בגלל הקהל? מכבי ת"א במגעים לארח בנתניה

בקרוב הבית החדש של הצהובים? נתניה
בקרוב הבית החדש של הצהובים? נתניה | צילום: גולדשמידט ארדיטי בן נעים אדריכלים

במקביל לר"ג, הצהובים פתחו במגעים לשחק בעיר היהלומים. גולדהאר יכריע

(גודל טקסט)

סאגת האצטדיון בו תארח מכבי תל אביב את משחקיה בעונה הבאה מסרבת להירגע. לאחר שאפשרות המעבר לאצטדיון המושבה ירדה מהפרק והמגעים עם אצטדיון רמת גן צברו תאוצה, לספורט1 נודע כי האלופה מקיימת בימים אלו מגעים גם עם האצטדיון בנתניה וקיימת אפשרות כי לבסוף תשחק בעיר היהלומים.

 

כאמור, הצהובים ירדו סופית מהאפשרות לשחק בפתח תקווה, ונראה היה כי החלטתם לעבור לאצטדיון הלאומי לשעבר היא רק עניין של זמן. מנכ"ל המועדון מרטין ביין ויו"ר ההתאחדות לכדורגל עופר עיני כבר נפגשו בעניין והעבירו את הכדור למגרש של הבעלים, מיץ' גולדהאר. אולם, האפשרות לשוב לרמת גן עוררה סערה ותסיסה בקרב רבים מהאוהדים הצהובים, מה שגרם להנהלה להסתייג לעת עתה מהאצטדיון העתיק.

 

וכך, כפי שנודע לספורט1, בימים האחרונים החל קידום רעיון המעבר לאצטדיון בנתניה. קברניטי האלופה פעלו מול הנהלת האצטדיון בראשותו של אילן יבלונסקי (יבלו) וקידמו באופן אופרטיבי את המעבר לאצטדיון. גורם המקורב לשני הצדדים אמר לספורט1: "היו פגישות, מכבי ת"א יכולה לשחק בנתניה ואף לתכנן בניית יציע או שניים במידת הצורך. הם רק צריכים להחליט שהם ישחקו בנתניה, והם יכולים לקבל החלטה כזאת בכל רגע''.

 

אצטדיון המושבה ירד מהפרק (גולדשמידט ארדיטי בן נעים אדריכלים)

 

כידוע, בלומפילד ייסגר בקיץ לתקופה של שלוש שנים בהן ישופץ, מה שייאלץ את שלוש הקבוצות של תל אביב לנדוד לתקופה זו. מבחינת מכבי ת"א, עומדות שלוש אפשרויות ריאליות: אצטדיון המושבה, אצטדיון רמת גן והאצטדיון בנתניה. הראשון כאמור ירד סופית מהפרק בשל העלויות היקרות הכרוכות בהוספת יציעים ארעיים מאחורי השערים, הוצאה המוערכת בכעשרה מיליון ש"ח.

 

עתה ההחלטה תצטרך להתקבל בין אצטדיון רמת גן לאצטדיון בנתניה, כשהצהובים יצטרכו לשקול את היתרונות והחסרונות של שני האצטדיונים. היתרון הגדול בנתניה הוא קרבת הקהל למגרש, השפעתו על המשחק והאווירה הטובה השוררת בו, כמו גם העובדה שהקבוצה כבר שיחקה בו ומכירה אותו היטב.

 

החיסרון: הפקקים. האצטדיון בנתניה (גולדשמידט ארדיטי בן נעים אדריכלים)

 

החסרונות הבולטים באצטדיון בעיר היהלומים הם הריחוק היחסי מתל אביב לעומת רמת גן, בנוסף לפקקי התנועה האדירים שמופיעים דרך קבע לפני ואחרי משחקים בשל התנועה הכבדה בשעות הערב במרכזי הקניות הסמוכים. חסרון נוסף הוא שבאצטדיון יש רק 13,800 מקומות, ועל כן המועדון לא יוכל להגדיל את מספר המנויים ואף ייאלץ לשמור כאלפיים כרטיסים לקבוצת החוץ.

 

היתרונות באצטדיון רמת גן הם שהקבוצה תישאר לשחק באיזור תל אביב באצטדיון גדול יותר, בו היא תוכל למכור מנויים וכרטיסים לכל מי שיחפוץ בכך וכמעט בכל משחק, וגם להקצות כרטיסים רבים יותר גם לקבוצות החוץ. במועדון קיימת רשימת המתנה של אוהדים שמתלוננים על כך שאין אפשרות לרכוש מנויים וכרטיסים למשחקי הליגה בשנים האחרונות. תהיה אפשרות להכשיר 25,000-40,000 מקומות ישיבה במשחקים גדולים ולתת מענה לכל דורש.

 

הקהל רחוק, אך אף אחד לא יישאר בחוץ. ר"ג (ההתאחדות לכדורגל)

 

החיסרון הבולט במעבר לרמת גן הוא שהיציעים המזרחיים רחוקים מאוד מהדשא, דבר שגורם לחוסר אווירה ומקשה על אוהדים המעוניינים לעודד בשל חוסר האקוסטיקה. מלבד זאת, מעבר לאצטדיון כלול בהוצאה חד פעמית של כארבעה מיליון ש"ח, שיוצאו על שיפוץ שיכלול החלפת הכיסאות והשירותים.

 

את ההחלטה לבסוף יקבל הבעלים הקנדי, והוא נכון לעכשיו מעדיף לשמור את הקלפים קרוב לחזה. גורם המקורב למועדון ומעורה בפרטי המעבר אמר לספורט1: ''גולדהאר רוצה להיות בטוח שקיבל את ההחלטה הכי טובה למכבי תל אביב ולאוהדים מכל הבחינות. אבל יש להתחשב גם בכלל האוהדים שרוצים לבוא ולראות את הקבוצה, כל זאת עד שימצא פתרון קבוע לאצטדיון גדול יותר שיבנה גולדהאר, או שבלומפילד ישופץ ותכולתו תגדל".

 

בסוף ההחלטה שלו. גולדהאר עם ביין (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי