בית"ר ירושלים נקנסה ב-50,000 ש"ח בפועל

מדליק אבוקה אחד נתפס
מדליק אבוקה אחד נתפס | צילום: ערן לוף

אין רדיוס, אך גם אין רחמים. הדיין לא התרשם ממעצר האוהדים שבוצע

(גודל טקסט)

יומיים לאחר הניצחון הגדול 0:3 של בית"ר ירושלים על מכבי חיפה, נמחק החיוך מעל פניו של הבעלים אלי טביב. אמנם קבוצתו לא נענשה (שוב) בעונש רדיוס, אולם בית הדין של ההתאחדות לכדורגל גזר עליה קנס של 50,000 ש"ח בשל התפרעות אוהדיה במשחק שהתקיים במושבה.

 

הצהובים נענשו על כך שביציעי אוהדיהם הודלקו אבוקות. בדו"ח המשחק גם צויין כי נזרקו מצתים לעבר כר הדשא, אולם תובע ההתאחדות החליט שלא להעמיד את הקבוצה לדין על כך ולכן העונש ניתן רק על סעיף האבוקות.

 

 

הדיון, אותו ניהל הדיין ישראל שמעוני, החל במחמאה הומוריסטית כלפי בית"ר, ששיחקה מעולה לטענתו. עו"ד רוני מוסינזון, שייצג את הקבוצה מהבירה יחד עם קצין הביטחון אלון אפגין, התייחס לאבוקות והבהיר: "האבוקות לא נזרקו למגרש, אבל ביוזמתנו העברנו למשטרה תמונה של חשוד נוסף בהדלקת האבוקה. במהלך המשחק גם היו מעצרים של אוהדים שזוהו במצלמות האבטחה".

 

פרשים וכלבנים מחוץ למושבה (ערן לוף)

 

מוסינזון סיפר כי במשחק נכחו 350 שוטרים, 250 סדרנים, עשרות גדרות, פרשנים, כלבנים ואפילו רכב התזה. "ביקשנו מהמשטרה לבצע פעולות אך נתקלנו בסירוב, כי היה חשש שאם שוטרים ייכנסו ליציע תהיה התססה", סיפר אפגין. "אני עליתי לחפ"ק וזיהיתי שני מדליקי אבוקות. הלכתי לאחראי וביקשתי לעלות ליציע, עשיתי זאת עם כוח שלי תוך סיכון עצמי. עצרנו אוהד אחד, השני ברח אבל אני מאמין שנגיע תוך יומיים אליו ונתחיל הליך פלילי".

 

"אני מזכיר שהמשחק היה בפיקוד המשטרה", הדגיש הקב"ט. "הסדרנים עמדו למטה ולא היו יכולים להיכנס ליציע בגלל זה, המשטרה רואה את זה בצורה שונה: הם רוצים לשמור על הסדר הציבורי, היו חייבים לטפל בצורה יותר אגרסיבית אבל לא אפשרו לי".

 

"אנחנו עושים עבודה מול האוהדים" המשיך מוסינזון. "אנחנו תובעים אותם תביעה אזרחית. הגענו כבר להוצאה לפועל ויש תביעה של שבעה אוהדים קטינים שהגיעו לפשרה עם מגשר. אף קבוצה לא עשתה זאת כמונו". למשמע הדברים השיב הדיין: "אני ער לנסיבות אבל התוצאות לא טובות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי