מוקש ושמו טדי ומאזן החוץ הנדיר שהעמידה מכבי ת"א

העונה הולך להם יותר מחוץ לבלומפילד
העונה הולך להם יותר מחוץ לבלומפילד | צילום: דני מרון

רון עמיקם מזכיר לאדומים כי האליפות עוברת אצל בית"ר. וגם: זהבי וברדה

(גודל טקסט)

הפועל ב"ש ומכבי ת"א נפרדו ב-1:1 במשחק העונה באצטדיון טרנר, הסטטוס-קוו בצמרת נשאר והתיקו מפנה את מקומו למשחק במחזור הבא, שבו השלישית בטבלה מארחת את הראשונה.

 

עד כמה זה משפיע? בשלוש העונות האחרונות התקיים המשחק בקריית שמונה והאורחת הייתה מכבי ת"א, ורק פעם אחת ניצחו הצהובים במשחקים האלה. בשני מקרים נוספים בעשור האחרון הובסה המוליכה, למרות שבמקרה של קריית שמונה ב-2012, היא כבר זכתה באליפות לפני המשחק הזה וזו הייתה ירידת מתח.

 

 

2. מכבי ת"א השלימה במשחק האחרון בבאר שבע מאזן נדיר של 14 משחקי חוץ רצופים ללא הפסד. למען האמת, הקבוצה לא הפסידה בחוץ מאז המשחק בטדי ב-25 במאי 2015. כבר כמעט 24 שנים לא היה למכבי מאזן מדהים כזה, אז היו לה 16 משחקי חוץ ללא הפסד, 11 חודשים ברציפות.

 

ישלימו עונה שלמה ללא הפסד חוץ? הצהובים חוגגים (דני מרון)

 

שיא המועדון – אם לא סופרים את ההפסד הטכני המכוון ב'שבת השחורה' בנתניה ב-1952 – הוא 33 משחקי חוץ רצופים ללא הפסד. אז לא הפסידה מכבי ת"א בחוץ בין 1949 ל-1955 ובשני המקרים הקבוצה שניצחה אותה לבסוף הייתה הפועל פ"ת.

 

3. חאלד חלאילה קיבל גם בשבת האחרונה כרטיס צהוב. קפטן בני סכנין הגיע ל-117 צהובים בליגה הראשונה והוא רחוק שבעה צהובים בלבד מהמקום הראשון והמפוקפק, שבו מחזיק לא פחות מאשר מאמנו היום, יוסי אבוקסיס.

 

מתקרב למקום הראשון המפוקפק (ערן לוף)

 

המוצהב הכי גדול העונה – אגב, זה שחלאילה לא מוביל את הטבלה זה אירוע נדיר – הוא יוסי דורה מהפועל חיפה, עם 11 צהובים ומאזן כולל של 74 צהובים שעומד להכניס אותו בין 20 הגדולים בהיסטוריה. הוא רחוק צהוב אחד מבן דודתו, טל בנין.

 

4. מאור בוזגלו, שבישל במשחק העונה שלשום לאובידיו חובאן, טיפס בזכות האסיסט למקום ה-15 בכל הזמנים, שבו הוא מחזיק במשותף עם סלים טועמה, לשניהם 67 בישולים. ערן זהבי, שמצטיין בכיבושים, בישל לקרלוס גארסיה והגיע ל-40 בישולים בקריירה, בדיוק כמו שייע גלזר.

 

חובאן כבש, בוזגלו טיפס בטבלת המבשלים (מאיר אבן חיים)

 

אפרופו זהבי, הוא השלים השבוע 76 מחזורים בראש טבלת מלך השערים, יותר מקיש רומנו, מוטי ששון ושייע גלזר. הוא אמור לסיים את העונה במרחק של מחזור אחד בפסגת מלך השערים מעודד מכנס. ראשון בטבלה הזו נמצא מוטל'ה שפגילר, שהוליך את טבלת מלך השערים במשך 123 מחזורים.

 

5. אחמד קאסום, שלאחרונה הפך להיות מגן, ישלים במחזור הקרוב 300 משחקי ליגה, נתון אירופי בפני עצמו. רק לשם השוואה, בן שהר הגיע שלשום ל-50 משחקי ליגה בישראל. קאסום רחוק מלהיות השחקן הערבי שהופיע הכי הרבה פעמים בליגת העל, אבל יש לו 16 הופעות יותר מזאהי ארמלי למשל. ראשון נמצא וואליד באדיר, עם 530 הופעות בליגה.

 

6. השער של וויאם עמאשה בשבת מול בית"ר ירושלים מציב אותו שער אחד בלבד מכניסה ל-100 הכובשים הגדולים בליגה הראשונה מאז קום המדינה. אגב, אם יכבוש ואליניב ברדה ימשיך לשבות, יודח קפטן הפועל ב"ש מהרשימה, רק כמה שבועות לאחר שנכנס אליה.

 

עמאשה ידיח את ברדה בדרך לרשימה יוקרתית? (ערן לוף)

 

7. נבחרת ישראל תשחק מחר בקרואטיה, ונשאלת השאלה מתי הייתה הפעם האחרונה שישראל ניצחה בחוץ נבחרת שמדורגת גבוה ממנה ונחשבת לבכירה ממנה?

 

ובכן, זה קרה ב-3 במרץ 2010, אז ניצחה ישראל 0:2 ברומניה משער של יוסי בניון ופנדל של אליניב ברדה – שניהם בסגל גם מחר, יחד עם בירם כיאל שגם הוא היה במשחק – אבל המיוחד במשחק הזה: גם אז ניהל אותו מאמן זמני, בין דרור קשטן ללואיס פרננדס. קראו לו אלי אוחנה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי