סוף סוף: 1:2 למכבי פ"ת על הפועל חיפה

ניצחון גדול. פת חוגגת
ניצחון גדול. פת חוגגת | צילום: עוזי גל

יואב כץ עמוק מתחת לקו. בני יהודה ניצחה 0:1 את ק"ש וסיבכה גם אותה

(גודל טקסט)

לראשונה מאז ה-2 בינואר מכבי פתח תקווה ניצחה במשחק ליגה. היא עשתה את זה בפתיחת הפלייאוף התחתון עם 1:2 על הפועל חיפה, שבעצמה הסתבכה קשות בתחתית והפכה למועמדת הוודאית להצטרף למכבי נתניה בעונה הבאה בליגה הלאומית. גם קרית שמונה הסתבכה בתחתית אחרי הפסד 1:0 אצל בני יהודה, שפתחה פער של 11 נקודות על הפועל חיפה.

 

אולי זה הרוח החדשה שמנשבת במושבה מאז לכתו של רן בן שמעון, או שאולי השחקנים פשוט לקחו את עצמם ברגליים. מה שבטוח הוא שהלוזונים שיחקו בצורה משוחררת, טובה, הגיעו למצבים וניצחו בצדק. הפועל חיפה? היא שוב נראתה רע, לא הייתה מסוכנת ולמרות שיואב כץ הגיע במיוחד לארץ ואף שוחח עם השחקנים באימון המסכם, משהו דראסטי צריך לקרות שם כדי שהאדומים לא יירדו ליגה.

 

הכחולים חוגגים. הרבה לחץ השתחרר (עוזי גל)

 

עוד לפני המשחק הפתיע צוות השידור של ספורט1 עם איפור ואווירה פורימית. איפור: שי לי כהן מסוכנות IGA

מתאים לך, @raanan25pic.twitter.com/M9ehuY0YFC

— מנהלת הליגות לכדורגל (@IPFL_FOOTBALL) March 19, 2016

 

 

השחקן ששיחק בצורה הכי משוחררת הוא המצטיין, רועי גורדנה, שהגיע לשלוש הזדמנויות טובות במחצית הראשונה אך לא הצליח לכבוש. במחצית השנייה הוא כבש היה יותר מאופס, והוא כבש את השער הראשון בבעיטה אדירה מחוץ לרחבה.

 

חמש דקות מאוחר יותר דני גולן הכניס את חגי גולדנברג, שבנגיעותיו הראשונות הכפיל את התוצאה אחרי הפקרות בהגנה. הקבוצה של אלי כהן חזרה למשחק לקראת הסיום כאשר אליסון דוס סנטוס כבש שער עצמי, אך לא יותר מכך.

 

יילחמו על הסוף. אלי כהן (אודי ציטיאט)

 

אלי כהן: "היינו אנמיים, אנחנו צריכים לשחק פחות יפה"

"המצב לא טוב, אבל עדיין יש סיכוי", אמר בסיום מאמן הפועל חיפה, אלי כהן. "אנחנו צריכים להרים את רמת המשחק שלנו. היינו אנמיים ולא הגענו לשום מצב. דווקא במחצית השנייה התחלנו את המשחק טוב, הגענו למצב או שניים, אבל אז ספגנו שני שערים מהירים. קשה לרדוף אחרי הקבוצה השנייה. אנחנו לא צריכים מחמאות, אנחנו צריכים להיות יעילים. משהו בגישה של השחקנים יהיה חייב להשתנות".

 

"קבוצה שנלחמת על החיים שלה לא צריכה לקבל גולים כאלה", הדגיש המאמן. "אנחנו צריכים לדעת לשמור על שער נקי. זה משהו שלא עשינו במשחקים האחרונים, אנחנו תמיד רודפים אחרי היריבה. בהתקפה אין לנו בעיה. אנחנו צריכים לדעת לשחק פחות יפה, יותר זהיר והרבה יותר חכם וזה לא היה היום. הקבוצה טובה והיא מודעת לקראת מה היא הולכת. הקבוצה יכולה לצאת מהמצב, יש שישה משחקים ונילחם עד הסוף".

 

מצדיע לשחקניו. גולן (אודי ציטיאט)

 

דני גולן: "צריך לרדת לקרקע ולהמשיך הלאה"

"סוג של התרגשות, זה לא קל אבל אני צריך לעשות את העבודה שלי ולהצדיע לחבר'ה שלי", אמר מאמן המלבאס, דני גולן. "עם קצת ריכוז היינו עושים את העבודה. טוב שנגמר כמו שנגמר. יש לנו שבוע הבא את בני יהודה, יש עוד 18 נקודות בקופה, צריך לרדת לקרקע, לקחת יומיים חופש ולהמשיך הלאה".

 

"20 הדקות הראשונות שלנו היו טובות רק ללא הפס האחרון והרגל המסיימת", המשיך גולן. "אחרי זה הפועל חיפה השתלטה על המשחק אבל זה היה חלק מהתכנית. האם  זה היה חילוף העונה? חילוף, גולים, הכל זה השחקנים. זה לא משנה את היכולות של המאמן, הקרדיט הוא לשחקנים אבל אני מצליח להביא אותם במוכנות טובה. לקחתי אתגרים כאלה הרבה פעמים בקריירה, מי שהביא אותי לפה יודע את זה. יש פה חומר טוב, מועדון חם וביתי".

 

הניצחון החזיר את הביטחון. גורדנה אחרי השער (אודי ציטיאט)

 

רועי גורדנה: "מקווה שננצח עוד ונבטיח את ההישארות"

המצטיין במשחק, רועי גורדנה, דיבר על הימים הלא קלים שעברו על קבוצתו: "אחרי תקופה קשה, חוסר ביטחון, חוסר הצלחה ולחץ מהמצב. הניצחון החזיר לנו הרבה ביטחון. אני מקווה שנעשה עוד ניצחון ונבטיח את ההישארות. הניצחון נתן לנו מקדמה גדולה אבל אם לא ננצח נוכל להסתבך שוב. אני לא אוהב לדבר על מאמנים במיוחד כשרן הביא אותי לפה".

 

ההרכבים

מכבי פתח תקווה: צחי גיגי; דור אלו, אליסון דוס סנטוס, עומר דנינו, נאור פסר; גידי קניוק (עודד גביש/86), ג'ו מונונגה, אייטור מונרוי, רועי גורדנה; מוחמד כליבאת (חגי גולדנברג/73), דור חוגי (גיא מלמד/63).

 

הפועל חיפה: מריאן אנטולוביץ'; דור מלול, ברונו פיניירו, טדאס קיאנסקאס, חיים מגרלשווילי; יוסי דורה (הישאם כיוון/46), לירן סרדל, דימיטרי באגה, אדריאן רוצ'ט (מהראן לאלה/69); אמיר אבו ניל (אלי אלבז/78), שלומי ארבייטמן.

 

שני הבוסים ביציע. אבי לוזון ויואב כץ (עוזי גל)

 

מהלך המשחק

 

דקה 8

הזדמנות טובה למכבי פ"ת, שיצאה למתפרצת. שלושה שחקנים התנפלו על שני שחקני הגנה, אך דור חוגי התמהמה עם המסירה, וכשהיא כבר יצאה לו מהרגליים כליבאת היה בנבדל.

דקה 14

פעולה טובה של מגרלשווילי, שחתך מצד שמאל לעבר הרחבה ושלח בעיטה חזקה – הכדור חלף לא רחוק מהקורה.


פעולה טובה. מגרלשווילי (עוזי גל)

דקה 20

הזדמנות לא רעה למכבי פ"ת: גורדנה קיבל את הכדור מחוץ לרחבה, הטעה שני שחקני הגנה ובעט חזק לשער – הבעיטה הלכה למרכז השער ואנטולוביץ' לא התקשה לקלוט.




אווירת הפורים הגיע גם ליציעים (מנהלת הליגה)

דקה 24

מצב טוב לחיפה: פיניירו לקח בעיטה חופשית במרחק 18 מטרים מהשער: הכדור טס קדימה אך חלף מעל המשקוף. איזו בעיטה חזקה!


זה היה קרוב (אודי ציטיאט)

דקה 25

הזדמנות נהדרת לפ"ת! אלו הרים כדור נהדר מהאגף, גורדנה הגיע ראשון ונגח חזק לכיוון השער, אך אנטלוביץ' היה במקום.

דקה 29

שוב גורדנה מגיע להזדמנות טובה. הפעם הוא חתך מצד ימין, לא התרגש משלושה שחקנים ששמרו עליו, עבר אותם והפציץ את השער – הכדור טס מעל המשקוף. זה היה קרוב!

דקה 38

מונונגה עלה טוב לכדור קרן מצד ימין, אך הנגיחה שלו לא הייתה מדויקת והלכה החוצה.

 

מחצית במושבה: 0:0 בין מכבי פ"ת להפועל חיפה pic.twitter.com/4oQ3wSf0fy

— מנהלת הליגות לכדורגל (@IPFL_FOOTBALL) March 19, 2016

דקה 52

כמעט שער עצמי של דוס סנטוס!  מלול העביר כדור רוחב מצד ימין, הברזילאי ניסה להרחיק אך בטעות שלח את הכדור לעבר שערו. גיגי הגיב טוב וקלט.

דקה 56

כליבאת הגיע למצב מעולה מול אנטולוביץ', אך התקשה להשתלט על הכדור והשוער קלט.


לא הצליח להשתלט על הכדור. כליבאת (אודי ציטיאט)

דקה 61

כיוואן בעט חזק מחוץ לרחבה – גיגי קלט.

דקה 67

0:1 למכבי פ"ת! איזה שער ענק! רועי גורדנה הניף את הרגל מ-20 מטרים ושלח פצצה שנעצרה רק ברשת. שער אדיר.

דקה 70

מלמד התקדם עם הכדור, הוא היה יכול למסור לשני שחקנים פנויים או להפציץ את השער, אך הוא בעט חלש ואנטולוביץ' קלט.

דקה 74

0:2 למכבי פ"ת! איפה ההגנה של הפועל חיפה? כדור אורך על פני חצי מגרש מצא מבעד להגנה את חגי גולדנברג, שבנגיעותיו הראשונות עצר, התקדם והקפיץ באלגנטיות מעל אנטולוביץ' שיצא מולו. שער ליגה ראשון שלו העונה.



בדרך לניצחון. פ"ת חוגגת (אודי ציטיאט)

דקה 84

1:2! חיפה חוזרת, ומי כובש? שער עצמי של דוס סנטוס! כיוואן העביר כדור רוחב מצד ימין, הברזילאי שוב גלש לעבר הכדור ושלח אותו לשער, הפעם גיגי לא הצליח להציל. האם חיפה תצליח להשוות?

 

בני יהודה – קרית שמונה 0:1

הקבוצה האחרונה שזכתה באליפות מלבד מכבי תל אביב ממשיכה להסתבך בתחתית, הפעם עם הפסד 1:0 אצל בני יהודה. לקבוצה של איזי שירצקי יש  כעת 28 נקודות, שלוש יותר מהפועל חיפה, בעוד הקבוצה של יוסי מזרחי התמקמה בראשות הפלייאוף התחתון עם 36 נקודות.

 

חגיגת פורים ביציעים, עכשיו הבמה עוברת לשחקנים על כר הדשא… יאללה בני יהודה!!!

Posted by ‎תא כתום – אתר הבית של אוהדי בני יהודה ת"א – Bnei Yehuda Tel Aviv FC‎ on Saturday, March 19, 2016

ולדרמה הג'ינג'י באצטדיון בלומפילד, הערב pic.twitter.com/ZQlPiMNgWt

— מנהלת הליגות לכדורגל (@IPFL_FOOTBALL) March 19, 2016

פדרו גלבאן כבש את השער היחיד במשחק בדקה ה-27, אוסטין  אמוטו דחף את דין מורי בדקה ה-65, ראה את הצהוב השני שבעקבותיו הורחק. קרית שמונה סופרת 11 משחקים ברציפות ללא ניצחון, והיא תהיה חייבת לנצח את מכבי נתניה במחזור הבא בשביל לקבל קצת אוויר לנשימה.

 

הרכבים

בני יהודה: דלה איינוגבה, בן צעיר, דן מורי, איציק עזוז, שון גולדברג; חסן אבו זיד, אסי בלדוט, אנטוניו מרשיץ', אלמוג בוזגלו, פדרו גלבאן; ג'וד נוורו.

קרית שמונה: גיא חיימוב; עוז ראלי, קסיו פרננדס, לואיס גוטיירס, עודד אלקיים; עומר צלישר, עדן שמיר, רוקאס סטנולביצ'יוס, רועי שוקרני; ברונו קוניה, אחמד עאבד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי