טביב הורשע בעבירה של העסקת עובדת זרה

| צילום: דני מרון

בעלי בית"ר צפוי לקנס לאחר שנדחתה טענתו כי כלל אינו מעורה בענייני משק הבית

(גודל טקסט)

אלי טביב, בעלי קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים, ואשתו, המעצבת דנה אשכנזי, הורשעו היום בעבירה של העסקת עובדת זרה, ללא היתר כדין וללא ביטוח רפואי, בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב.

 

העובדת, אזרחית הפיליפינים, נמצאה בביתם של בני הזוג בכפר שמריהו, בעת ביקורת של מפקחי רשות האוכלוסין וההגירה ב-2012. העובדת לנה בבית ועסקה בעבודות משק וניקיון.

 

 

לעובדת הייתה אשרת עבודה בתחום הסיעוד, שפגה ב-2010. טביב טען להגנתו, כי נוכח אורח חייו ועיסוקיו הרבים, אינו מעורה כלל בענייני משק הבית, להם אחראית אשתו, והוא לא ידע כלל על העסקת העובדת. אשתו טענה כי נמסר לה שלעובדת אשרת עבודה זמנית והמסמכים ימסרו לה בהקדם. לטענתה היא האמינה כי מדובר בעובדת חוקית, הנמצאת בעיצומו של תהליך הסדרת מעמדה הקבוע בישראל.

 

השופטת, חופית גרשון יזרעאלי, קבעה בהכרעתה כי "הנאשמת לא מילאה אחר חובת הבירור שהייתה מוטלת עליה, על מנת להפריך את החשש לפיו העובדת הזרה, שהינה בעלת חזות זרה מובהקת, אינה בעלת היתר עבודה כדין". גם את גרסתו של אלי טביב דחתה השופטת וקבעה, כי "הנאשמים הינם בני זוג המתגוררים תחת קורת גג אחת ונהנו שניהם משרותי ניקיון ומשק הבית שביצעה העובדת. הנאשם עצם את עיניו ולא מילא אחר החובה הבסיסית המוטלת עליו".

 

העסקת עובד זר ללא היתר היא עבירה פלילית על חוק העובדים הזרים. מעסיק של עובד זר חייב להעניק לעובדו את אותם תנאי העבודה להם זכאי עובד ישראלי. העונש בגין עבירה כזאת יכול להיות קנס כספי ועד שנת מאסר אחת. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי