מאמץ אחרון: 7 קבוצות במאבק על הפלייאוף

טוואטחה והחברים באימון. זה ייגמר בפלייאוף עליון?
טוואטחה והחברים באימון. זה ייגמר בפלייאוף עליון? | צילום: ערן לוף

גורל העונה של מכבי חיפה ומה צפוי לבני יהודה, פ"ת וסכנין. הכל כאן

(גודל טקסט)

המחזור ה-23 שנחתם באצטדיון המושבה עם הניצחון הגדול של בית"ר ירושלים 0:3 על מכבי חיפה, היה המחזור הנדיר ביותר מאז כוננה ליגה עליונה בעלת 14 קבוצות, וכשנותרו בו שלושה משחקים לפני שמחלקים את הליגה לשש הראשונות שיישחקו בבית העליון ושמונה האחרונות שיישחקו בבית התחתון.

 

שימו לב: כל שלוש הקבוצות שדורגו ערב המחזור במקומות 4 עד 6, מקומות שמבטיחים כאמור את הפלייאוף העליון, הפסידו – ובכל זאת נותרו במקומן. התופעה הנדירה הזו, ככל שמדובר במחזור ה-23, הובילו לכך שאפילו קבוצות כמו הפועל עכו והפועל ת"א החוששות כל כך מנשירה, חישבו את הסיכויים שלהן להגיע בכל זאת למצב שעוד ישחקו העונה מול באר שבע ומכבי ת"א.

 

 

תיאורטית, אם יצברו השתיים את מלוא תשע הנקודות שעוד נותרו בבנק ויגיעו למאזן של 34 נקודות, יכולה אחת מהן לסיים במקום השישי, אבל מעשית זה ככל הנראה לא יקרה. זה לא קרה עם כמות כזו של נקודות לפני שנה, לא קרה לפני שנתיים וגם לא לפני שלוש.

 

פנטזיות מול מציאות

שלושה מקומות נותרו פנויים ברכבת לפלייאוף העליון, ולקבוצות שנמצאות בהם כיום יש סיבה לדאגה. בעיקר קבוצה כמו בני יהודה, שנוצחה 2:0 על בני סכנין, הפסד שסיבך אותה והקטין את סיכוייה לשמור על המקום השישי היקר כל כך. הקבוצה מהשכונה נוסעת ביום שני לבאר שבע, שבוע לאחר מכן תתמודד בבלומפילד מול מכבי תל אביב ואת העונה הסדירה תסיים בנתניה מול הפועל רעננה, שלפי כל התחזיות תהיה זקוקה לנקודות באותו מחזור לא פחות מהכתומים.

 


יוסי מזרחי. ימצא מקום בין שש הראשונות? (עדי אבישי)

 

מלבד בני יהודה יש רק קבוצה אחת שתפגוש בשלושת המחזורים הקרובים את שתי הגדולות של הכדורגל הישראלי, והיא הפועל כפר סבא, שתארח את הקבוצה מבירת הנגב ותתארח בבלומפילד אצל מכבי תל אביב בשני המחזורים האחרונים. מכאן, שהמשחק שלה בשבת מול סכנין הופך להיות המשחק החשוב ביותר שלה עד הכניסה לפלייאוף.

 

שני מאמנים שפתחו את העונה במקום אחד חוזרים בשבת הקרובה למאבקי תחתית עם קבוצות אחרות. שלומי דורה, שלא הצליח במכבי נתניה ופוטר, מקבל את משימת ההישרדות עם קריית שמונה. בעכו זה הצליח מעל המשוער בשנה שעברה, ואחוזי הצלחה דומים עם קריית שמונה עוד יכולים להוביל את הקבוצה אפילו לאירופה.

 

דורה מגיע לשני משחקי חוץ רצופים שיקבעו את עתידה של אלופת 2011/12. הוא נוסע בשבת למושבה למשחק מול מכבי פתח תקווה, שבוע לאחר מכן יתארח בדוחא אצל בני סכנין ויסיים בבית מול בית"ר ירושלים. תסריט לא פשוט בעליל, ועל פי ההיגיון הבריא תתמודד הקבוצה של איזי שירצקי בפלייאוף התחתון. כל תרחיש אחר יחזיר לשלומי דורה את המוניטין שהתנפץ לרסיסים בנתניה.

 


דורה. ישקם את המעמד שלו עם מקום בשישייה? (אודי ציטיאט)

 

שלוש הקבוצות שעוד יפגשו עד סיום הליגה הסדירה את מכבי נתניה הן הפועל רעננה (בשבת), מכבי חיפה והפועל עכו. העובדה שהמשחק מול נתניה יתקיים במחזור האחרון, ועוד בעכו, בוודאי מוסיפה כמויות רבות של אופטימיות לירון הוכנבוים, שיחד עם רן בן שמעון שמר על מעמדו מבין תשע הקבוצות האחרונות בליגה. אבל עכו, למרות המומנטום הנהדר, צריכה להישמר עד המשחק מול נתניה. ביום ראשון היא מארחת את בית"ר הלוהטת ושבוע לאחר מכן היא תגיע לבלומפילד למפגש מול אלי גוטמן והאדומים המתעוררים שלו.

 

דבר שחשוב להזכיר לעכואים: בשנתיים מתוך שלוש השנים האחרונות הקבוצה סיימה את הליגה הסדירה במקום האחרון, ובכל זאת שרדה. אז עכשיו שלא תאמינו?

 

נשאר רק הדרבי

מכבי חיפה השתחלה בעונה שעברה לשש הגדולות עם 37 נקודות, הפועל רמה"ש עשתה זאת עם אותה כמות לפני שלוש שנים, ומסתמן שגם העונה יספיקו 37 נקודות כדי להיות בפנים. עם פחות נקודות לא נכנסה אף קבוצה לפלייאוף העליון, אם כי העונה זה יכול לקרות בשל מרכז הטבלה הצפוף.

 


בניון. הדרבי יקבע את גורל העונה? (ערן לוף)

 

מאבקים ישירים על הכניסה לפלייאוף יהיו בשבת בסכנין, לשם תגיע כפר סבא, ובמושבה, שם תתארח קריית שמונה. בשבוע הבא יהיה זה תורה של קריית שמונה להגיע לסכנין, ובהתאם לתוצאות ב-180 הדקות הקרובות נדע את משמעות המשחק במחזור האחרון, שבו רעננה תארח את בני יהודה. כרגע כל הדרכים מובילות לכך שהמנצחת במחזור ה-26 תיהנה ישירות מכרטיס כניסה לבית העליון.

 

להפועל רעננה, בני סכנין, מכבי פתח תקווה והפועל עכו נותרו שני משחקי בית ומשחק חוץ אחד. בזכות הדרבי החיפאי, גם הפועל חיפה תשחק פעמיים בסמי עופר אחרי שתפגוש בשבת את מכבי ת"א בבלומפילד. להפועל כפ"ס (הפועל ב"ש במחזור הבא), קריית שמונה (בית"ר ירושלים במחזור האחרון), הפועל ת"א (עכו בשבוע הבא) ובני יהודה (מכבי ת"א) משחק בית אחד, בעוד שלמכבי חיפה אמורים היו להיות שני משחקי בית, אבל הרדיוס בשבת הקרובה מול הפועל ת"א משאיר לה למעשה רק את הדרבי במחזור האחרון בסמי עופר.

 

התחזית: מכבי חיפה, בזכות המשחק מול מכבי נתניה בשבוע הבא, תהיה בפנים. הפועל רעננה, בזכות המשחק בשבת הקרובה מול נתניה, תהיה בפנים. ועל המקום השישי יהיה מאבק איתנים. הערכה: בני סכנין תעשה זאת, למרות המשחק במחזור האחרון בבאר שבע. 

 


יחגגו מקום בפלייאוף למרות הביקור בבירת הנגב? (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי