עכו ובית"ר ירושלים נקנסו כל אחת ב-15 אלף שקלים

אירוע בליגת העל התנהל לא כמו שצריך
אירוע בליגת העל התנהל לא כמו שצריך | צילום: ערן לוף

המארחת תיפרד מ-5,000 ש"ח כי לא הפעילה שעון. גם מכבי חיפה נקנסה

(גודל טקסט)

הפועל עכו ובית"ר ירושלים עמדו לדין משמעתי בעקבות אירועי המשחק שהתקיים ביום ראשון, שלפניו כזכור אוהדי האורחת פרצו למגרש וחצו את היציע. בנוסף לכך, הואשמו הצפוניים כי שעון המשחק הופעל באיחור של חמש דקות והטעה את הצופים. הדיין גיורא לנדאו קבע בהחלטתו כי הפועל עכו תיאלץ לשלם 10,000 שקלים בגין אי קיום חובותיה כמארחת ותיפרד גם מ-5,000 ש"ח כי לא הפעילה את השעון האלקטרוני בזמן. בנוגע לבית"ר נקבע כי מדובר בעבירה פלילית, אולם כזו שלא נשאה אופי אלים ולכן גם הירושלמים נקנסו ב-15 אלף שקלים.

 

הדיין פתח את דבריו וציין שדו"ח המשטרה העניק תחושה של בלאגן. "בסופו של יום האחריות היא של המארחת ומשהו התפקשש". קבע. "למזלנו לא הייתה פגיעה בנפש או פגיעה גופנית וגם התובע הדגיש זאת. זה לא אירוע שהתפתח לאירוע אלים שזה טוב שלעצמו אבל הייתה פה תקלה".

 

סולטן מצדו התגונן והסביר כי התקבלה החלטה להכניס את כל האוהדים ללא כרטיסים כדי למנוע אסון. "היה טירוף וגשם זלעפות, סיכון חיי אדם. לא הייתה ברירה לאשר זאת. החדירה למגרש הייתה כשהיו כשלושה מאבטחים". כמו כן הבהיר סולטן כי רק כ-15-20 אוהדים חצו את הדשא ולא יותר מכך.

 

לשאלתו של הדיין השיב סולטן כי ההחלטה התקבלה אחרי שהמשחק התחיל, וכל אותם האוהדים שחצו את המגרש רכשו כרטיס ועברו בידוק ביטחוני. "לא אנחנו ולא בית"ר היינו צריכים לעמוד לדין", קבע. "הפרחחים צריכים להיכנס לכלא ולא הקבוצות אשמות. יש עלינו אחריות אבל זה לא בשליטתנו. אנחנו בדעה דומה עם אנשי בית"ר".

הגשם הסוחף הוא לא תירוץ (ערן לוף)

 

הדיין לא השתכנע והטיח בסולטן: "הייתה פה פאשלה בארגון. אם זו המשטרה, הגשם או היערכות לכמות האוהדים. העובדה שאנחנו מוצאים את עצמנו פה אומרת שניהלתם אירוע בליגת העל שלא התנהל כמו שצריך. לכולנו יש אותה מטרה שהמוצר יהיה איכותי והאירוע בהתנהלות יהיה ברמה גבוהה".

 

לטענתו של סולטן כי המשחקים נגד מכבי חיפה ומכבי תל אביב עברו בשלום השיב הדיין: "מנעתם את האירוע בחוץ וזה חשוב, אבל בכלל מה שקרה בפנים לא היה צריך לקרות. עצוב שאנחנו גאים בזה שעבר משחק בלי אבוקות. אולי הגשם מנע את הדלקת האמל"ח. גם בליגת האלופות יורד גשם ואין בעיות. שם אתה לא מרגיש בעיות. אין לנו את התשתית והתקציבים".

 

לאחר מכן עלו נציגי בית"ר ירושלים לדוכן הנאשמים. בקבוצה טענו כי אין להם אחריות על האירוע למרות שנעשו מאמצים מצדם למנוע כל התפרעות, כולל שכירת מאבטחים בשכר, והפנו את האשמה למנהל האירוע. עם זאת הדיין לא השתכנע והדגיש: "גם אתם מבינים כשהאוהדים שלכם באים לעכו, אתם אחראים להתנהגותם. אין צורך להזכיר לכם את מקרה שרלרואה. עם זאת, לא מדובר באירוע דרמטי מידי".

 

פאשלה בארגון. אוהדי בית"ר בעכו (ערן לוף)

 

קנס של 13,000 ש"ח לסכנין, 3,500 ש"ח למכבי חיפה 

 

מכבי חיפה בחרה שלא לשלוח נציג לדיון בעניינה בדבר השלכת האבוקה במשחק מול הפועל ת"א והגישה רק כתב הגנה לביה"ד. הדיין מצא את הירוקים אשמים, על פי הודעתם, ופסק קנס של 3,500 ש"ח בשל מאמציה של הקבוצה לתפוס את המשליך. הדיין גם ציין שזו הפעם השביעית בה עומדת הקבוצה לדין מתחילת העונה.

 

עוד קודם לכן, בית הדין של ההתאחדות לכדורגל גזר על בני סכנין קנס על סך 13,000 ש"ח בשל שתי עבירות: התנהגות בלתי הולמת ואי קיום חובת הקבוצה הביתית במשחק נגד הפועל חיפה שהסתיים ב-0:0.

 

סכנין הואשמה בכך שלאחר שנפסל שער לזכותה נזרק מאחד היציעים למגרש בקבוק. הדיין נועם ליובין ציין בהחלטתו כי הקבוצה לא עשתה דבר בניסיון לאתר את זורק הבקבוק ולתפוס אותו.

 

משם נזרק הבקבוק. יציע אוהדי סכנין (ערן לוף)

 

"כאשר קבוצה חוששת להילחם בתופעות כאלו, סופן של התופעות להיות מופנות כלפי הנהלת ובעלי הקבוצה", כתב ליובין בהחלטתו. מלבד כך, מציין ליובין, בפעם הבאה חפצים יכולים לפגוע בצוות השיפוט והתוצאות יהיו חמורות "שבעתיים". על סעיף זה נקנסה הקבוצה ב-10,000 ש"ח.

 

בנוסף לכך, סכנין הורשעה בכך שבזמן ההכנה למשחק היה עומס במנהרת השחקנים בה נכחו אנשים שלא היו אמורים להיות שם. בסעיף זה נקנסה הקבוצה ב-3,000 ש"ח.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי