אזולאי: "אומרים לעצמנו: 'אנחנו מתאימים לצמרת'"

| צילום: דני מרון

החלוץ מרוצה בבני סכנין וטוען: "בעונה הבאה אשחק איפה שארצה"

(גודל טקסט)

"אני בא בשבת לבלומפילד עם המון ביטחון. זה לא כמו בשלבים אחרים של העונה, שבהם בני סכנין הייתה מגיעה למשחק חוץ מול מכבי ת"א בתחושות אחרות. הפעם אנחנו יודעים שיש בסכנין קבוצה טובה, באמת טובה, וזה בכלל לא עניין של מזל. אני בטוח שגם מכבי ת"א יודעת את זה".

 

כך אומר אתמול שלומי אזולאי, כובש השער השני של בני סכנין לרשתו של דודו גורש. שער שכמעט הוביל לסנסציה עד שמאור בוזגלו השווה ושינה את כותרת המשחק ל"חצי סנסציה". יש רק שתי קבוצות בכדורגל הישראלי שכבשו העונה שני שערים במשחק אחד לרשת המוליכה מבאר שבע – הפועל רעננה ומכבי פ"ת. למכבי פ"ת, שעשתה את זה באצטדיון טרנר, זה עלה בחמישייה כואבת.

 

 

"ההבדל הגדול ביותר בין מה שהיה בסכנין בחלק הראשון של העונה, לבין מה שהיה בחלק השני, הוא בכך שאנחנו עולים למגרש ומאמינים בעצמנו. סבלנו מחוסר יציבות במשך משחקים רבים, עכשיו אנחנו אומרים לעצמנו 'וואלה, אנחנו מתאימים להיות בצמרת'. זה בא לידי ביטוי בפיזיות שלנו, במהירות שלנו, בקבלת ההחלטות. כל שחקן שידרג את היכולות שלו הן מבחינה טקטית והן מבחינת ההשקעה. ותאמין לי, אני לא עף על החברים שלי וזורק סתם מחמאות. זה ככה. באמת שזה ככה".

 

אזולאי. לא מופתע מהתיקו בבאר שבע (דני מרון)

 

אזולאי בן ה-26 הוא אחד השחקנים הבודדים שזכו בשתי אליפויות רצופות עם שתי קבוצות שונות. תחילה עם מכבי חיפה של אלישע לוי, ואחר כך כשנשלח לקריית שמונה, חזר ממנה עם צלחת אליפות ועם גביע הטוטו. מאז הוא הספיק ללבוש גם את המדים של בית"ר ירושלים והפועל ת"א.

 

"מה ההבדל?" הוא חוזר על השאלה, חושב חצי דקה ואומר: "ההבדל הוא בעיקר מבחינה חברתית. אי אפשר להשוות את העניין החברתי בקבוצות גדולות לקבוצות פחות גדולות. בהפועל ת"א, גם כשהעונה לא הייתה טובה, מבחינה חברתית נשארנו מחוברים זה לזה במגרש ומחוץ למגרש. היה קשר הדוק. אבל כשאחד השחקנים היה בתקופה טובה, זה הורגש מיד בקבוצה. בסכנין מערכת היחסים שונה בין ימים מוצלחים לימים פחות טובים, אבל גם כשמישהו תופס חודש מוצלח, הוא נשאר מבחינה חברתית בדיוק אותו דבר כמו בימים שבהם אכזב".

 

הובלת אותי לפיראס מוגרבי.

"פיראס? אף אחד בקבוצה לא מופתע מהשערים שלו, ובכלל מהחודש וחצי האחרונים. ידענו כולנו שזה יבוא. מוגרבי הוא שחקן נהדר והיכולת שלו באה לידי ביטוי בדיוק בזמן הכי טוב שהיינו צריכים אותו. וזו הכוונה שלי להבדלים בין מועדונים גדולים לפחות גדולים. הוא היה ונשאר אותו פיראס לפני השערים שכבש, ובעצם אצלנו בחדר ההלבשה לא תרגיש מי שחקן הרכב ומי שחקן ספסל. יחד עם זאת ברור שבכל מקום, ובכל תחום, כשיש ניצחונות והישגים, החיבור הוא נהדר".

 

פיראס מוגרבי. "אף אחד לא מופתע" (דני מרון)

 

לצד ההצלחות הגדולות עם מכבי חיפה והפועל קריית שמונה, היו לשלומי אזולאי גם ימים פחות מוצלחים בהפועל ת"א ובית"ר ירושלים שאיתן שיחק בפלייאוף התחתון. "זה באמת לא נעים", הוא מודה, "איפשהו מסתיימת לך העונה מוקדם ממה שחשבת, ובאיזה מקום גם המשחקים הופכים להיות סוג של גארבג' טיים. ההשתחלות לפלייאוף העליון היא כיף אחד גדול. כל שבוע משחקים מול קבוצה גדולה אחרת, כל שבוע מול קהל גדול".

 

מדברים על אירופה?

"האמת? לא. אף מלה אחת לא הייתה בחדר ההלבשה על אירופה, גם לא אחרי התיקו נגד ב"ש. אנחנו כן מדברים על המקום הרביעי, וגם את זה אנחנו עושים בזהירות. ולא מדובר כאן רק בין השחקנים, אלא גם מבחינת הנהלת הקבוצה. היא נותנת לנו להרגיש שיש לנו רק מה להרוויח ואנחנו לא צריכים להיות עוד לחוצים משום דבר במשחקים שנשארו".

 

אזולאי לא החמיץ העונה אף משחק ממשחקיה של בני סכנין. השער בבאר שבע היה השביעי שלו העונה, ובסך הכל הוא סופר 38 כיבושים בליגת העל. העונה הוא כבש מול כל האקסיות שלו. את הפועל קריית שמונה הכניע גם בבית וגם בחוץ, מול הפועל ת"א היה שותף לניצחון הגדול 0-4 בבלומפילד, את בית"ר ירושלים הוא הכניע, מול מכבי חיפה כבש, ורק הפועל כפ"ס, שבשורותיה שיחק כשהייתה בליגה הלאומית, יצאה נקייה ממנו.

 

איפה נראה אותך בשנה הבאה?

"הכל פתוח. אני שחקן חופשי ויכול לשחק איפה שארצה. בינתיים תן לי ליהנות מהעונה הזו שמסתיימת במשחקים מול הגדולות באמת של הכדורגל הישראלי".  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי