תכנון לשינוי: במקום רדיוס, משחקים ללא קהל

אצטדיון טדי ריק מאוהדים בעונה שעברה
אצטדיון טדי ריק מאוהדים בעונה שעברה | צילום: עדי אבישי

התקנון צפוי להשתנות. הבשורה: הקלה באחריות הקבוצות בהתפרעויות קהל

(גודל טקסט)

עונש הרדיוס יבוטל ובמקומו ייסגר המגרש בפני קהל – זהו הסעיף העיקרי בשינויים שיחולו בתקנון המשמעת ושיובאו כבר היום לאישור ועדת האתיקה והחוקה של ההתאחדות לכדורגל, מהלך שהואץ בעקבות סאגת קיום משחק הרדיוס של בית"ר ירושלים מול מכבי חיפה באצטדיון המושבה ביום שני.

 

סעיף 22 ו' לתקנון המשמעת, שמטיל עונש של איסור קיום משחקים במגרש הביתי כתוצאה מאחריות שילוחית (בנוסח התקנון הישן), יוחלף בסעיף חדש וזה לשונו: "הוטל על קבוצה עונש האוסר על קיום משחקים בפני קהל, יתקיים משחקה במגרש הביתי או תחומיו ויציעיו ייסגרו באופן מלא בפני קהל".

 

 

לגבי משחקי גביע, שבהם נקבעת הביתיות בהגרלה וההכנסות מתחלקות, הוכנסה אפשרות חדשה ומפתיעה: "במקרים של עבירות חמורות, רשאי היועץ המשפטי לבקש מבית הדין להורות על העתקת משחק למגרשה הביתי של הקבוצה האורחת".

 

בלומפילד. למעלה משנה מאז ששיחקו בו ללא קהל (עדי אבישי)

 

עוד בשינויים: הכותרת שעוסקת ב"אחריות שילוחית" תוחלף בכותרת "אחריות בגין התנהגות אוהדים". במסגרת השינויים המוצעים – עניין שלא עוגן קודם בתקנון והיה נתון לשיקול דעתו של בית הדין – הוכנסו הקלות משמעותיות בעניין אחריות הקבוצות. הקבוצה אומנם תהיה אחראית על מעשי אוהדיה, אבל יהיו סעיפים שלא רק שיקלו על עונשה של הקבוצה, אלא יביאו לזיכויה המוחלט

 

ואלו הם התנאים החדשים לזיכוי: "התקבל אישור רשויות האכיפה וחברת האבטחה כי מולאו כל דרישותיהן ביחס למשחק"; "לא הייתה לקבוצה כל אפשרות לצפות, להיערך, או למנוע את העבירה, ומדובר באירוע שלא ניתן לצפותו או להיערך לקראתו באופן סביר ויעיל"; "אם ניתן לזהות את המבצעים ואם ננקטו הליכים כנגדם (המילה "פליליים" הושמטה מהביטוי "הליכים פליליים" בנוסח המוצע – ר"ע); "קיומה של מדיניות קבועה ורצופה מצד הקבוצה כנגד אוהדים מתפרעים (כאן באים בחשבון שלילית מנויים, איסור כניסה, והליכים אזרחיים – ר"ע)"; ו"שיתוף פעולה קבוע ומתמשך מצד הקבוצה עם רשויות אכיפת החוק בנוגע למיגור האלימות".

 

שיתוף פעולה נגד הפורעים ימנע עונשים (עדי אבישי)

 

בסעיף החדש יילקחו בחשבון פעולות של שלהוב יצרים מצד אוהדים או מצד בעלי תפקידים, התנהגות בעלי התפקידים, וגם כמות המתפרעים ביחס לקהל ההוגן. כמו כן הוכנס סעיף שנוגע בהתססה והתגרות בקהל אוהדים מצד הקהל השני והנה לכם התייחסות לשירים גזעניים או שירי שואה.

 

סעיפי הענישה הללו יחולו על פי התיקון רק "בפעולות המצויות בתחום סמכותה של מינהלת הליגות בכדורגל", או במילים אחרות – רק בליגות מקצועניות. בליגות החובבים ובליגות הנוער עונש הרדיוס יישאר בתוקפו.

 

אוהדי הפועל ת"א. ניתנה גם התייחסות לשירי שואה (דני מרון)

 

עוד ישונה העונש לגבי אי הופעה למשחק, שעד כה גרר הפסקת פעילות והורדת ליגה בשלוש הליגות הראשונות, ועתה יהיה ניתן למנוע אותו במקרה שיוכח כי הקבוצה לא הגיעה למשחק "בנסיבות אשר אינן בשליטתה".

 

למעט השינוי בתקנון המשמעת יוגשו שינויים קלים גם בתקנון האליפות ובתקנון הרישום, שהמשמעותי שבהם: קבוצות יוכלו לבחון בגביע הטוטו שחקנים שאינם רשומים בקבוצה ולא רק שחקנים זרים.  

 

לאחר אישור השינויים בוועדת האתיקה והחוקה, יובא התקנון החדש לאישור דירקטוריון מינהלת הליגה (פורום ה-18). האישור הסופי יינתן בישיבת הנהלת ההתאחדות. יצוין כי עד לאישור הסופי יוכלו דייני בית הדין המשמעתי לקחת אותם בחשבון ולפעול לפיהם, במסגרת שיקול דעתם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי