התנהגות אוהדי בני יהודה עלתה 30 אלף שקל

העדיף להקניט ולא לחגוג עם הקהל שלו. עטר
העדיף להקניט ולא לחגוג עם הקהל שלו. עטר | צילום: עדי אבישי

הכתומים נענשו בבית הדין לאחר שהושלכו חפצים לעבר אלירן עטר במשחק הגביע

(גודל טקסט)

בני יהודה הועמדה לדין בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל בעקבות התפרעות אוהדיה במשחק הגביע נגד מכבי חיפה שהסתיים ב-2:2 וספגה קנס כספי של 30 אלף שקל, לאחר שהצליחה לזהות ולתפוס את הפורעים.

 

הכתומים הואשמו בין היתר בהשלכת רימון עשן, כוסות שתייה, שלושה מצתים, שקית גרעינים וכוס שתייה שנזרקה לעבר חלוץ הירוקים אלירן עטר, שכזכור החל את קריירת הבוגרים שלו בשכונה.

 

 

 

הדיין העניש את בני יהודה ב-30 אלף שקל והסביר זאת כך: "אמונתי כי אכן נעשו וייעשו מאמצים מצד הנאשמת למנוע חזרה של אירועים מסוג זה, אך איני יכול להתעלם כי מדובר ברצף של אירועים תוך כדי משחק אחד וכי זוהי העמדה שלישית העונה לדין עקב התנהגות אוהדיה. לטובה של הנאשמת עומדת תפיסת וזיהוי המתפרעים, יושרו של מר דמאיו בהודאתו כי אוהדי הקבוצה היו אלה שהחלו להקניט את אלירן עטר וטעניתו של דמאיו כי נענה לכל דרישות המשטרה".

 

במהלך הדיון אמר בעלי בני יהודה: "אני מצרף מסמך משטרתי ואת דו"ח סיכום האירוע, שכולל הפקת לקחים מטעם החפ"ק. נתפס בחור שהועבר לידי משטרת ישראל. איתרנו אותו דרך המצלמות והעברנו לידי המשטרה. לגבי החפצים, נתפס בחור בן 12 שהודה בזריקת הבקבוק. הוא הועבר למשטרה ושוחרר בשל היותו קטין".

"בדקנו במשרד הכרטיסים לאן, ולא מדובר במנויים שלנו", הוסיף דמאיו. "נקטנו ביד קשה נגד האנשים שאיתרנו. מחאת האוהדים נבעה מפרובוקציה של שחקן מכבי חיפה, אלירן עטר, והיא התקיימה רק לאחר הבקעת השער. הקהל שלנו יצא מכליו כי עטר הלך להשיב על ההקנטות במקום לחגוג עם הקהל שלו. הם לא באו להתפרע. אני מצפה משחקן כדורגל לנתק את עצמו ממה שקורה ביציע. רואים בכל העולם שמקניטים ושורקים בוז, שחקן לא צריך להתריס נגד קהל שלם".

 

נערך לכל תרחיש אך לא יכול למנוע הכל. דמאיו (עדי אבישי)

 

"כבעלים אתה יכול להיערך לכל התרחישים ולבסוף אירוע שלא תלוי בך קורה ואתה לא יכול למנוע אותו", הסביר דמאיו. "זה לא דבר שתלוי בי. זה משהו שהוא בלתי ניתן למניעה. יש שינוי בקהל של בני יהודה". הדיין נועם ליובין המליץ לו בתגובה: "אני רואה שאתם עושים מאמצים. יש לכם שם של בן אדם, אז תוציאו לו מכתב התראה מעורך דין".

 

אבו יונס: "מי שפוגע בנו יושב אח"כ מבסוט בבית קפה"

קבוצה נוספת שעמדה לדין היא בני סכנין, שהואשמה בהשלכת בקבוק פלסטיק במשחק נגד הפועל חיפה בשבוע שעבר.

 

היו"ר מוחמד אבו יונס היה נסער וציין בפני נועם ליובין: "אני מגיע לכאן כל שבועיים. יש לנו 5,000 צופים במשחק ואם מישהו מהם זורק כוס פלסטיק אני נענש".

 

"אחרי כל משחק אנחנו רצים למצלמות והולכים למשטרה", המשיך אבו יונס, "הם תופסים אוהדים ואני משתף פעולה, אז למה אני צריך לשלם כאן קנסות ורדיוסים? גורמים לי נזקים ואנחנו בני ערובה פה. האנשים שעושים את זה יושבים אחר כך מבסוטים בבתי קפה ומחכים לראות איזה קנס נקבל".

 

"ארבעה שופטים לא ראו כלום והמשקיף אמר לי שמישהו מהמשטרה ראה. פניתי למפקד הכוח ושאלתי אותו אם היה אירוע כזה והוא אמר שלא", הוסיף אבו יונס.

 

בסופו של דבר, מאחר שמדובר בשלילה מוחלטת של דברי המשקיף ואי ציון של האירוע מצד השופפטים, הוחלט לזמן את משקיף המשחק כדי שיפרט ככל שניתן ועד אז לא תתקבל כל החלטה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי