לא לקחו באיזי: על ההתרסקות של ק"ש

שחקני קש בפוזה מוכרת העונה. יסתיים בירידה?
שחקני קש בפוזה מוכרת העונה. יסתיים בירידה? | צילום: אודי ציטיאט

אחרי ששרצקי צלח 2 גלגולים, ההימור נכשל. קהת: "קורה לכל מועדון גדול"

(גודל טקסט)

בשנים האחרונות חובבי הכדורגל התרגלו לראות את עירוני קריית שמונה נאבקת בצמרת ועל כל התארים. המועדון הצפוני בבעלותו של איזי שרצקי הגיע לפסגות חדשות, ששיאן היה בזכייה בתואר האליפות, השתתפות במוקדמות ליגת האלופות וזכייה בגביע המדינה לאחר ניצחון על מכבי נתניה בגמר.

 

שרצקי פגע לאורך השנים במרבית שחקני הרכש שהגיעו לקבוצה ועימם עשה את המסע המרשים. גם בגזרת המאמנים ידע הבעלים הצלחות כשרן בן שמעון הגיע להצלחה הגדולה שלו באצבע הגליל וכמוהו גם ברק בכר שהפך מאמן צעיר ומבטיח.

 

 

לא מעט שחקנים עשו לעצמם שם במועדון הצפוני, אלא שדווקא העונה ההימור על סלאח חסארמה לא צלח ולמרות הכישרון שכן קיים בקבוצה, היא התדרדרה למאבקי תחתית ותהיה חברה בפלייאוף התחתון כשגם סכנה של ירידת ליגה קיימת עדיין.

 


איזי שרצקי. "בדרך כלל פוגע, העונה לא" (דני מרון)

 

משדרגת שחקנים סדרתית

שרצקי ידע תמיד להמר כאמור. הוא עשה זאת עם בן שמעון וגם עם שחקני הרכש בעונה ההיסטורית ההיא שהסתיימה באליפות. ברק בדש, שיר צדק ודני עמוס עשו לעצמם שם באותה עונה לצידו של דושאן מטוביץ'. גם שמעון אבוחצירה סייע, אך הרכש של ינואר נחשב עד עתה לשובר השוויון ואולי לאיש שהבטיח כי התואר יעשה את הדרך לצפון.

 

דויד סולארי הגיע והשער שכבש בדקה ה-90 ב-0:1 הביתי נגד בני יהודה הוא הזכור ביותר באותה עונה של הקבוצה הצפונית.

 


ק"ש ברגע השיא (אתר ההתאחדות)

 

לאחר אותה עונה, שחקנים רבים נמכרו לקבוצות הצמרת, מה שהביא לאיזון תקציבי עבור הבעלים של איתוראן. די אם נזכיר את מכירתם של אלרואי כהן ודני עמוס להפועל ת"א וגם את מכירתם של שמעון אבוחצירה, וויאם עמאשה ואלעד גבאי למכבי חיפה.

 

גם במחליפים לאותו דור שרצקי לא שגה. את בן שמעון החליף גילי לנדאו שפוטר ואחר כך החלה הקדנציה המוצלחת של ברק בכר.

 

תחת המאמן הצעיר שהיה מגן ימני תקופה ארוכה בקבוצה, הגיע התינוקות של איזי – דור 2. גיא חיימוב היה להימור נכון כשהחליף את דני עמוס, צדק נשאר ברומטר וגם הזרים שהגיעו כמו דוד מנגה נשאו פרי.

 


בכר. הדור השני הצליח (עדי אבישי)

 

כישרונות צעירים כמו חן דילמוני, וובה בראון ורועי קהת הגיעו מליגת המשנה ומיד הפכו לתגליות ולשחקנים מבטיחים ברמה של הליגה הראשונה – נתון שאפשר לזקוף לזכותו של שרצקי וגם של בכר. כמובן שגם אחמד עאבד ואופיר מזרחי מהווים חלק ממצבת השחקנים המוכשרת שחוותה הצלחות בצפון.

 

לא התגברו ולא התחברו

את העונה שעברה סיימה הקבוצה במקום השני, אך בצל פיטורי ברק בכר שסגר את תנאיו בהפועל באר שבע ונזרק מהמועדון.

 

יחד עם בכר התפרק השלד כששחקנים כמו רועי קהת ושיר צדק נפרדו אף הם מאצבע הגליל והבנייה החדשה זכתה להימור על מאמן קבוצת הנוער והבלם הוותיק ששיחק בעונת האליפות לצד צדק, סלאח חסארמה.

 


אחמד עאבד עם הגביע. מהכוכבים שנשארו (עדי אבישי)

 

שירצקי יחד עם המאמן הטרי לו היתה זו עונת בכורה הימרו על שחקנים מוכשרים כמו אור אוסטוינד ורועי שוקרני כשאליהם הצטרפו גם ברונו קוניה ועידו אקסברד. הבלם הברזילאי קאסיו המשיך לעונה נוספת כעוגן במרכז ההגנה וקיבל לצידו את לואיס גוטיירס כבלם.

 

עונה שהחלה עם זכיה בתואר אלוף האלופים נמשכה בלא מעט הצלחה שהתחלפה כולה בכישלון לאחר ההפסד בגמר גביע הטוטו. "קשה לדעת מה לא בסדר השנה בקבוצה", העיד רועי קהת שעזב בתום העונה לאוסטריה וינה. "שנים כאלו קורות גם לקבוצות גדולות יותר. מאמנים מפוטרים גם בקבוצות גדולות אחרות", הוסיף.

 

גם מקצה שיפורים בינואר עם הבאתו של אוסטין אמוטו הניגרי והבאתו של המגן עוז ראלי ממכבי תל אביב, לא ממש סייע. "איזי שירצקי בדרך כלל יודע מה הוא עושה ובדרך כלל הוא גם מצליח", הוסיף קהת.

 


קהת. לא התגברו על העזיבה שלו (דני מרון)

 

חסארמה מצא עצמו בחוץ ושלומי דרוה החליפו וכעת המאמצים הם להישרדות. קבוצה שנבנתה לצמרת, צריכה כעת להתרגל לקרבות תחתית. "בתחילת שנה ראיתי את הקבוצה והם היו מצוינים, אני לא יודע מה קרה להם מאז", ציין ליאור לוי, המגן שזכה עם הקבוצה בתארים בעבר.

 

ההימור על חסארמה נכשל, אבל האם קריית שמונה תצליח להתגבר על עזיבת הכוכבים או שמא זה יסתיים בירידת ליגה כמו בעונת 2008/09?

 

"יש לקבוצה את השחקנים הנכונים שיידעו להנהיג את כולם וידחפו את כולם קדימה לקראת הפלייאוף התחתון. אני בטוח שהם ייצאו מהמצב הזה ולא ירדו ליגה", סיכם לוי.

 

השלב הראשון במסע ההישרדות מתחיל ב-19:45 (ישיר בספורט1 וב-(HDנגד הקבוצה הלוהטת של בית''ר ירושלים.

 


חיימוב וחסארמה. אחד חוזר לשער, השני כבר עזב (אודי ציטיאט)

 


ברונו קוניה. עוד הימור של שרצקי (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי