הוכנבוים: מסמנים אותנו, אני מאמין שעכו לא תרד

הוכנבוים. השורד האחרון מבין מאמני התחתית
הוכנבוים. השורד האחרון מבין מאמני התחתית | צילום: אודי ציטיאט

המאמן סיפר בראיון ל"מעריב השבוע" על קרבות התחתית והלחץ מפיטורים

(גודל טקסט)

על פי קצב מכירת הכרטיסים למשחק ביום ראשון בין הפועל עכו לבית"ר ירושלים (החל מ-20:00 בספורט1 וב-HD), מעריכים בעכו שהקופות לא ייפתחו כלל ביום המשחק. מדובר ב-5,000 כרטיסים שאוזלים בקצב שלא זכור מאז נחנך האצטדיון החדש לפני ארבע שנים וחצי.

 

הבית"רים ליקטו שבע נקודות בשלושת המחזורים האחרונים, בדיוק כמו עכו, שבזכות שני הניצחונות והתיקו גם זינקה מעל הקו האדום. זהו המשחק היחיד במחזור ה-24 שיפגיש בין שתי קבוצות שניצחו בשני המשחקים האחרונים.

 

 

"אני מרוכז כולי אך ורק במשחק מול בית"ר ירושלים ולא בשום דבר אחר", אמר אתמול מאמן הפועל עכו ירון הוכנבוים בראיון ל"מעריב השבוע" ומוסיף: "שתי הקבוצות נמצאות במומנטום מצוין ואני מעריך שגם יתפתח משחק בהתאם לציפיות".

 

הוכנבוים על הספסל. עכו ב"מומנטום מצוין" (דני מרון)

 

בתשובה לשאלה מה השתנה בהפועל עכו שהוביל אותה לתיקו מול מכבי חיפה, לניצחון ביתי על קריית שמונה ולניצחון חוץ על מכבי פ"ת, אמר הוכנבוים: "שדרגנו את החלק הקדמי והיום אנחנו משחקים הרבה יותר התקפי, פשוט כי יש לנו את הכלים לעשות את זה.

 

"אנחנו גם פחות חשופים, משום שהכדור נמצא אצלנו יותר ממה שהוא היה לפני ינואר. אני לא רוצה להגיד שהכדור תמיד נמצא אצלנו יותר מאשר אצל היריבה, אבל בטח יותר משהיה בעבר, ואז הסיכוי שלנו גם לספוג הוא נמוך יותר".

 

"שדרגנו את החלק ההתקפי" (ערן לוף)

 

המאמן בן ה-44, שכבר הציל בעבר את עכו מירידה, מתקשה להצביע על הקבוצה שתסיים מתחת לקו האדום את העונה הסדירה. "האמת? תמיד יש לי גם הרגשה, וגם דעה להביע, אבל הפעם ממש קשה שלי. אני מסתכל על הקבוצות, מסתכל על המשחקים שנותרו ולא יכול להגיד מי תסיים אחרונה בעוד שלושה מחזורים, ובטח מי תרד ליגה. אין קבוצה חלשה מהאחרות. אני יודע שכולם סימנו אותנו, ועוד ממשיכים לסמן אותנו, אבל אני מאמין שלא נרד. זו האמונה שלי, ואני הולך איתה עד הסוף".

 

גם אתה משוכנע שמכבי נתניה כבר ירדה?

"מצד אחד ראיתי את שני המשחקים האחרונים של נתניה וראיתי שהם נלחמים ומאוד מאוד רוצים, אבל מצד שני השחרור של השחקנים הטובים בחודש ינואר יצר את התחושה הכללית שאפילו הם כבר השלימו עם הירידה".

 

"התחושה הכללית היא שנתניה השלימו עם הירידה" (דני מרון)

 

הוכנבוים הוא השורד האחרון בתחתית הטבלה. אחרי שבני סכנין, הפועל כפ"ס ובני יהודה החליפו מאמנים, ואחרי שמכבי נתניה והפועל ת"א החליפו כבר פעמיים, נעשו השבוע שינויים בעמדת המאמן בשתי קבוצות נוספות: בהפועל קריית שמונה (שפיטרה את סאלח חסארמה ומינתה במקומו את שלומי דורה) ובהפועל חיפה (שם החליפו את מאיר בן מרגי, שהחליף את טל בנין).

 

כשנשאל איך זה שחרב הפיטורים דילגה מעליו, למרות שהקבוצה שלו הייתה שליש ממחזורי העונה מתחת לקו האדום, חושב הוכנבוים רגע קט ואומר: "אני מאמן שלא מתעסק בדברים שליליים. אני עושה את העבודה שלי על הצד הטוב ביותר". אבל כשהוא מבין שהקלישאה לא תספיק הפעם, הוא משקיע עוד רגע של מחשבה.

 

"תראה", הוא אומר לבסוף, "יכול להיות שזה בגלל שאני צאצא של שורדים בחיים האמיתיים. סבתא וסבא שלי הם ניצולי שואה יחידים ממשפחות גדולות. הם הכירו בגרמניה והתחתנו שם. אבא שלי נולד בברגן בלזן, וכל ילד היום יודע בדיוק מה זה המקום הזה. זה ההסבר היחיד שאני יכול לספק, אבל אם להתמקד בחיים המטורפים של מאמן כדורגל, אז כל אחד לוקח בחשבון שיום אחד עלולים לפטר אותו, וגם אני לוקח את זה בחשבון. זה קרה לי בעבר, וזה קרה לכל מאמן כדורגל שעובד יותר משנה שנתיים".

 

מה אתה מרגיש כשמפטרים מאמן אחר?

"אין מה לעשות, זה כנראה חלק מהמשחק. זה קורה בהרבה מקומות בעולם, אבל לצערי הרבה מאוד בארץ. מה אני מרגיש? לפעמים הפיטורים מוצדקים, ולפעמים לא. בדיוק כמו שלפעמים הפיטורים עוזרים כדי להתאושש ממשבר, אבל לא תמיד. בעלי קבוצות רוצים לעשות שינוי, ואיך הם יעשו? את מי הם יחליפו? המאמן משלם את המחיר. תסתכל, ברוב הקבוצות העונה זה לא עזר".

 

בהדרכתו של הוכנבוים ליקטה עכו העונה את מחצית מהנקודות שלה על גבן של הפועל כפ"ס (6) ומכבי פ"ת (6), מה שאומר שהיא ניצחה את הקבוצות שאכן הייתה צריכה לנצח. במחזור הנעילה של הליגה הסדירה היא עוד תארח את מכבי נתניה.

 

כשאני שואל אותו עם להוסיף כבר לעכו עוד שלוש נקודות מהמשחק הזה, מנבא הוכנבוים: "נתניה של היום היא לא קבוצה שכולם ינצחו עד סיום העונה. היא נראית כמו אחת שלא נשברה. אני מעריך שהיא עוד תעשה צרות, ואני מאוד מקווה שנעבור אותה".

 

חישבת כבר אם יש לך סיכוי להגיע בכל זאת לפלייאוף העליון?

"רבות מחשבות בלב איש, ועצת ה' היא תקום", מצטט הוכנבוים פסוק מספר משלי, "לך תדע מה יהיה. כרגע כל מה שמעניין אותנו הוא להתרחק מהקו האדום".

 

בעניין אחר, הפועל עכו אירחה באימון את תלמידי כיתות ה' מבית הספר היסודי אל מנאר. ילדי בית הספר זכו לאירוח חם במהלכו שיחקו עם השחקנים והכירו אותם מקרוב.

 


שחקני עכו מארחים את תלמידי בית הספר

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי