לא סופר אף אחד: גורש מתעלם מהגיל ובקושי סופג

גורש. תמיד אמר שאם יעזוב את עכו זה יהיה רק לקבוצה גדולה
גורש. תמיד אמר שאם יעזוב את עכו זה יהיה רק לקבוצה גדולה | צילום: דני מרון

השוער שעבר מעכו ופורח בבאר שבע זומן לנבחרת. אז מי לא מופתע בכלל?

(גודל טקסט)

יוסי בניון לא היה השחקן המבוגר ביותר שזומן לסגל הנבחרת מול קרואטיה. דודו גורש, שוער הפועל באר שבע, שזכה בכבוד מבוגר מבניון בשלושה חודשים וחגג כבר 36 חורפים. אבל הסיפור המעניין סביב השוער החל כבר בקיץ, כשגורש עבר להפועל באר שבע  אחרי שהעביר קריירה שלמה – 14 עונות ליתר דיוק – בקבוצה אחת הפועל עכו.

 

גורש גדל במועדון עוד כשעכו הייתה בליגה א', עלה עם קבוצתו לליגת העל בעונת 2009/10 והיה מעמודי התווך במסע ההישרדות המדהים של העונה שעברה.  "דודו תמיד אמר שאם הוא יעזוב זה יהיה רק לקבוצה גדולה", סיפר מקורב לשחקן, "היו לו הרבה הזדמנויות לעזוב אבל הוא חיכה להזדמנות המתאימה. בקיץ, כשבאר שבע פנתה אליו ובמקביל היה מצב של חוסר ודאות ובלאגן ניהולי בעכו,  גורש הבין שהשעה הגיעה".

 

 

עבור יובל נעים, שאימן את השוער בעכו, שעתו הגיעה כבר מזמן. "כבר לפני חמש שנים אמרתי שגורש השוער הטוב בארץ ואף אחד לא התייחס", אומר מאמן הפועל אשקלון כיום, "לא לקחו עד הקיץ כי בכדורגל שלנו הכול סטיגמות ואחת מהם היא שלא לוקחים שחקנים מעכו. ברק בכר ניפץ את הסטיגמה ורק הרוויח. לכל שוערי הליגה שלנו יש הרבה מה ללמוד ממנו וזה כולל את שוער מכבי תל אביב פרדראג ראיקוביץ', שגורש טוב ממנו בכמה דרגות".

 

גורש. ספג הכי מעט בליגה (דני מרון)

 

ואכן גורש הוציא העונה רק 17 כדורים מהשער שלו, פחות מכל שוער אחר בליגה, ונחשב לסיפור הצלחה בבירת הנגב ולעוגן במסע האליפות של אלונה ברקת. "לא קל לעבור מעכו לבאר שבע", מודה מקורב לשוער, "אבל גורש ידע שבגיל שלו מדובר בצ'אנס אחרון להגיע לצמרת והוא לקח אותו בשתי ידיים. הקרבות בפלייאוף התחתון לא פחות קשים, כך שהתקופה בעכו רק עזרה לו".

 

מעטים יודעים שגורש כבר עזב את עכו בגיל 19 והלך להיות השוער השני במכבי פתח תקווה. הוא אמנם לא הצליח לרשום אפילו הופעה אחת במלאבס, אבל לפחות התאמן אצל שוער עבר ענק, יוסי מזרחי. "גורש מצוין בהרבה מאוד מרכיבים אבל מה שמאפיין אותו בעיקר היא העובדה שהוא שומר על יציבות לאורך זמן", מנתח מזרחי, מאמן בני יהודה כיום. "עד לאחרונה לא ממש שמעו עליו כי הוא הלך לעכו ושם אין חשיפה. אם היה משחק באחת התל אביביות הוא כבר מזמן היה מגיע לנבחרת. באר שבע? אין סיבה שלא יוביל אותם לאליפות".

 

גורש מול שכטר. "אם היה משחק במכבי ת"א מזמן היה בנבחרת" (אסף קליגר)

אלי כהן שעבד עם השוער במשך שנתיים בעכו גם מפרט לגבי המרכיבים ביכולתו הטובה של גורש. "הוא טוב בכדורי גובה, שיפר את משחק הרגל, שהיה החלק הפחות טוב שלו, ומשחק עם הרבה שקט וביטחון", מנתח כהן, מאמן הפועל חיפה כיום, " גורש שוער מושלם לליגה שלנו ובהחלט יכול להיות מי שיביא לבאר שבע את האליפות. כשעזב את עכו שאלו איך הוא יתאקלם והוא ענה לכולם ביכולת מצוינת, משחק עם הרבה ביטחון ובאר שבע נשענת עליו".

 

משה בן דוד, מאמן השוערים של עכו, מוסיף עוד פרט מעניין: "לגורש יש ראיית משחק של שחקן שדה כי עד גיל 16 הוא בכלל שיחק בתור קשר". בן דוד גם חושב שאיכות השוערים תכריע את מאבק האליפות:  "הליגה נכנסה למאני טיים כך שלכל גול יש משמעות. גורש לדעתי ייתן 2-3 הצלות במשחק שיעשו את ההבדל, כמו שעשה במשחק האחרון מול רעננה. בעונה שעברה, דודו שמר של רשת נקייה בשמונה משחקים וזה מה שהשאיר אותנו בליגה, הוא גם זה שיביא לבאר שבע את האליפות".

 

 הזימון לנבחרת לא הפתיע את גורש אבל שימח אותו. "זה כבוד גדול להיות בנבחרת. יש לי כבר הופעה אחת, אבל זה תמיד מרגש שקוראים לך. נקווה שיהיה לזה המשכיות והכי חשוב, בהצלחה לנבחרת", הגיב השוער על פרסום הסגל למשחק מול קרואטיה.

 

ומה הלאה? "יש לו עוד חמש שנים לשחק, והוא שואף לעשות את זה בבאר שבע", מגלה מקורב לשוער, "הוא יממש את האופציה לעונה הבאה ומעבר לזה אלוהים גדול".

 

 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי