רוני לוי הביא התלהבות ושמחת חיים

|

אחרי חודש בתפקיד מאמן מכבי נתניה, אפשר לראות הבדלים ברורים מול יוסי מזרחי

(גודל טקסט)

מאת: אביתר לנג        צילומים: עדי אבישי 

28 בדצמבר 2014, 3 דקות בדיוק אחרי השעה 12:00 בצהריים, מודיעה מכבי חיפה סופית על פיטוריו של המאמן אלכס סטנוייביץ' שהתרסק בכרמל. באתרי הספורט כבר התנוססו להן תמונת של רוני לוי, שסומן כיורשו של הסרבי בתפקיד כשהקדנציה השניה בחיפה, היתה לכאורה כבר פרוסה לרגליו.

אלא שהיום אפשר לספר ולגלות שבדיוק באותה השעה, בבית הקפה שנמצא למרגלות מלון הילטון בלונדון, ישבו אלי שגב, בעלי מכבי נתניה ורוני לוי לארוחת בוקר בה סגרו את פרטי הצטרפותו של המאמן לקבוצה בה גדל. "היתה שיחה מצויינת, זה זרם ונסגר בשתי דקות", העיד גורם שנכח בשיחה.

כמעט אחרי חודש בתפקיד, לא צריך להעליב או לפגוע חלילה ביוסי מזרחי כדי להאדיר ולאמוד על השינויים שהכניס רוני לוי במכבי נתניה, אותה קיבל מפורקת מנטאלית מכף רגל ועד ראש ובשלושת השבועות האחרונים ייצב את המערכת ואת חדר ההלבשה בצורה אבסולוטית, כשהוא יודע שבהחלטה לקחת את התפקיד, הרפיוטיישן שלו עומד על כף המאזניים.

ההתלהבות בתוך המערכת ובמשרדי ההנהלה מהעבודה של לוי היא בלתי נתפסת, הרבה יותר גדולה מההתחלות של אלי גוטמן ולותר מתיאוס האגדי שהגיעו בקול תרועה. "יום אחרי המשחק מול בית"ר אני מגיע בשמונה וחצי בבוקר למשרד ורואה את רוני מחכה שאני אפתח לו את הדלת", סיפר גורם בהנהלת נתניה, "תוך 5 דקות הוא היה עם הלפטופ וניתח את המשחק בתוכנת הסקאוטינג", התלהב.

גם ערן לוי חזר להיות אותו ערן לוי שנתניה ציפו ממנו

אפילו לארי קאיודה, החלוץ הניגרי שהיה למלפפון לוהט בחלון העברות שהסתיים לא מכבר, בסיומו נשאר בנתניה בניגוד לכל ההערכות המוקדמות, מודה היום בלי להסס לרגע: "נשארתי במכבי נתניה אך ורק בגלל רוני לו. הוא מאמן מקצועי ביותר שיקדם אותי מאד ואני מחובר אליו בצורה טוטאלית", סיפר קאיודה, שיצטרך הערב לפרוע את השטרות מול ההגנה החזקה של פאקו אייסטראן ומכבי ת"א.

אין צורך לומר שלוי הוא מהמאמנים המעוטרים ומהטובים ביותר שהכדורגל הישראלי יכול להציע. כבר שנים שהוא מסתובב תחת הסטיגמה של מאמן בעל חזות קשוחה מאד, יש שיטענו אפילו מידי. אלא שהתקופה שבילה בחוץ בשנה האחרונה וצפה מהצד בכדורגלן הישראלי העכשווי, גרמה לו להפנים שכדי שהמפקד יצליח, הכרחי שהחיילים יבואו איתו לקרב ויילחמו בשבילו, שדרושה היום קשיחות משולבת ברוך אבהי כדי שהטאלנטים בשנות ה-20 לחייהם לא יתלוננו חלילה וירוצו אחרי האימונים להדליף לעיתונאים שהמאמן שלהם מנותק וקשה מידי.

אם נרד לרוזלוציות שמבטאות הלכה למעשה את רוני לוי מודל 2015, נוכל למצוא כמה דוגמאות שימחישו זאת; ביום השלישי לאחר שהתמנה לתפקיד המאמן, לוי אסף את השחקנים על הדשא, "ראיתי משהו שמפריע לי", אמר, "אני מבקש שלא יהיה פה אף שחקן שיעזוב את המתחם לפחות חצי שעה לאחר סיום האימון, תכבדו את המקצוע שלכם", הבהיר בנחרצות. כמה דקות אחרי, על אותו כר דשא, לוי כבר היה עמוק עמוק בתוך סשן שיחות אישיות עם שחקני הספסל שלא מקבלים דקות, שמע אותם והבטיח לתת צ'אנסים והזדמנויות.

גם הבאתו של רונן גבאי למשרת העוזר היתה נדבך שמשלים את הקונספט החדש ונתן גושפנקא להתנהלות המופתית. לוי יכל לבחור בקלות עוזר צעיר, מומחה וידאו או איזה פנאט טכנולוגי שיעשה את עבודת הסקאוטינג ויסדר את הקונוסים כשצריך, אבל דווקא כאן הוא בחבר הטוב והקרוב איתו שיחק וגדל באותה עיר, רונן גבאי, מאמן ודמות אהובה בטירוף בעיר, אבל במיוחד על השחקנים. כקונצנזוס.

יותר מהסגנון וההתנהלות האופיינית, מה שכמובן עשה את השינוי הלכה למעשה הוא הפאן המקצועי, שם הדרישות מהשחקנים והצוות המסייע הן חסרות פשרות. רגע לפני שהתחיל תדרוך הוידאו לקראת המשחק מול בית"ר ירושלים, לפני כשבועיים, כשהשחקנים כבר ערוכים בחדר האספות, נכנס המאמן לחדר והעניק לשחקני ההרכב הראשון את הגופיות הכתומות, "עכשיו שתסתכלו בתדריך תבינו שהמשימה היא עליכם" אמר לשחקנים. התוצאה ידועה. אחד הביטויים המשמעותיים ביותר והגלויים לעין שעוברת נתניה בעידן רוני לוי, היא השינוי הגדול שחל בקפטן, ערן לוי, מאז בוצעו שינויי המאמנים.

אוהדי מכבי נתניה. עכשיו הם מרוצים מהקבוצה שלהם

אין אחד שלא ניבא מסלול התנגשות בין שני הלוויים- רוני וערן, זאת בשל ייחוס לדם רע שעבר בין השניים בעבר. האלמנט הזה יצר למעשה את ההופכי המוחלט. הקפטן שינה פאזה, חדל עם הניואנסים המרגיזים שהתאפיין בהם כמו הנפות ידיים ורגעי עצבים חזקים ומנתב את האנרגיות לפעולות במגרש בלבד. "ערן, שלא מרצונו, היה חצי עסקן בתקופה שלפני שרוני הגיע" מספר שחקן בכיר בנתניה, "הוא דאג לכולם למשכורות, דיבר עם חברי ההנהלה, עם אנשי הבקרה וכל מי שהיה צריך בקשר למשכורות. ברגע שרוני הגיע הוא הוריד פרופיל כי ידע שאצל רוני יש סדר ומשמעת. מגיע לו צל"ש ענק על השינוי שעשה", החמיא חברו לקבוצה לקפטן.

זה לא שערן לוי היה עבריין משמעתי סדיר אצל יוסי מזרחי, אבל בהחלט היתה אווירה כי מדובר בשחקן במעמד שונה ואחר, דבר שמאז הגיעו של רוני לוי התמתן והפך את הכוכב של נתניה לשחקן מן המניין בחדר ההלבשה שכל השחקנים מכבדים ומעריכים מאד, בוודאי המאמן שיודע ומודע לתהליך שהקפטן שלו עובר כדי להתאים עצמו לסטנדרטים שהוא דורש.

עוד שינוי שעליו שמים בנתניה את האצבע ככזה שהביא את רוח השינוי הוא נושא הכושר הגופני, שהיה לקוי מאד בקרב לא מעט שחקנים. בשנים האחרונות רוני לוי הפך לגורו בנושא ופיתח קשרים טובים עם הפיזיולוג, הד"ר בוקי ירון, שנחשב לטוב בישראל בתחומו. למרות שמאמן הכושר, אלכס בר-ציון הוא השריד האחרון מהצוות המקצועי הקודם, לוי מתווה בעצמו את מדיניות הפיזיולוגיה ומכין את תכניות האימון יחד עם עוזרו גבאי, כשבר-ציון הפך לזרוע המבצעת בלבד. מוקדם לאחר חודש לקבוע, אולם ההערכות בקרב השחקנים שאת התוצאות בנושא, יהיה אפשר לראות כבר בשבועות הקרובים.

בסופו של יום, ההתחלה החיובית, המבטיחה והסופר אופטימית של עידן רוני לוי במכבי נתניה תעמוד למבחן גדול בשבועות הקרובים שכן מאבק ההישארות בליגה רחוק מלהסתיים כאשר נותרו שישה משחקים לפני סגירת המיקום שיקבע את חלוקת הפליאוף העליון והתחתון. 

אם לוי ירשום הערב מול מכבי תל אביב, כל תוצאה שהיא יותר מהפסד, נתניה כבר עשויה להיכנס למומנטום שיביא אותה לחוף מבטחים קטנטן לקראת ההישארות וללוי לרשום הישג לא מבוטל בקריירת האימון שלו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי