זעם במכבי חיפה: "שיפוט ביזיוני, שחכמון יתבייש"

בקושי צהוב? האדום של חכמון
בקושי צהוב? האדום של חכמון | צילום: דני מרון

הירוקים זועמים שהשופט זימן את רוני לוי לחדרו. הקהל מחא נגד יעקב שחר

(גודל טקסט)

בבוקר שאחרי ההפסד 3:2 לבית"ר ירושלים, במכבי חיפה טרם נרגעו מהחלטות השיפוט של השופט אלי חכמון. בשעה 1:30 לפנות בוקר המועדון יצר קשר עם העיתונאים ואמצעי התקשורת ושלח להם תמונה, שממחישה שהשער השלישי של ארסניו ואלפורט נכבש מעמדת נבדל. אולם מעבר לכך, מה שהכי הסעיר ועדיין מסעיר את הרוחות בחיפה היה האדום שספג נטע לביא.

 

עם סיום המשחק המשיכו אנשי הירוקים, ביניהם המאמן רוני לוי, לבוא בטענות כלפי חכמון באיזור חדרי ההלבשה, והשופט באופן לא אופייני הסתובב לאחר ששמע את טענותיו של לוי ואמר לו בתגובה "בוא לחדר", כשהוא מתכוון לחדר השופטים.

 

 

קרא לרוני לוי לחדר. חכמון (דני מרון)

 

גורם בירוקים זעם על הפנייה של חכמון ואמר: "חכמון חושב שרוני לוי חבר שלו שהוא מדבר אליו ככה? הוא כאילו רוצה לסגור את העניינים בחדר השופטים או להסביר לו מה הטעויות שלו? הוא צריך להתבייש על השיפוט שלו, זה היה השיפוט הכי ביזיוני שראינו העונה. כבר ספגנו השנה שמונה כרטיסים אדומים שחלקם לא היו ולא נבראו אבל זה היה השיא, גם אדום שלא היה וגם הנבדל. מעניין אם עכשיו באיגוד השופטים יתנו גיבוי או יתנו לו לנוח. לנו זה לא יעזור, הוא הרס את המשחק, כל פעם הוא מחפש לקחת את ההצגה".

 

התמונה שנשלחה ממכבי חיפה. באחת וחצי בלילה…

 

מקורבים לרוני לוי טוענים שלפני כמה שנים סימן רוני לוי עם היד "אתה אפס" לקוון משה בוחבוט, וכעת בוחבוט שהיה הקווים לא הניף את דגל הנבדל ויתכן כי הוא ניסה להחזיר לו על דבריו בעבר. מעבר לכך, בניון אמר לסובבים אותו: "זה היה יכול להיות המשחק הכי גדול השנה אם לא חכמון".

 

הטענות כלפי השיפוט הובילו כבר במחצית להרחקתו של עוזר המאמן רונן גבאי, כאשר בצוות השיפוט טענו שאמר לחכמון "אתה בושה" ואף התגרה באוהדי בית"ר בחגיגות לאחר  שערי הקבוצה.  מעבר לביקורת הגדולה על השיפוט בקבוצה גם ביקרו את ולדימיר סטויקוביץ: "זה היה יום רע מאוד שלו, אבל הוא כבר הביא לנו נקודות השנה אז גם משחקים כאלו קורים לשוערים טובים". אוהדי הקבוצה מחאו במהלך המשחק נגד הבעלים, יעקב שחר, והניפו חולצות ושלטים עם הכיתוב: "היינו פה לפניך ונהיה גם אחריך", וגם "יענקל'ך!".

 

המחאה בטדי

 

על כל פנים, הירוקים כבר חושבים קדימה ומתכננים שינויים מרחיקי לכת בקיץ. טאלב טוואטחה יעזוב לאירופה, ללודביק אוברניאק כבר הובהר כי עליו לחפש קבוצה חדשה אולם הוא הבהיר שאין לו כוונה לעשות כך בשל החוזה ארוך הטווח עליו הוא חתום. גם רומאריו פירס וחן עזרא המסיים חוזה יעזבו, כמו גם החלוצים שחר הירש ושובל גוזלן.

 

היום תפתח הבוררות של החלוץ שמעון אבוחצירה אצל הדיין עמיאל תגר. החלוץ תובע פיצוי של כשבעה מיליון שקלים והחזרתו לאלתר לאימוני הקבוצה על פי מסמכים רפואיים המצויים בידו. איתמר צ'יזיק והמנכ"ל המיועד החדש אסף בן דב המריאו לאוסטריה לסגור שם מחנה אימונים לחודש יולי.

 

קריאף: "יש לי כבוד לבית"ר, לא שכחתי איפה גדלתי"

"יש לי כבוד לאוהדי בית"ר וכבוד למועדון", אמר אופיר קריאף, שהיה בעין הסערה לאחר שביצע תנועה מגונה כלפי הקהל המקומי. "לא שכחתי איפה גדלתי ואיפה למדתי את הערכים שלי. שני אוהדים לא הפסיקו לקלל לכל אורך החימום גם אותי וגם את המשפחה שלי. שתקתי למשך 20 דקות, ואז עשיתי את מה שעשיתי. יכול להיות שלא הייתי צריך לעשות את זה. האווירה בטדי היא תמיד ביתית ודוחפת. היה קצת מוזר ומרגש לבוא מהצד השני. אבל אני עכשיו בחיפה, כל כולי שם, רוצה בהצלחת המועדון".

 

"חזרנו מפיגור 2:0 עם אופי של גברים והיינו בטוחים שנעשה מהפך", התייחס הקשר למשחק ופנה להתלונן על השיפוט. "אני לא יודע מאיפה אלי חכמון המציא את האדום הזה, זה בקושי צהוב. גם הגול השלישי היה בנבדל. יותר מידי קל לשרוק נגדנו ולהוציא כרטיסים אדומים. צריך לכבד יותר את המועדון הזה, זה מועדון גדול. אני לא יודע למה השופטים שולפים מהר נגדנו".

 

"להיות פצוע זה לא כיף, זה מונע ממך לעשות את הדבר שאני הכי אוהב. עבדתי קשה וחזרתי, וזה מאחוריי", אמר קריאף על חזרתו מפציעה ושב לדבר על המשחק עצמו. "זה היה לא נעים, פחדנו שנתפרק, חזרנו כמו גברים אבל חבל על ההפסד. המקום הרביעי חייב להיות שלנו כולל הכרטיס לגמר ואנחנו נעשה את זה".

 

מאוכזבים. רוני לוי (דני מרון)

 

רוני לוי: "החלטות שמכריעות משחקים"

"גם האדום וגם הגול מאופסייד, אלה החלטות שמכריעות משחקים", התלונן גם המאמן רוני לוי, על השיפוט "אם שתיהן לא היו, אני מאמין שהתוצאה הייתה שונה. אבל אני צריך לראות את המשחק ולהתעמק".

 

"אנחנו יוצאים מאוכזבים", התייחס למשחק עצמו. "התחלנו את המשחק רע מאוד, אבל גם חזרנו יפה מאוד. כל הכבוד לשחקנים, זו לא פעם ראשונה שאנחנו נקלעים לסיטואציות קשות מאוד, והם יודעים להתמודד ולחזור עם אופי ומנטליות חזקה".

 

"אנחנו צריכים לשחק עד הסוף", התייחס לוי להמשך הדרך. "יש לנו את מסגרת הפלייאוף ואת הגביע. אנחנו נמצאים בכיוון נכון בסך הכל. אנחנו יודעים שהפלייאוף הולך להיות קשה מאוד וכל משחק משמעותי מאוד. נעשה את המקסימות לעשות תוצאות טובות ולהגיע מוכנים לגביע. אני חושב שאנחנו צריכים להשתפר בעוד הרבה פרמטרים, ואני מאמין שנעשה זאת".

 

בהכנת הידיעה השתתף ינון בוטביה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי