טוברוק תובעת 6 מיליון שקלים מנתניה

איזיקוביץ'. צר לי למעשה נלך אחורה כמה שנים טובות
איזיקוביץ'. צר לי למעשה נלך אחורה כמה שנים טובות | צילום: אילן ספירא

הבעלים איזיקוביץ': "אבו-עביד שייך לנו, רק אנחנו והוא נחליט על עתידו"

(גודל טקסט)

האם אנחנו קרובים לסיום סאגת איאד אבו-עביד? לאחר ששמר על שתיקה בשבועות האחרונים סביב טענות מכבי נתניה לזכויות מלאות על המגן הצעיר, החליט בעלי בית"ר טוברוק אריק איזיקוביץ' לשים סוף לחרושת השמועות סביב עתידו של השחקן, כמו גם שני שחקנים נוספים השייכים לטוברוק ושיחקו בנתניה בעונה האחרונה: ראול גרושומוב ודור מלכה.

 

בתביעה שהוגשה היום למוסד לבוררות של ההתאחדות לכדורגל, על ידי בא כוחה של טוברוק עו"ד ניר ענבר, הציגה הקבוצה את ההסכם המקורי שנחתם מול מכבי נתניה ואלי שגב, הקובע באופן חד משמעי כי היא שמחזיקה בזכויות על השחקנים המדוברים וכי במידה ומכבי נתניה תמשיך לעמוד בהתעקשותה לא לכבד את ההסכמים, היא תהיה מחוייבת בתשלום של 6 מיליון שקלים לבית"ר טוברוק.

 

 

לטענת איזיקוביץ', ההסכם שנחתם בנובמבר 2014 קובע כי טוברוק תעביר את שלושת השחקנים למכבי נתניה, ובעת מכירתם הקבוצות תתחלק בצורה ש-70% ילכו לטוברוק ו-30% ילכו לנתניה. כן קובע ההסכם כי בטרם חלוקת האחוזים, במכירה הראשונה של אחד מהשחקנים מבין השלושה, תקבל טוברוק סך של רבע מיליון שקלים ראשונים מדמי המכירה לטובתה.

 

כמו כן טוענת הקבוצה כי סעיף נוסף בהסכם קובע כי במידה ושגב יעזוב את נתניה, יוחזרו השחקנים באופן אוטומטי לחזקתה של בית"ר טוברוק כאשר לא תעמוד לנתניה כל זכות כלכלית בגין מי מהשחקנים. במידה ומכבי נתניה לא תעמוד בהסכם היא תהיה מחויבת בתשלום של 2 מיליון שקלים לטוברוק עבור כל אחד מהשחקנים – דהיינו 6 מיליון שקלים עבור שלושתם.

 

אבו-עביד. משפט שלמה (מכבי נתניה – האתר הרשמי)

 

מטוברוק נמסר: "כאשר עזב אלי שגב את מכבי נתניה ובבית"ר טוברוק פנו לקבל את השחקנים בחזרה לשורותיהם כפי שקובע ההסכם, נדהם איזיקוביץ' מתשובת נתניה שטענה כי היא מתנערת מההסכמים הקיימים, על אף שאלו נושאים את חותמת המועדון הרשמית וכי שלושת השחקנים הם שחקני נתניה ולטוברוק אין שום זכות כלכלית או חוזית כלפיהם".

 

איזיקוביץ': "ביתר טוברוק העבירה בתחילת העונה למכבי נתניה בחינם וכמחווה של רצון טוב שלושה שחקנים: ראול גרושומוב, דור מלכה ואיאד אבו-עביד, זאת בכפוף לחוזים מסודרים מול מועדון הכדורגל מכבי נתניה אשר חתימת בעליו בצירוף חותמת המועדון מחייבים. בעבר נהגה טוברוק בצורה דומה עם מועדונים אחרים כגון מכבי תל אביב, מכבי חיפה, בית"ר ירושלים ועוד רבים וטובים, וכל המועדונים כיבדו את ההסכמים. אני מצר על כך שעו"ד רועי דניאל המשמש גם כמנכ"ל מכבי נתניה, במקום לדאוג לעתידם של השחקנים במכבי נתניה מציע אותם למכירה, לכל המרבה במחיר".

 

"חמור מכך הוא שמי שאדם שמתוקף מקצועו מחויב לכבד הסכמים חתומים בוחר שלא לכבדם תוך כדי התעלמות מוחלטת מתוכנם המחייב", מוסיף איזיקוביץ', "אין צל של ספק כי השחקנים המדוברים ובית"ר טוברוק יהיו היחידים שיחליטו יחדיו את הטוב ביותר מבחינת עתידם המקצועי והוא אשר יקרה. צר לי שבמקום שנמשיך במה שהתחלנו בעיר אנחנו למעשה נלך אחורה כמה שנים טובות".

 

תגובת מכבי נתניה לפרסומים: "לא קיבלנו את כתב התביעה, ונראה כי בטוברוק העדיפו ראשית לשלוח הודעות לתקשורת לפני ששלחה את התביעה אלינו. לעצם העניין, ההסכם היחידי שאנו מכירים זה ההסכם שיש למכבי נתניה עם השחקנים לעוד מספר שנים ואנו נפעל רק על פי תקנוני ההתאחדות. בית"ר טוברוק בחרה לפנות להליך משפטי, ואנו נגיד את דברנו במוסד לבוררות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי