6 נקודות יופחתו ממאזן אשדוד

|

פיפ"א הורתה על העונש עקב אי תשלום על רכישתו של אמברוז. ירדה למקום האחרון

(גודל טקסט)

מאת: מערכת ספורט2     צילום: GettyImages

זאת אולי המכה הקשה ביותר שהיתה יכולה אשדוד לקבל. ההתאחדות לכדורגל הודיעה הבוקר (רביעי) לקבוצה כי על פי החלטת פיפ"א היא מורידה ממאזנה 6 נקודות בעקבות אי תשלום לקאדונה יונייטד הניגרית, ממנה רכשה אשדוד את הקשר, אפה אמברוז. בעקבות הורדת הנקודות צללה אשדוד למקום האחרון בטבלה והיא מרוחקת כעת 3 נקודות מחוף מבטחים.

לקלינגר יש עכשיו 21 נקודות, הפועל עכו שסגרה את הטבלה, עלתה מקום אחד ולה 22 נקודות ואילו הפועל פתח תקווה הרוויחה מן ההפקר ועלתה מעל הקו האדום עם 23 נקודות. גם הקבוצות האחרות הרוויחו מן הסתם, שכן הן התרחקו עוד קצת מהקו האדום. הפועל תל אביב "הגדילה" את המרחק מהקו האדום בעוד נקודה, כך גם הפועל חיפה, סכנין, נתניה ורעננה.

בהודעה מטעם ההתאחדות לאשדוד נכתב: "בהמשך למספר מכתבים ופניות מצד פיפ"א שהופנו אליכם גם באמצעות ההתאחדות לכדורגל בנושא תשלום פסק בוררות שלא קויים על ידכם ואי התשלום לקבוצת קאדונה יונייטד מניגריה, מצ"ב מכתב פיפ"א ובו היא מורה על ההתאחדות לכדורגל להפחית 6 נקודות ממאזן קבוצתכם".

ג'קי בן זקן. הקבוצה שלו בדרך ללאומית (עדי אבישי)

"מבלי לגרוע מהאמור, נבקש מכם להסדיר את נושא התשלום בהתאם לאמור בהחלטה ובאופן מיידי וכי תעדכנו אותנו מיד עם סיום הטיפול בנושא".

מדובר בסכום של 140 אלף יורו שהיו אמורים להיות מועברים לקבוצה הניגרית. באשדוד טוענים ש-75 אלף יורו כבר הועברו ומתכוונים בימים הקרובים להעביר את שאר הסכום. מחר בבוקר יפנו ראשי הקבוצה לפיפ"א ולקבוצה הניגרית כדי לעקב את ההחלטה ולסיים את הפרשה במהרה. על פי גורמים משפטיים איתם התייעצו ראשי הקבוצה, הסיכוי לשינוי בהחלטה של פיפ"א הוא קלוש ביותר, אולם בקבוצה לא מתכוונים לוותר כל כך מהר.

מנכ"ל הקבוצה, רפי נידם, מסר בתגובה: "הנושא בטיפול ותוך כמה זה יסתדר". 

אמברוז הגיע לאשדוד ב-2010 על ידי המאמן דאז, ג'ון גרגורי. הוא כבש 5 שערים ב-83 הופעות בכל המסגרות. מאשדוד עבר אמברוז לסלטיק ועד היום שיחק ב-130 משחקים בכל המסגרות וכבש 6 שערים. במדי הנבחרת הניגרית רשם 46 הופעות וכבש פעמיים. הוא היה חלק מהנבחרת שזכתה במדליית הכסף באולימפיאדת בייג'ינג אחרי הפסד בגמר לנבחרת ארגנטינה.

כתבנו גל פז מוסיף כי על רקע העונש הקשה תארח בשבת אשדוד את הפועל עכו הקרב ישיר על ההשרדות בליגת העל. הכאוס ששולט בתקופה האחרונה סביב השגי הקבוצה לא פסחו על חלק מאוהדי הקבוצה שבמקור נחשב לאוהדי עירוני אשדוד באיחוד המפורסם. אותם אוהדים מתכוונים להגיע למשחק להניף שלטי תמיכה בעירוני אשדוד. אחד מאוהדי הקבוצה אמר: "מה שקרה היום עם הסיפור של פיפ"א והורדת הנקודות ממחיש את הכיוון אליו צועד המועדון כאשר אוהדים לא מעטים לא מגיעים יותר למשחקים". האוהדים הוסיפו ואמרו כי כהוכחה לטענותיהם, הנהלת אשדוד מגייסת את מחלקת הנוער והילדים להגיע בשבת ולעודד את הקבוצה של ניר קלינגר נגדו עכו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי