"החוק יעזור להרבה אוהדים ושחקנים אבל גם לילדים"

דיין. נוהג לחגוג עם חבישת כיפה
דיין. נוהג לחגוג עם חבישת כיפה | צילום: דני מרון

גיא דיין, קשר הפועל פ"ת ושומר מסורת, מתלהב מההצעה של ח"כ זוהר

(גודל טקסט)

 גיא דיין, קשר הפועל פתח תקווה, עלה לכותרות בעונה שעברה לאחר שכבש שער וחגג אותו באמצעות חבישת כיפה על הראש. דיין, שומר מסורת, שיחק אז בהפועל עכו ונענש בכרטיס צהוב והסיפור עורר מחלוקות רבות.

טענת ההתאחדות היתה כי "כיפה היא בגד או אביזר שאסור בלבישה כמו כאפיה או בורקה", קוממה עוד יותר. בסופו של דבר שונה החוק בקיץ האחרון והותר לחבוש כיפה.

ומהשבוע עוד התקדמות לעבר שומרי המסורת. ח"כ מיקי זוהר (ליכוד) עומל על חוק לפיו כל מועדון ספורט בכל ענף יהיה ראשי להודיע מראש להתאחדות או לאיגוד של אותו ענף כי הוא "מועדון שומר שבת" והגוף האחראי יהיה מחויב לכך שלא ישתתף בפעילות בשבת.

"הצעת החוק הזאת מצוינת, היא תעזור לא רק לשחקנים של אותו מועדון אלא גם לאוהדים רבים להינות מחוויית הכדורגל ולהגיע לעודד את הקבוצה שלהם", הגיב דיין בראיון לאתר ספורט1. קשר הפועל פתח תקווה הוסיף: "החוק הזה יעזור גם להרבה ילדים שחולמים בעתיד שלהם לשחק כדורגל ומגיעים מבית ששמירת השבת היא חלק מהם".

גיא דיין. "אין בהצעת החוק שום כפייה דתית"  (עדי אבישי)

אין בהצעת החוק מהזאת סוג של כפייה דתית?

"אני לא רואה פה כפייה דתית. החוק לא פוגע באיש, רק מאפשר ליותר אוהדים להגיע. להפך במצב כיום יש פגיעה בדתיים".

מצד שני על פי הצעת החוק מותר לקיים משחק שעה לאחר צאת השבת, רק ששחקנים כמוך בכל זאת יחללו את היום הקדוש במשחקי החוץ.

"אני עושה הכל בשביל להימנע מחילול שבת. אני נוסע כל שישי למלון קרוב למגרש ומגיע ברגל, כך ששחקן שבאמת רוצה לשמור מוצא את הפתרונות".

בחודש שעבר השתתף דיין בפגישה עם יו"ר ש"ס, אריה דרעי, ממש לפני הבחירות. עמו הגיעו גם ישראל זגורי, קשר הפועל תל אביב, אלירן דנין, מגן הפועל אשקלון, ושני שחקני מכבי פתח תקווה צחי גיגי וגידי קניוק שלוו במנהל הקבוצה, עומר גולן.

75 שחקנים כבר חתמו על עצומה שקוראת שלא לשחק בשבת.

"אנחנו מונעים פה חילול שבת המוני. והחוק, אם יתקבל,  יגרום לכך שיגיעו יותר אוהדים למגרשים ויעניק הזדמנות ליותר שחקנים צעירים להתפתח ולהפוך לשחקנים גדולים בעתיד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי