לא סיפקו קבלות: מאכזבי העונה בליגת העל

מליקסון. לא לזה פיללו בבש
מליקסון. לא לזה פיללו בבש | צילום: דני מרון

שוער הנבחרת שירד ליגה, האכזבה משכטר ונציג הטרבליסטית

(גודל טקסט)

העונה בליגת העל הסתיימה לה, שחקני הפלייאוף התחתון כבר מזמן בים וחלקם בצדק. היו לנו כמה אירועים מכוננים בראשם הטרבל של מכבי ת"א. הפועל ב"ש התרסקה רגע לפני המאני טיים, בית"ר הפתיעה ותהיה באירופה ומכבי חיפה? אוי מכבי חיפה.

 

בל נשכח את האכזבה המסוימת מהפועל ת"א, את מסע ההישרדות המרשים של הפועל עכו, הירידה של אשדוד והשביתה בנתניה. אז לצד אלו שגרפו סופרלטיבים, חתומים גם כאלו שיעדיפו לאפסן את העונה הרחק מאחור. הנה לכם נבחרת המאכזבים של ליגת העל. אלו שהגיעו בקול תרועה, אלו שהציפיות מהם היו גבוהות ואלו שפשוט לא היו ברמתם הרגילה.

 

 

שוער: אופיר מרציאנו, מ.ס אשדוד

לצד ההתקדמות המטואורית כשוער נבחרת, מרציאנו העלה את רף הציפיות ממנו. יחד עם זאת, אשדוד שלו נשרה לליגת המשנה אחרי 18 שנה, ונקודות שרשומות עליו, לא ראינו. 33 הופעות לשוער שלא יהיה באשדוד בעונה הבאה, אך היכולת שלו גרמה ככל הנראה גם לב"ש לסגת ממועמדותו להחליף את אג'ידה.

 


מרציאנו על הרצפה. משוער נבחרת ציפינו ליותר (עדי אבישי)

 

מגן ימני: עופר ורטה, מ.ס אשדוד

עד העונה הוא נחשב לאחד המגנים העולים בכדורגל הישראלי. כדי שיחזור להימנות עליהם, ורטה חייב לשמור על עקביות. ב-22 הופעות הוא אמנם בישל שני שערים, אך ממגן שהיה ברשימת המועמדים למכבי ת"א והפועל ת"א, ואף נמנה על הסגל של גוטמן, לא לזה ציפינו.

 


ורטה. מסגל הנבחרת ללאומית (אסף קליגר)

 

בלם: טומיסלאב פאיוביץ', הפועל ב"ש

הסרבי שהגיע מפרטיזן בלגראד לא הבריק כבר אשתקד, אך קיבל קרדיט מאלישע לעוד עונה. בינואר, אחרי ששוב לא הרשים, הובא לואיי טאהה כגיבוי ותפס בחלק לא מבוטל מהמשחקים את מקומו. הוא לוקה במהירות, לא מצטיין בגובה ועם בלם כזה לא פלא שב"ש סבלה העונה מהגנה שקרסה ברגעי האמת.

 


פאיוביץ'. לא ימשיך בנגב (דני מרון)

 

בלם: סארי פלאח, הפועל ת"א

הגיע לחודורוב עם תקוות רבות כבלם מוכשר, אך מהר עוד התחלפו בטעויות פעם אחר פעם. היו שהגדירו אותו כטעות מתמדת, ולא בכדי כשאלי כהן הגיע, הוא הוציא אותו ממרכז ההגנה. הספיק לצבור גם שני אדומים, אך אם תשאלו את אוהדי מכבי חיפה, הם לבטח לא מצטערים על שחרורו.

 


פלאח במאבק עם בניון. בחיפה לא הצטערו על שחרורו (עדי אבישי)

 

מגן שמאלי: אופיר דוידזאדה, הפועל ב"ש

הוא אמנם נחשב לאחד ממגני העתיד של הכדורגל הישראלי, אך את העונה הנוכחית דוידזאדה לא ירצה לזכור. הטעות שאיפשרה לזהבי לכבוש שער קליל ב-3:1 של ב"ש בבלומפילד הוגדרה כזו שסיימה את העונה, אך לא רק היא. דוידזאדה ומודים בכך גם אנשי מקצוע מבאר שבע, היה רחוק מהיכולת שהביאה אותו להיות המגן השמאלי של גוטמן. חוסר יציבות בלא מעט משחקים, ולעיתים אף מעבר לכך. כישרון יש לו, אך דוידזאדה יצטרך להשתקם מהעונה הנוכחית.

 


דוידזאדה במשחק שהוא לא ישמח לזכור (עדי אבישי)

 

קשר: מאור מליקסון, הפועל ב"ש

אחרי שהיה מחוזר לא מעט זמן, קמפיין מוצלח של אוהדי ב"ש בתוספת הכיס של אלונה החזירו אותו לבירת הנגב. ממש כמו הבן האובד. בפועל מדובר באחת מאכזבות העונה, אם לא הגדולה ביניהן. שער במחזור האחרון של העונה מול ההרכב השני של בית"ר ירושלים, שער בפנדל מול רעננה ועוד שני שערים בגביע. את מליקסון הביאו לבאר שבע כדי לעשות צעד אחד קדימה וזה לא קרה.

 


מליקסון בפעולה. שני שערים בעונה שלמה (דני מרון)

 

קשר: ישראל זגורי, הפועל ת"א

לפני שנתיים הוא נחשב למלפפון החם של הקיץ. בית"ר, מכבי ת"א והפועל ב"ש דלקו אחריו, אך זגורי בחר בהפועל ת"א. אשתקד הציג יכולת סבירה לצד הבלחות, אך את העונה הנוכחית הוא לא ירצה להציג בקלטות שלו. 25 הופעות, שער בודד ו-3 בישולים הם לא מה שציפו בבלומפילד, בטח לא בעונה בה הקבוצה היתה נטולת כוכבים והוא נחשב למוביל. ההחלטה לאפשר לו למצוא קבוצה חדשה היא הגושפנקא ליכולת.

 


זגורי. מלפפון חם שהפך לאכזבה (אסף קליגר)

 

קשר: רובן ראיוס, מכבי חיפה

היו כאן קשרים כמוהו, תשאלו את אוהדי מכבי ת"א שיגידו לכם מיד, ראיוס זה גירסה ירוקה של מדוניאנין. מוכשר ככל שיהיה, לרוב זה מגיע ללא תכלית. יש לו הרבה הברקות, אך כשהובא ב-700 אלף יורו לפני שנתיים, ציפו ממנו להיות ה'כוכב'. 5 שערים הוא סיפק ב-16 משחקים ועדיין הוא רחוק מהציפיות. אולי בשנה הבאה?

 


ראיוס. ה'מדוניאנין של חיפה' (עדי אבישי)

 

חלוץ: זרקו קוראץ', הפועל חיפה

הוא הגיע בקול תרועה לבית"ר ירושלים בתור גניבה של טביב, אך מהר מאוד התברר כאכזבה. יאמר לזכות בעלי בית"ר, שזוהי אחת הרכישות הבודדות בהן נכשל. קוראץ' שב להפועל חיפה, אך גם שם לא ממש ניפק תוצרת ודווקא סליחי שהגיע בינואר, חתום על ההישארות. מפח הנפש של קוראץ' זה הסתיים ב-11 הופעות מהן 4 בהרכב וב-0 שערים.

 


קוראץ' בפעולה. עונה עגומה (ערן לוף)

 

חלוץ: איתי שכטר, מכבי חיפה

האמת? מדובר רק בחצי עונה. אך שכטר הגיע כרכש הנוצץ של ינואר יחד עם אלירן עטר במטרה לשדרג את מכבי חיפה. היכולת נפגמה ככל הנראה בנאנט ומשכטר ראינו רק שני שערים  ב-14 משחקים (10 מהם בהרכב). רוני לוי ייתן לו צ'אנס בתחילת העונה הבאה, אך אם גם אותו לא ייקח החלוץ, לא בטוח שיהיה כאן בינואר הבא.

 


שכטר תופס את הראש. אכזבה ענקית (דני מרון)

 

חלוץ: עדן בן בסט, מכבי ת"א

הנציג הבודד של הטרבליסטית. הגיע כרכש נוצץ, לא ממש נספר על ידי פאקו, אך במרבית העונה פשוט איכזב ונכנס לרשימה הרבה בגלל הציפיות. למרות ששיחק 24 משחקים ומהם 14 בהרכב, הוא סיפק רק שישה שערים. לא לזה ציפה ג'ורדי קרויף כשפתח את ארנקו של מיץ' בקיץ.

 


בן בסט חוגג. ג'ורדי ציפה ליותר (עדי אבישי)

 

כמעט נכנסו לרשימה: יוסי בניון, אליניב ברדה, קאלה דרשלר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי