שכטר, בניון, שהר ועטר בנבחרת המחזור

מצטייני המחזור ה-22
מצטייני המחזור ה-22 | צילומים: דני מרון, עדי אבישי וערן לוף

וגם: הפועל ת"א מצאה מנהיג, המגן שפורח בבירה והבינגו של בני יהודה

(גודל טקסט)

איתי שכטר שוב בכושר, הפועל תל אביב מפתיעה בדרבי והפועל באר שבע עושה עוד צעד לעבר אליפות סנסציונית. המחזור ה-22 אולי לא סיפק שערים רבים (14), אבל סיפורים היו לא מעט. אלה 11 המצטיינים ש"עשו" את המחזור האחרון בליגת העל:

שוער 

ניב אנטמן (הפועל חיפה)

כנראה שבהפועל חיפה השוערים צריכים להרגיש מאויימים כדי לגלות יכולת טובה. קודם זה היה קובאז', שחשש למעמדו בעקבות הצ'אנס שקיבל אנטמן. עכשיו התחלפו היוצרות ובעוד שוער הרכש אנטולוביץ' עדיין לא נמצא בכושר, סיפק השוער הצעיר משחק מצוין מול סכנין ובמו ידיו הביא לקבוצה של מאיר בן מרגי נקודה חשובה.

הגנה

אלעד גבאי (בית"ר ירושלים)

קצת מפתיעה העובדה שגבאי הגיע לבית"ר רק העונה. המגן המוכשר, שזומן בעבר לנבחרת ישראל והיה מגיבורי עונת האליפות ההיסטורית של קריית שמונה, מרגיש בבית בבית וגן. השבוע אמנם הוא לא כבש או בישל, אבל עיקר ההצלחה שלו הייתה ההתמודדות עם רנה מיחליץ' והעזרה בסגירה על קנגאווה וראדוניץ'. בית"ר ירושלים של השנה מציגה הגנת ברזל ולגבאי חלק גדול בכך. עוד רכישה מוצלחת של אלי טביב, אחת מבין רבות. 


פורח בבירה. גבאי (דני מרון)

לואי טאהא (הפועל באר שבע)

לא מעט דאגות היו לצוות המקצועי של הפועל ב"ש עם הבשורה על פציעתו של וויליאם סוארס. ספק אם רבים זוכרים כיום, שסוארס בחוץ כבר כמעט חודש. טאהא עבר כברת דרך הדרגתית, מהפועל כפ"ס, לאום אל פאחם ומשם לרעננה, עד שהגיע לב"ש ומאז, בכל דקה שלו על המגרש הוא מצדיק את האמון בו. אחת מההפתעות היותר נעימות של ברק בכר השנה.

בוריס קפיטוביץ' (הפועל עכו)

בלם שכובש שער זה לא משהו מפתיע בנוף הכדורגל. אבל בלם שכובש שני מחזורים ברציפות? כנראה שבהפועל עכו הבינו שהבעיה בכיבוש שערים תיפתר דרך החלק האחורי ובנוסף למשחק הגנתי מצוין, המונטנגרי עשה את ההבדל בניצחון הכל כך חשוב של עכו, ניצחון שהחזיר אותה לתמונת ההישארות ובגדול.

טאלב טוואטחה (מכבי חיפה)

איזה שבוע עבר על המגן הזה. הוא היה רגל וחצי במכבי ת"א, הספיק להתחרט ולפרסם התנצלות ובסופו של תהליך, לספק משחק פנטסטי מול מכבי פ"ת. טוואטחה הוכיח ולא בפעם הראשונה – כשהוא רוצה ומרוכז בכדורגל, אף מגן שמאלי בליגת העל הישראלי לא מתקרב לרמתו. כנראה שבסופו של דבר, הוא יהיה השחקן הבא של מכבי חיפה שייצא לאירופה. 

קישור

נמניה ניקוליץ' (הפועל תל אביב)

דמיטאר טלקיסקי, מריו פצ'לקה, גוראן מילנקו וג'ובאני רוסו הם רק חלק מהזרים המוצלחים שהביא אלי גוטמן לארץ. אמנם עוד מוקדם, אבל במהלך 90 הדקות הראשונות שלו במדי הפועל ת"א בדרבי, המונטנגרי נתן תיאבון גדול לאדומים ובעיקר את התקווה, שבעל בית חדש הגיע לחודרוב. 

אנטוניו מרשיץ' (בני יהודה)

עוד זר מרענן בליגה שלנו. בני יהודה נמצאת בשבועות האחרונים במסע היחלצות מדהים ומקבוצה שהייתה עמוק במאבקי הירידה, נמצאת כרגע במקום השישי שמוביל לפלייאוף העליון. לקרואטי החדש יש חלק לא קטן בניצחון על כפ"ס עם בישול גאוני לאמיר עגייב. השחקן הנכון במקום הנכון.


הניצחון הזה רשום גם על מרשיץ' (עדי אבישי)

יוסי בניון (מכבי חיפה)

מה עוד אפשר להוסיף? עד לפני קצת יותר מחודש, עוד טענו שהוא צריך לפרוש. יוסי בניון בחודש פשוט מטורף, שמזכיר את ימיו הגדולים באירופה. השבוע הוסיף הקפטן הירוק שער ושני בישולים ענקיים בניצחון הגדול על מכבי פ"ת. פרט לערן זהבי, אולי השחקן בכושר הכי טוב כיום בליגת העל.

התקפה

בן שהר (הפועל באר שבע)

אז נכון, הוא לא כבש. אבל עושה רושם שזה המשחק שיחזיר את בן שהר לעניינים. בישול מצוין שהגיע רק לאחר ארבע דקות במגרש ובעיקר לחץ בלתי פוסק על ההגנה של מכבי נתניה. עם הגעתו של גאדיר, שהר יצטרך לתת יותר ולהוכיח שהוא ראוי לחזור לקבל דקות. המשחק הזה מול נתניה מתחיל להזכיר את שהר של פעם ואולי זו תהיה נקודת המפנה בעונה עבורו.

איתי שכטר (ביתר ירושלים)

שיקום הבן אדם שהאמין שבשלוש הופעות בבית"ר יהיו לאיתי שכטר שער ושלושה בישולים. נראה שבבירה, שכטר חזר לחיים ובענק. אפשר אולי להגיד שזה הפספוס הגדול של מכבי חיפה אבל מצד שני, זו עוד עסקה מוצלחת של אלי טביב. עם שכטר בכושר, בית"ר יכולה לתת פייט לכל קבוצה בליגה ובטח להבטיח את המקום השלישי.

אלירן עטר (מכבי חיפה)

עוד חלוץ שחוזר לכושר. צמד ענק שלו בניצחון על מכבי פ"ת הזכיר את החלוץ הגדול, שחיפה כל כך חיכתה לו. הטריו של בניון, ורמוט ועטר הולך לעשות צרות להמון קבוצות בליגה. בינתיים, לנוכח המחסור בחלוץ סקורר במכבי ת"א, ג'ורדי קרויף יכול רק לכעוס על עצמו שלא החזיר את החלוץ האהוב לקריית שלום.


קרויף כבר מצטער? עטר (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי