2:3 למכבי חיפה, מול מכבי ת"א במחזור האחרון

דרבי דרמטי הסתיים בניצחון ירוק
דרבי דרמטי הסתיים בניצחון ירוק | צילום: ערן לוף

פלט, עטאא ופישלר (עצמי) כבשו בדרבי. לוי צפוי לפתוח את הפלייאוף נגד בית"ר

(גודל טקסט)

דרבי פנטסטי בכרמל. בסיבוב הראשון מכבי חיפה הצליחה למחוק פיגור 2:0 בדרך ל-2:4, הערב היא כבר איבדה יתרון כפול והצליחה הודות לשער עצמי של פישלר הצעיר לרשום 2:3, לזכות בשלוש נקודות חשובות ולטפס למקום הרביעי בליגה.

 

בזכות ניצחונם של הירוקים, רק ניצחון חוץ של סכנין מחר מול הפועל ב"ש בהפרש של שני שערים ומעלה, יוריד אותם למקום החמישי. המשמעות היא שכבר בשבוע הבא תתארח מכבי חיפה בטדי מול בית"ר ירושלים ואת הפלייאוף העליון היא תסיים בבית מול ב"ש ובמחזור הסיום בבלומפילד נגד מכבי ת"א. 

 

 

מנגד, הפועל חיפה שניצחה רק שני דרבים בליגה ב-8 השנים האחרונות, נותרה מתחת לקו האדום והסתבכה במאבקי ההישרדות שייפתחו בעוד שבועיים, מרחק שתי נקודות מהפועל ת"א שנמצאת בחוף מבטחים.

 

רוני לוי לא ערך שינויים ב-11 למעט השבתו למרכז ההגנה של דקל קינן שסיים לרצות עונש השעייה, וכבר בדקה ה-17 גילי ורמוט הרים נפלא מאגף ימין ומצא את ראשו של גליינור פלט שנותר ללא כיסוי ונגח את הראשון. ג'אבר עטאא הכפיל בדקה ה-40 מבעיטה באוור וכבש את שער הליגה הראשון שלו במדים הירוקים, אך ספק אם הירוקים האמינו כי היריבה העירונית תשוב מפיגור כפול.

 

הדרבי כמעט חמק להם בין הידיים. הירוקים חוגגים (עידן סלם)

 

בדקה ה-48 הישאם כיוואן צימק, שלומי ארבייטמן רשם החמצת ענק מכחמישה מטרים ואז הגיעה פריצה של מגרלשווילי שהסתיימה בשער עצמי של טוואטחה בדקה ה-68. דווקא אז, שהמומנטום היה של האדומים, שער עצמי אומלל של פישלר קבע 2:3 לירוקים והותיר את קבוצתו מתחת לקו האדום. אם לא די בכך עבור האורחת, חנן ממן הורחק בתוספת הזמן באדום ישיר.

 

ארבייטמן אחרי החמצה לא אופיינית (ערן לוף)

 

המשחק יצא לדרך באיחור של רבע שעה בעקבות תאונת דרכים בכביש החוף, שהובילה את הירוקים לפנות בבקשה לדחות את שריקת הפתיחה, ובכך התאפשר לאלפי צופים להגיע בזמן ולצפות ב-90 דקות מצוינות בסמי עופר.

 

הרכבים

 

מכבי חיפה: ולדימיר סטויקוביץ', אייל משומר, דקל קינן, מארק ואליינטה, טאלב טוואטחה, נטע לביא, עטאא ג'אבר, יוסי בניון (שחר הירש 90), גילי ורמוט (רומאריו פירס 86), אלירן עטר (איסמעיל ריאן 64), גליינור פלט.

 

הפועל חיפה: מריאן אנטלוביץ', דור מלול, טדאס קיאנסקאס, אופק פישלר, חיים מגרלשווילי, ברונו פניירו (חנן ממן 46), יוסי דורה, דימטרי באגה (זרקו קוראץ' 82), הישאם כיוואן, אמיר אבו ניל (תומר סוויסה 58), שלומי ארבייטמן.

 

מהלך משחק

 

דקה 1

הדרבי של חיפה יצא לדרך לעיני 22,453 צופים באצטדיון סמי עופר.

דקה 6

ורמוט הגביה קרן מימין, ואליינטה הגיע ראשון ומקרוב בעט בכדור שנעצר בידיו של אנטלוביץ'.

דקה 13

אבו ניל הגביה מימין, באגה לא הצליח להשתלט וכיוואן מצא את עצמו בהזדמנות טובה לכבוש, אבל בעט קרוב למסגרת והחוצה.


כיוואן מאיים על השער של סטויקוביץ' (עידן סלם)

דקה 17

0:1 למכבי חיפה! גילי ורמוט על סף רחבת ה-16 מימין הגביה מצוין ומצא את גליינור פלט, שנותר ללא כיסוי ומקרוב נגח פנימה.


גליינור פלט מתרומם היטב ומוצא את הרשת (ערן לוף)

דקה 19

טוואטחה פרץ משמאל וניסה להפתיע את אנטוביץ', שהדף בקושי רב ומנע מהמגן להכפיל את התוצאה.


טוואטחה. המגן כמעט הכפיל את התוצאה (ערן לוף)

דקה 25

יוסי בניון היתל בהגנה האדומה אחרי חילופי מסירות עם אלירן עטר ופילס לעצמו את הדרך למצב הבקעה מול אנטלוביץ', אלא שהאחרון שוב היה במקום ועם קצות האצבעות מנע מהקפטן הירוק לכבוש ברגל שמאל שער נפלא.

דקה 32

טוואטחה שוב עלה לסייע להתקפה ונותר חופשי בצד שמאל של הרחבה, אך בעט כדור שלא מצא את המסגרת.

דקה 40

0:2 למכבי חיפה! טוואטחה העביר רוחב משמאל, הכדור שינה כיוון בדרך ונחת היישר אצל עטאא ג'אבר, שהניף את הרגל ומהאוויר בעט כדור שקפץ על הדשא ונכנס פנימה. שערו הראשון במסגרת הליגה.


כך מברכים על שער ראשון ויתרון כפול בדרבי (ערן לוף)

דקה 47

ממן חטף כדור, דהר כל הדרך לרחבת מכבי חיפה ובבעיטה חלשה הצליח להכניע את סטויקוביץ', אבל ואליינטה הגיע לפני שהכדור עבר את קו השער והרחיק. מסירה שמאלה לארבייטמן הייתה מסדרת 2:1.

דקה 48

הפועל חיפה מצמקת ל-2:1: אבו ניל הוריד נהדר לארבייטמן שבעט חזק וראה את סטויקוביץ' הודף את כדור לקורה, כיוואן הגיע ראשון לריבאונד ומקרוב כבש מול שער חשוף.

דקה 57

החמצה ענקית של ארבייטמן. ממן חלף על פני ההגנה הירוקה, מסר רוחב ומצא את החלוץ לבדו מול השער – אך מכחמישה מטרים בעט מעל השער. האדומים כבר חגגו שיוויון.

דקה 68

הפועל חיפה משווה ל-2:2: ארבייטמן במסירה מצוינת למגרלשווילי שפרץ באגף שמאל ללא הפרעה, המגן בעט בין הרגליים של סטויקוביץ' ונעזר בטוואטחה ששלח את הכדור לשערו שלו.


ארבייטמן. החמיץ בענק וחגג שיוויון במהרה (עידן סלם)

דקה 76

מכבי חיפה עולה ל-2:3!: שוב שער עצמי, הפעם אומלל במיוחד של אופק פישלר הצעיר. משומר דהר באגף שמאל ומסר כדור רוחב שהבלם בטעות קשה הרחיק היישר לשערו שלו.


פישלר לא מאמין שזה קורה לו (עידן סלם)

דקה 90

הפועל חיפה נותרה ב-10 שחקנים: עם תחילת תוספת הזמן, חנן ממן הכשיל מאחור את עטאא וראה בצדק את הכרטיס האדום. לאחר מכן התפתחה מהומה וקינן וכיוואן ראו כל אחד את הכרטיס הצהוב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי