"כן. לאוהדים שלנו יש חלק חשוב בחזרה לליגת העל. הקהל שלנו מחובר לקבוצה ולשחקנים והפועל כפר סבא עם כל הכבוד למועדונים קטנים אחרים הוא מועדון בדרג הביניים. זה מועדון שכבר זכה באליפות ויש לו בארון כבר שלושה גביעים. זה לא מועדון חדש וצעיר שרק הוקם. זה מועדון עם מסורת וקהל אוהדים בכל הגילאים ובכל המינים וברור שיש לקהל חלק בהצלחה".

 

כבר בעמוד הפייסבוק שלך הודעת שלקבוצה יצטרף חיזוק בינואר. טל איילה, נבו מזרחי, דודו ביטון וחן דילמוני הצטרפו. אלו היו מטרות החיזוק של הקבוצה?

 

"אלה היו המטרות. גם ביום האחרון של חלון ההעברות קיוויתי שנוכל להביא עוד שחקן או שניים. אנחנו ידענו בדיוק איזה חיזוק אנחנו רוצים להביא ואנחנו לא מתפרעים תקציבית, הכל אצלנו בצורה מחושבת כלכלית".

 

בוא נסתכל קצת קדימה. איפה אתה חושב שהפועל כפר סבא תסיים את העונה הנוכחית?

 

"קודם כל המטרה הבסיסית שלנו היא להישאר בליגת העל. זה המקום והייעוד שלנו. אני מאוד אופטימי לגבי הסיכויים שלנו להגיע לפלייאוף העליון זה מאוד אפשרי וגם בגביע למרות אנחנו ברבע הגמר מול האלופה מכבי תל אביב, אני אופטימי שגם שם נוכל לעשות ניסים".

 

מה החזון שלך לגבי העתיד הרחוק יותר? האם יש רצון שהפועל כפר סבא תהיה קבוצה שתלחם על תארים ותיצמד לחלק העליון של הטבלה?

 

"בשנים הקרובות ננסה לתפוס מקום 3-4 ולהגיע לאירופה זה בהחלט יהיה אחד היעדים של הפועל כפר סבא. לזכות באליפות זה יהיה מאוד יומרני. בשביל לזכות באליפות בארץ ולנסות להתחרות מול אנשים עשירים כמו מיץ' גולדהאר או אלונה ברקת ואלי טביב זה לא בליגה שלנו כרגע".

 

שרון מימר מחזיק בחוזה גם לעונה הבאה, יש שאיפה שהוא יהיה המאמן של הקבוצה בשנים הבאות?

 

"אני מאוד מאמין בשרון מימר אבל חובת ההוכחה חלה עליו. אנחנו רק בתחילת הדרך ובגלל שיש לו עוד שנה וחצי איתנו, יש לו מספיק זמן להוכיח את עצמו ולעשות דברים נפלאים".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי