כבר לא כיף לנצח את האדומים

|

דעה: ברוש, מכביסט, מתבאס שאוהדי הפועל ירדו למקלטים באדישות לקראת הדרבי

(גודל טקסט)

    מאת: דורון ברוש             צילום: עדי אבישי

 

אתה יודע פחות או יותר מה תקבל מקצועית בדרבי הזה: פאקו לא ייגמל מההרגל המעצבן שלו לעלות עם נוסא איגייבור כקשר נוסף ויבזבז את ערן זהבי 60 דקות כחלוץ, עד שלא תהיה ברירה, עד שכל היציע יזיע מעצבים, ואז יכניס את פריצה וישנה למערך הנכון.

 

 

מנגד, אלי כהן לא יתחכם מהדקה הראשונה ויעלה במערך מעובה מגנים וקשרים לצופף למכבי את האמצע וינסה לעקוץ במתפרצות. לא צריך להיות נביא כדי לדעת את זה – ככה נראים כל המשחקים של מכבי.

 

 

 

ובכל זאת, יש בדרבי הזה משהו ושונה במיוחד: לא מדברים עליו. אדומים שאני מכיר ועוקב אחריהם שנים רבות – שותקים. בדרך כלל שבוע לפני דרבי בבתי קפה מתהפכים שולחנות. הרשת קורסת מכמות ההבטחות ל"נפרק אתכם" (אוי עלי מוהר, עלי מוהר), ממכמני גל סוקולובסקי (יבדל"א) ואבי צור (גם כן יבדל"א), והנה עכשיו דממה. גם האדוקים שבאדוקים, שזקנם אדום וציציותיהם אדומות, שותקים.

 

הם משקשקים, זה ברור, אבל אחרת. לא שלפני הדרבי האחרון, דרבי הריינשרייבר הנורא, הם לא שקשקו. אלא שאז עמדה באוויר באופן כמעט ודאי בהלת החמש-אפס. אפשר היה כמעט לגעת ב-0:5 שריחף באוויר. כמעט שלא היה צריך לעלות למגרש. התוצאה הייתה ברורה מראש: חמש אפס.

 

עכשיו אוהדי הפועל כבר אחרי הייאוש. הם לא מאמינים שכהן יחולל איזה מהפך, יעלה את הקבוצה על איזו דרך. לא בגלל שהוא לא פוגע – האוהדים פשוט לא מאמינים לכלום שלובש אדום. יש גבול לכמות השקרים שקבוצה יכולה להעמיס על אוהדיה, ושחקני הפועל חצו אותו. בדרבי הקודם האוהדים רעדו מ-0:5. עכשיו הם יודעים ש-0:5 אפשרי, אבל לא ממש אכפת להם.

 

וזה לא הוגן מנקודת מבטם של אוהדי מכבי. אם אוהדי הפועל לא סובלים, איפה הכיף בלנצח אותם? שלא לדבר על לתת להם 0:1 קטן. או 1:2 שפשוט לא מתקבל על הדעת. אפילו מבייש. 0:6 יכול להיות מצוין אבל איפה בשיטה של פאקו אפשר לנצח 0:6?

 

ככה שהפועל די מוציאה את המיץ מהדרבי הזה: היא מרדימה אותו, בוכה בשקט תחת הכרית בבית, ומי שמשלמים את המחיר הם מכבי ואוהדיה, והתקשורת המפוהקת, ובתי הקפה השלווים, והרשת החברתית השוממת. וזה לא דרבי, רבותי. זה לא דרבי. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי