"קומץ אוהדים שכוונתם היא לבזות את מכבי ת"א"

רדיוס היה מעניש אוהדים שבסהכ רצו לעודד
רדיוס היה מעניש אוהדים שבסהכ רצו לעודד | צילום: מני בן ארי

המנכ"ל מרטין ביין לאחר שהמועדון נקנס ב-30 אלף שקל: "נתבע את הפורעים"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב התייצבה היום בבית הדין המשמעתי של התאחדות לכדורגל בעקבות אבוקות ורימון עשן שהדליקו אוהדיה בשבועיים האחרונים, בדרבי מול הפועל ת"א ואבוקה נוספת במחזור האחרון מול מכבי נתניה, ונקנסה ב-30 אלף שקל בפועל – 15 אלף שקל על כל אחד מהאירועים.

בתגובה להחלטת ביה"ד של ההתאחדות לכדורגל, מנכ"ל מכבי תל אביב מרטין ביין אמר לאתר הרשמי: "המועדון לא יכול לעשות יותר ממה שהוא כבר עושה על מנת להפסיק את ההתנהגות המיותרת של קומץ בודדים שכל כוונתם היא לבזות את שם המועדון.

"הניסיונות להשתלט על קומץ פזיז ומטופש זה הממשיך לפגוע בתדמיתו של המועדון ויוצר בעיות לכולם – הובילו לעלויות מטורפות. כגורם הרתעה, לא נותרה לנו ברירה אלא לרדוף אישית את אותם פורעים בבתי משפט אזרחיים. פעם אחר פעם הדגשנו את העובדה כי אנשים בודדים אלה, הממשיכים לעבור עבירות, חייבים להיענש ע"י בתי המשפט ולספוג עונשים כבדים", המשיך ביין.

"העונש האחרון שספגנו הערב מביה"ד משפיע על המועדון בכמה מובנים. אנו מעריכים את ההתחשבות של בית הדין שהכיר במצב בו אנו נמצאים ובצעדים אותם אנו נוקטים על מנת להילחם בתופעה – ‏כשהחליט לא להעניש אותנו בקיום משחק רדיוס.

"עונש שכזה בטוח היה מעניש את הקבוצה כמו גם כ"כ הרבה אוהדים שבסה"כ רוצים לעודד את קבוצתם. כמות הפניות שהתקבלו במועדון הן מבעלי מנויים והן מאוהדים בכלל שהביעו את תמיכתם היתה מרשימה ובמקביל גם הדגישה את התחושות של אלו המחוייבים לעודד את קבוצתם בדרך ראוייה. אכיפה עצמית של האוהדים כנגד אותם פורעים בודדים היא הדרך אותה אנו רואים כעזרה למועדון במאבק חשוב זה".

"לא נותרה לנו ברירה אלא לרדוף את הפורעים" (עדי אבישי)

את הצהובים ייצגו בדיון קצין הביטחון עמוס מאיר, עו"ד יעל מרגלית והדובר עופר רונן, שהבהירו בשם המועדון כי מכבי ת"א מתנגדת לעונשי רדיוס ומצפה לקנס סמלי בשל מאמציה הרבים למנוע התפרעויות אוהדים. כבר בתחילת הדיון קצין הביטחון מאיר הציג לבית הדין מספר פעולות חסויות שביצע המועדון, כאשר התקשורת הוצאה מאולם הדיונים באותו רגע.

כששבה התקשורת לאולם, אמרה עו"ד מרגלית: "הדברים שראיתם ושמעתם מקצין הביטחון, משקפים את המאמצים הגדולים שעושה מכבי ת"א למניעת העבירות והפעולות שמתבצעות בזמן אמת נגד הפורעים".

עו"ד מרגלית ודובר מכבי ת"א בדיון (תומר חבז)

"בית הדין מכיר ויודע שלמכבי ת"א אין בעיה להגיש תביעות אזרחיות. גם אם נקבל קנס (היום מבית הדין, ת.ח) נתבע את הפורעים בבית המשפט. במקרה זה הפורעים נתפסו והורחקו מהמגרשים על ידינו לחמש שנים. אנו יודעים שבית הדין מעריך תביעות אזרחיות, אבל לרוב מבצעים את העבירות קטינים שלא נוכל לגבות מהם סכומים כאלה. הסקנציה היעילה היא להרחיק מהמגרשים", המשיכה עו"ד מרגלית.

"יש לנו את הקהל הכי גדול בישראל וככל שאנחנו נוקטעים ביותר אמצעים זה מחמיר. בית הדין נותן לנו גב ומוטיבציה להמשיך לעבוד ולחשוב, אבל אנחנו לא רואים פה צורך לתת יותר מקנס סמלי. אנו לא חושבים שיש מקום לעונשי רדיוס בכדורגל הישראלי, ראינו שגם במשחק של בית"ר נגד מכבי חיפה הודלקו אבוקות למרות העונש".

הדיין לנדאו אמר במהלך הדיון כי ""אם ינתקו את את הקבוצות מאחריות זה ייגמר בדם" ולסיכום הוסיף "אנחנו בסיטואציה שהיא חתיכת תיק ויש לי תקנון. זה המצב". כאמור לעיל, בסופו של דבר נקנסו הצהובים ב-30 אלף שקל על הדלקת האבוקות בשני המשחקים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי