דיעות חלוקות במכבי לגבי פאקו

פאקו. תמיכה מביין
פאקו. תמיכה מביין | צילום: דני מרון

המנכ"ל רוצה להאריך את חוזה המאמן, קרויף פחות, והבוס מקנדה לא החליט

(גודל טקסט)

בתוך שבועיים יתברר אם המאמן הבסקי של מכבי תל אביב, פאקו אייסטראן, יעשה היסטוריה בקריית שלום ויוביל את הצהובים לזכייה המשולשת בכל התארים (אליפות, גביע המדינה וגביע הטוטו) ויהיה לראשון שעושה את זה במועדון. בעבר זכו בדאבל המאמנים ג'רי בית הלוי, יוסף טסלר, יעקב גרונדמן ודרור קשטן.

בינתיים שחקני ואוהדי מכבי תל אביב ממתינים להחלטה של הבעלים, מיץ' גולדהאר, ולהודעה של המנכ"ל, מרטין ביין, על זהות המאמן והמנהל המקצועי לעונה הבאה.

גולדהאר וביין תומכים בהמשך דרכו של הבסקי פאקו אייסטראן, כשעד כה המנג'ר ג'ורדי קרוייף,לא הצטרף לדעה המשותפת. מתברר שפאקו אינו נדחף לתפקיד, מכיר באיכויות האימון שלו ולא מוכן לחתום על החוזה בהינף יד. גורם המקורב לקבוצה הבהיר: "פאקו דורש שיפור משמעותי בחוזהו לעונה הבאה, כספים שמקבלים ברמות הגבוהות של אירופה. הוא מאמין שהרקורד שלו בליברפול והדרך החדשה שהקנה במכבי תל אביב שווה את הכסף. אין ספק שהמינוי יקום או ייפול על כסף, מהלך הנמצא עכשיו על שולחנו של מיץ' גולדהאר לאישור".


גולדהאר וביין. האחד עוד לא החליט, השני תומך במאמן (עדי אבישי)

 


המנג'ר, ג'ורדי קרויף מתוקף תפקידו ובצדק מבחינתו, דורש להיות האיש הקובע בנושא המקצועי. קרויף קובע את הדרך וכך היה כשאוסקר גרסיה ופאולו סוזה היו המאמנים. לא כך מתנהל קרויף מול פאקו שחש די בטוח לעשות את הדברים על פי דרכו.

כבר בתחילת העונה החליט פאקו להשאיר בקבוצה את ניקולה מיטרוביץ' שהיה עם שתי הרגלים מחוץ לקריית שלום בניגוד לדעתו של קרויף שסימן לתפקיד שחקן זר אחר. המנג'ר, בלשון המעטה, לא אוהב את ההתעלמות הכללית של המאמן מיובל שפונגין, שחקן שהביא קרויף בשכר שנתי של 300 אלף יורו ועדיין לא שיחק העונה. גם ההתנהלות המקצועית מול עדן בן בסט ואפילו מול גילי ורמוט אינה לרוחו של המנג'ר. קרויף אינו מדבר נגד פאקו, אבל הטענה מסביב להתנהלות היא שההולנדי אינו רוצה את הבסקי ומבחינתו ישנו מועמד חלופי זר לתפקיד המאמן.


קרויף. לא אהב את ההתנהלות של המאמן מול כמה שחקנים (עדי אבישי)

 

המנכ"ל, מרטיין ביין, כבר הבהיר כי אינו מתכוון לשמש גם כמנג'ר מקצועי, עמדה בה מחזיק עכשיו קרויף. גורמים במועדון טוענים כי בשל לחץ הזמן וההכנות לליגת האלופות הנמצאות בפתח, ולאחר שהסכים לכל התנאים של מיץ' גולדהאר, הבעלים שוקל את המשך דרכו של קרוייף תחת הכותרת "ליגת האלופות תחילה".

גורם המקורב למועדון: "בימים האחרונים חל שינוי, ג'ורדי כבר מכין את הקבוצה לליגת האלופות, ממתינים בכל יום להחלטה של גולדהאר ולשיחה שלו עם קרויף שתקבע בנושא".

החלטה נוספת שתתקבל היא נושא המענקים הכספיים לעונה הבאה. מכבי תל אביב תשלם מענקים כספיים נדיבים על העפלה לשלב הבתים בליגת האלופות ותקטין למינימום מענקים על זכייה באליפות וגביע המדינה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי