נציגי גואנגז'ו יעקבו אחרי ערן זהבי

| עדי אבישי

פרסום ראשון: הסינים לא מוותרים על כוכב מכבי ת"א. גם בוזגלו וטל בן חיים תחת מעקב

(גודל טקסט)

מאת: אשר גולדברג   צילום: עדי אבישי

 

ג'ואנגזו הסינית, אשר בראש הצוות המקצועי שלה ניצב כוכב העבר של נבחרת איטליה, פאביו קנאברו, מחדשת את מאמציה לרכוש את כוכב מכבי ת"א ומלך שערי הליגה, ערן זהבי.

 

 

רק לפני חודשיים וחצי כפי שפורסם בלעדית בספורט1, לא יצא לפועל המהלך שהוביל קאנברו לרכישת זהבי בסוף חלון ההעברות של חודש ינואר.

 

ההצעה שקיבל זהבי הייתה חסרת תקדים מבחינת השכר שהובטח לו ע"י הקבוצה הסינית. מיליון יורו וחצי לעונה בחוזה של ארבע שנים, לא כולל מענקי ניצחונות ומענקים על זכייה בתארים בסין ובאסיה.

 

הקבוצה הסינית הייתה מוכנה לשלם למכבי תל אביב מעל שלושה מיליון יורו וחצי עבור כרטיס השחקן, מיליון יותר מאשר תג המחיר הראשוני בחוזהו של השחקן.

 

לפני המשחק נגד מכבי חיפה בפתיחת הפלייאוף העליון סיפר זהבי לתקשורת כי דחה בחודש פברואר הצעה לחתום בקבוצה אחרת תמורת חוזה חסר תקדים. זהבי ציין כי דחה בשלב זה את ההצעה מהרצון לעזור למכבי תל אביב לזכות בתואר האליפות.

 

בן חיים. גם הוא על הכוונת (עדי אבישי)

 

כעת מתברר על פי הסוכן הישראלי ששידך בין הסינים לזהבי, כי הקבוצה, לה תקציב ענק, אינה מוותרת עליו.

 

אחד מנציגי המועדון היה בארץ בשבוע שעבר ועקב אחרי זהבי ושחקנים נוספים במשחקי נבחרת ישראל נגד נבחרות ווילס ובלגיה. הערב במשחק בין מכבי ת"א להפועל ב"ש אמור נציג של סוכנות השחקנים האירופית להיות בחשאי באצטדיון בלומפילד בשירות עבור המאמן קנאברו כאשר השחקנים שנמצאים במעקב הינם טל בן חיים ממכבי ת"א ומאור בוזגלו מהפועל ב"ש. על פי סוכן השחקנים הישראלי המעבר של זהבי יהיה קל יותר לכדורגל הסיני הרחוק והנעלם, אם לצידו יהיה שחקן ישראלי נוסף.

 

בנוסף נודע כי גם במשחק בעוד חודש בסמי עופר, כשמכבי חיפה תארח את הצהובים צפויים בן חיים וזהבי להיות סוכנים שיעקבו אחר השניים.

 

קנאברו. יאמן את זהבי בקרוב? (Gettyimages)

 

גואנגז'ו היא אלופת סין בארבע השנים האחרונות ונחשבת למועדון העשיר במדינה. הנמרים מדרום סין החזיקו בשנים האחרונות בסגל מפואר כשמאמן נבחרת איטליה בעבר, מרצ'לו ליפי, אימן את המועדון מ-2012 עד 2014. בין השחקנים הבולטים שהיו במדי המועדון אפשר למצוא את דריו קונקה הארגנטינאי שזכה לשכר עתק של 12.5 מיליון דולר לעונה ב-2011. כמו כן, גם אלסנדרו דיאמנטי ואלברטו ג'ילארדינו האיטלקים נמנו על סגל הקבוצה וגם לוקאס בריוס הפראגוואי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי