שידוך משמיים: אבוקסיס החזיר את סכנין לחיים

אבוקסיס. התאהבו בו תוך זמן קצר
אבוקסיס. התאהבו בו תוך זמן קצר | צילום: אודי ציטיאט

המאמן התאקלם, בסגל פרגנו והבוסים רוצים שיישאר. ב-20:55 הוא אצל ב"ש

(גודל טקסט)

כשבני סכנין מינתה את יוסי אבוקסיס למחליפו של אלי כהן, אף אחד בקבוצה הצפונית לא פינטז על פלייאוף עליון. כל רצונם של אנשי הקבוצה היה לשרוד עונה נוספת בליגת העל ואם אפשר לעשות זאת כמה שיותר מוקדם.

 

רצף של כמה שבועות מוצלחים הוביל לבריחה מהתחתית ועל סף סיום הליגה הסדירה הבטיחה נציגת המגזר מקום בין שש הראשונות. המשמעות: מפגשים עם כל הגדולות שיעשירו את קופת המועדון ולא פחות חשוב מכך, סיום עונה שקט ללא כל לחץ.

 

הראשון בשער: סגר את הפער עם האוהדים באמצעות קנדיל

בתחילת העונה תלו בסכנין לא מעט תקוות בסגל שנבנה, אך לא היו כמובן פנטזיות על צמרת. שלומי אזולאי, וויאם עמאשה וז'אורזיניו הגיעו בסך הכל כמחליפים למוחמד גאדיר ועטאא ג'אבר שעזבו והסגל שמר על עוצמה מסוימת.

 

אבוקסיס בן ה-45 בכלל התחיל את העונה בבני יהודה לאחר שהשיב אותה לליגת העל בתום עונה בליגת המשנה. אותה פרשה של ספסול בן צעירי גרמה ליחסים בינו לבין משה דמאיו להדרדר והמאמן מצא עצמו מחוץ לצד הכתום של תל אביב, אך לא נותר מחוסר עבודה.

 

אבוקסיס נפרד מהכתומים. מצא עבודה במהרה (אסף קליגר)

 

"כבר בהתחלה הוא הראה רצון להגיע וחשבנו שזה יהיה חיבור שירים את המועדון קדימה, אבל אף אחד לא חשב שאלו יהיו התוצאות", העידו במועדון השבוע.

 

כשהגיע לקבוצה, אבוקסיס מצא שחקנים שאיבדו את הביטחון ובהם השוער מחמוד קנדיל ואיתו הקבוצה פשוט לא עצרה. קנדיל היווה לאורך זמן רב סלע מחלוקת בין המאמן הקודם אלי כהן לאוהדים שרצו לראות בו כשוער הראשון וזה העדיף את רן קדוש.

 

אבוקסיס השיב את השוער לשער וזה גמל לו בשמירה על רשת נקייה בשבעה משחקי ליגה רצופים בהם אספה הקבוצה 19 נקודות. "הוא אחד המאמנים הטובים שהיו בסכנין, בנוסף הוא בן אדם זהב שיודע להעריך שחקנים ולהתנהג בצורה מכובדת", הרעיף קנדיל שבחים על מאמנו.

 

קנדיל. חזר לעניינים הודות לשינוי על הקווים (אודי ציטיאט)

 

"אבוקסיס הבין כמה חשוב הגיבוש למועדון הזה. זה ה-DNA שלנו. הפער שנוצר עם אלי כהן נסגר ומהרגע הראשון הרגשנו חיבור", ציין עימאד בדארנה, נציג ארגון האוהדים של נציגת המגזר.

 

מצא כוכב: מוגרבי בכושר הטוב בקריירה

במקביל אבוקסיס חיבר מחדש לא רק את קנדיל. הוא נתן במה לסגס תאמבי הצעיר, החייה גם את דיוגו קאצ'ובה ומעל כולם קיבל את פיראס מוגרבי.

 

אחרי אותה תקרית במהלכה הוחלף בהפסקה ב-0:4 על הפועל תל אביב, איבד מוגרבי לא מעט מהביטחון חרף העובדה שחזר לקבל קרדיט. בסכנין יודעים לומר כי המאמן לקח את הכישרון בן ה-24 לשיחה אישית ואמר לו שהוא מאמין בו מאוד וכי הוא יעזור לו לממש את הפוטנציאל. במוגרבי אגב התעניינו בקיץ מכבי חיפה ושמו אף נקשר עם הפועל ומכבי תל אביב, כך שאבוקסיס ידע כי יש על מי לסמוך.

 

מוגרבי בפרץ שמחה. תחת אבוקסיס מממש את הפוטנציאל (ערן לוף)

 

"הייתי כמעט עם רגל וחצי מחוץ לקבוצה, עד שבא יוסי ואמר לי שהוא מחזיק ממני ורוצה שאשאר", פתח מוגרבי את ליבו. "לפני כל משחק ואימון הוא יושב איתי ואומר לי מילים שמחממות את הלב, מגבה אותי, אומר שהוא תמיד מאחורי. זה נותן לי פוש והוכיח את עצמי", הוסיף הקשר-חלוץ הלוהט.

 

מוגרבי רשם כבר שישה שערי ליגה העונה ואמון על לא מעט מהנקודות של סכנין בשבועות האחרונים כמו גם על ההעפלה לחצי גמר המדינה שם תפגוש את האלופה ומחזיקת הגביע, מכבי תל אביב.

 

"זאת התקופה הכי טובה בקריירה שלי, יוסי נותן לי ביטחון על הדשא שאף מאמן קודם לא נתן לי", העיד מוגרבי שצפוי להפוך למלפפון בקיץ.

 

יציבות או שוב חילופי מאמנים?

אחת הבעיות איתן מזוהה הקבוצה בשנים האחרונות היא חילופי המאמנים הרבים. אלי כהן שרד עונה אחרי שבעצמו החליף את גיא לוי. לפניו היו אלו לוי עצמו, מרקו בלבול וגם שלומי דורה.

 

נדמה שהפעם יהיה כאן שידוך מוצלח. "הוא מקצוען, טקטיקן ברמות גבוהות, והכי חשוב שהוא מאמן חברותי מאוד. נמשיך לתמוך בו כי הוא המאמן שיכול להוביל אותנו לפסגות אחרים", החמיא בדארנה וציין כי לפחות מגרעין האוהדים תהיה לאבוקסיס תמיכה גורפת.

 

הרוויח את את תמיכת האוהדים ביציעי דוחא (ערן לוף)

 

בהנהלה הביעו שביעת רצון ממה שעושה קשר הנבחרת לשעבר. "ברגע שיש חיבור כזה, אין סיבה לבצע שינויים. נכון, הכדורגל דינמי, אבל אנחנו מאוד מאמינים בזה", אמרו בסכנין.

 

קשר העבר, עבאס סואן התייחס גם הוא לסוגיה: "ההנהלה בסכנין לא רוצה לפטר מאמנים באופן סדרתי למרות מה שקרה. אני בעד שיהיה מאמן ליותר משנתיים-שלוש, היציבות חשובה מאוד לקבוצה. יוסי מצליח ובגדול בקבוצה וכל עוד השתלט על חדר ההלבשה ועומד בלחץ הוא יקבל גיבוי מלא". ב-20:55 ינסה אבוקסיס להיותה ראשון שמנצח באצטדיון טרנר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי