נבחרת העונה הסדירה בליגת העל

|

זמן בחירות: דסה וקהת עשו קפיצת מדרגה, לביא ופאס באנקר בהגנה וערן זהבי אחד

(גודל טקסט)

מאת: רועי פולקמן וליאור מנשה    צילום: עדי אבישי, דני מרון, ערן לוף

 

העונה הסדירה בליגת העל הגיעה לסיומה ורגע לפני שהפלייאוף מתחיל ובאווירת הבחירות שעוטפת אותנו בימים האחרונים, בחרנו עבורכם את שחקני העונה הסדירה, להלן נבחרת העונה הסדירה של ספורט2.

 

 

 

ולדימיר סטויקוביץ' (מכבי חיפה)

אלירן עטר ויוסי בניון מקבלים את רוב המחמאות על הגעתה של חיפה לפלייאוף העליון אבל השוער הסרבי, ולדימיר סטויקוביץ', היה נקודת האור היחידה גם  בתקופה הקשה של הקבוצה והיחיד ששמר על יכולת יציבה לאורך כל העונה. סטויקוביץ' הציל את הירוקים לא מעט פעמים העונה ושמר על שער נקי בשמונה משחקים. עכשיו בפלייאוף העליון היכולת שלו עשויה להכריע בין כרטיס לאירופה לבין עוד עונה מאכזבת.   

 

כמעט נכנס: איתמר ניצן (מכבי פ"ת)

 

סטויקוביץ'. מניה בטוחה בירוק (ערן לוף)

 

מגן ימני: אלי דסה (בית"ר ירושלים)

אין ספק שמדובר בעונת הפריצה של דסה. המגן הפך לשחקן משמעותי בבית"ר ירושלים ולא סתם אלי טביב מיהר להציע ולסגור איתו חוזה חדש. הכושר הטוב של המגן לא נעלם מעיניו של המאמן הלאומי, אלי גוטמן, שזימן אותו לראשונה לסגל הנבחרת – עונה חלומית למגן שבעונה שעברה אצל רוני לוי התנדנד בין מקום בסגל ליציע.  

 

כמעט נכנס: עודד אלקיים (עירוני ק"ש)

 

דסה. עונת שיא (עדי אבישי)

 

בלם: יניב לביא (הפועל רעננה) 

הפועל רעננה הייתה רחוקה רק 3 נקודות מהופעה היסטורית בפלייאוף העליון. יניב לביא היה השחקן היציב ביותר בקבוצה עם ההגנה השנייה בטיבה בליגה (רק מכבי ת"א ספגה פחות). הקפטן הוותיק פיספס רק שני משחקים העונה (אחד מהם משחק ההכרעה מול בית"ר י-ם) אבל סיים 90 דקות בכל שאר 24 המשחקים של קבוצתו.

 

כמעט נכנס: שיר צדק (עירוני ק"ש)

 

לביא. עוגן בהגנה (עדי אבישי)

 

בלם: אברהם פאס (מכבי חיפה)

בעונה החולפת מרקו בלבול צירף את פאס הוותיק בבני סכנין, החתמה שתרמה רבות לקבוצה לסיים בפלייאוף העליון. בינואר האחרון בלבול, שנקרא לדגל לאחר התפטרותו של סטנויביץ, התעקש לצרף את הספרדי לירוקים והרבה גבות הורמו בכרמל לגבי הבלם בן ה-35, אבל לפאס נקודות זכות רבות בייצוב ההגנה הירוקה וההגעה לפלייאוף העליון. בארבעה מששת משחקיו במדים הירוקים הקבוצה שמרה על שער נקי והוא אחד משני שחקני שדה בלבד (יחד עם יא יא פטי מאשדוד) שלא החסיר ולו דקת ליגה אחת. 

 

כמעט נכנס: איתן טיבי (מכבי ת"א)

 

אברהם פאס. בלבול התעקש וצדק (דני מרון)

 

מגן שמאלי: עמרי בן הרוש (מכבי ת"א)  

זו עונה שנייה ברציפות שעמרי בן הרוש שומר על יציבות במכבי תל אביב וזה לא מובן מאליו בקבוצה עם סגל עמוק כמו של האלופה. בעונה שעברה אצל פאולו סוזה היו לו 27 הופעות ושער אחד. העונה אצל פאקו אייסטראן הוא הכפיל את כמות השערים, למרות שלא שותף בשלושה מארבעת המשחקים האחרונים הוא עדיין וללא תחרות המגן השמאלי הכי טוב בליגה.

 

כמעט נכנס: אופיר דוידזאדה (הפועל ב"ש)

 

בן הרוש. המגן הטוב בישראל (עדי אבישי)

 

קשר אחורי: ג'ון אוגו (הפועל באר שבע)

אלישע לוי יכול לסמן וי על עוד רכש מצוין. בעונת הבכורה שלו בקבוצה, הפך אוגו לקשר האחורי המשמעותי ביותר בליגת העל. התרומה של הקשר הניגרי לא מסתכמת בחלק ההגנתי של הקישור  כשהוא כבש גם ארבעה שערים עד כה ועוזר רבות להנעת הכדור של הקבוצה מבירת הנגב. 

 

כמעט נכנס: קלאודמיר פריירה (בית"ר ירושלים)

 

 

אוגו. בול פגיעה בב"ש (דני מרון)

 

קשר: מאור בוזגלו (הפועל באר שבע)  

למרות שמהמחזור ה-14 בוזגלו לא כבש, הקשר האדום היה שותף ב-18 שערים (9 שערים ו-9 בישולים) מתוך 47 שהקבוצה כבשה. בוזגלו פתח את העונה בכושר נהדר עם שערים מרהיבים ולמרות הבצורת הוא שותף בכל משחק ליגה. בפלייאוף העליון האדומים מהדרום יהיו חייבים את השערים שלו על מנת לתת פייט אמיתי למכבי תל אביב.  

 

כמעט נכנס: אנתוני וואקמה (הפועל רעננה)

 

בוזגלו. ב"ש חייבת אותו בפלייאוף (עדי אבישי)

 

קשר: רועי קהת (עירוני ק"ש)

תגלית העונה. הקשר שהתחיל את העונה שעברה במכבי יבנה מהלאומית והעונה היה השחקן היחיד בקריית שמונה שפתח בכל משחק ליגה ורק בשניים מהם לא סיים 90 דקות. קהת סיים את העונה הסדירה עם שבעה שערים העונה כשרק רוג'רס קולה כבש יותר לנציגה הצפונית ביותר בליגת העל. הירידה ביכולת האישית לקראת סיום הסיבוב השני גרמה לירידה ביכולת של הקבוצה כולה.

 

כמעט נכנס: דור מיכה (מכבי ת"א)

 

רועי קהת. תגלית העונה (דני מרון)

 

קשר: ערן זהבי (מכבי ת"א)

מה כבר אפשר להגיד על הכוכב הגדול של מכבי ת"א שטרם נאמר. עם 21 שערים ב-25 משחקים, הרבה זמן לא היה שחקן שהשפיע כל כך על הליגה שלנו. בסיבוב השני הוא נקלע ל"בצורת" של שער אחד בחמישה משחקים אבל לאחר שכבש בכל אחד מ-14 המחזורים הראשונים (19 ברצף כולל סוף העונה שעברה) אין ספק בקשר לשחקן העונה הסדירה בליגת העל.

 

כמעט נכנס: עומר אצילי (בית"ר ירושלים)

 

זהבי. ללא תחרות (עדי אבישי)

 

חלוץ: מוחמד גאדיר (בני סכנין)

דווקא שני החלוצים של נבחרת העונה הסדירה מגיעים מקבוצות הפלייאוף התחתון. גאדיר בעונת שיא עם 13 שערים והרבה בזכותו סכנין שומרת על מרווח ביטחון מהקו האדום ולא אמורה להסתבך במאבקי הירידה כל עוד הוא ימשיך את הכושר הנפלא שלו. לא בכדי הוא מוזכר כמועמד לחזור למכבי חיפה בעונה הבאה, או שאולי לשוב לאירופה.

 

כמעט נכנס: שלומי ארבייטמן (הפועל ב"ש)

 

גאדיר. עונת שיא (ערן לוף)

 

חלוץ: לארי קאיודה (מכבי נתניה)

אוהדי מכבי נתניה צריכים להגיד תודה לניגרי שסירב לעזוב את הקבוצה במהלך חודש ינואר. בלעדיו המצב היה הרבה יותר קשה. עשרת שעריו בתוספת החופש המוחלט שהוא מקבל מרוני לוי החזירו את החלוץ לחיים והוציא אותו מהמשבר. יכול להיות בשעונה הבאה נראה אותו בשידורים של ספורט 1 ו-2 אבל לא בטוח שבליגת העל. 

 

כמעט נכנס: דויד מנגה (עירוני ק"ש)

 

קאיודה חוגג. בעונה הבאה בטלוויזיה (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי