אליפות פושרת של מכבי ת"א

פאקו. מאזן חוץ מאכזב
פאקו. מאזן חוץ מאכזב | צילום: עדי אבישי

וגם: בכמה שיפרה הפועל עכו את מאזנה מאז המחזור ה-16 ומהי המוטיבציה המיוחדת של יואב זיו לזכייה בגביע המדינה. המספרת של עמיקם לשבת

(גודל טקסט)

1. מכבי ת"א הגיעה השבוע בבאר שבע לשבעה משחקי חוץ רצופים בליגה ללא ניצחון – שמונה יחד עם משחק רבע גמר הגביע מול קריית שמונה.

 

ככל הנראה, אם לא יהיו הפתעות יוצאות דופן, תהיה מכבי ת"א האלופה הראשונה מאז בית"ר ירושלים בעונת 2007/8 שמאזן משחקי החוץ שלה לא יהיה הטוב ביותר. אז זו הייתה מכבי נתניה, עכשיו זו קריית שמונה.

 

 

2. שבעה משחקי חוץ רצופים ללא ניצחון הוא מאזן חלש מאוד למועדון פאר כמו מכבי ת"א, אלא שזה רחוק מאוד מהתהומות שאליו הגיע המועדון בעבר. עוד בעשור האחרון, בעונת 2005/6, צברה מכבי שני ניצחונות חוץ בכל העונה גם יחד והגיעה ל-13 משחקי חוץ רצופים ללא ניצחון. השיא שייך לעונת הנפל ב-1987/8, אז הגיעה מכבי ל-14 משחקי חוץ רצופים ללא ניצחון (כולל ה-10:0 בחיפה), עד שנתקלה ביורדת האומללה של מכבי פ"ת ומנעה מעצמה סיום עונה שלמה ללא ניצחון חוץ.

 

דורה. הקבוצה המשתפרת (עדי אבישי)

 

3. אפרופו מכבי פ"ת, כולם מתלהבים מהקאמבק האדיר של הפועל עכו העונה שניצלה מירידה למרות שהייתה בפיגור של 10 נקודות במהלך העונה מחוף מבטחים. אבל רק בעונה שעברה הצליחה מכבי פ"ת למחוק פיגור של 6 נקודות מחוץ מבטחים, שלושה מחזורים לסיום, כדי להישאר בליגה.

 

4. העונה לקראת סיום, ואפשר כבר לעסוק בסיכומים. אם מחלקים את העונה לשניים – עד למחזור ה-16 ומהמחזור ה-17 ואילך – הרי שהקבוצה המשתפרת של החלק השני של העונה היא כמובן עכו, ששיפרה את מאזנה ב-92%.

 

שנייה אחריה נמצאת הפועל רעננה, שהשתפרה ב-60%, ואחר כך בני סכנין שעשתה קפיצה של 44%. הקריסה הגדולה, תתפלאו, היא לא של מ.ס אשדוד (צנחה ב-45%, אלא דווקא של קריית שמונה, שהידרדרה ב-47%: במחזור ה-16 היא הוליכה את הטבלה עם 4 נקודות יתרון ו-38 נקודות, ומאז צברה רק 20 נקודות ונמצאת בפיגור 6 מהפסגה.

 

בכר. הקריסה הגדולה ביותר (אסף קליגר)

 

5. מאז ששבה הליגה לשיטת פלייאוף בעונת 2009/10, זוהי העונה עם כמות המשחקים הרבה ביותר בפלייאוף העליון שלא הוכרעו. בחמשת המחזורים האחרונים הוכרעו רק חמישה משחקים מתוך ה-15 ששוחקו. עשרה הסתיימו בתיקו.

 

6. אם מכבי ת"א תשלים טרבל העונה, כלומר תשלים את זכייתה הצפויה באליפות ותזכה בגביע המדינה, יעלה יואב זיו למקום השמיני בכל הזמנים ברשימת האנשים שזכו להכי הרבה תארים בכדורגל הישראלי – כשחקנים וכמאמנים.

 

זיו ישלים שבע אליפויות, שני גביעים וגביע טוטו אחד, ובסך הכל עשרה תארים. מספר התארים שיגיע אליהם זהה לזה של ניר דוידוביץ', ראובן עטר, רוני לוי, מיקו בלו ואלי דריקס, אבל חשיבות התארים שלו תמקם אותו במקום השמיני (שוב, בכפוף לזכייה בגביע בשבוע הבא). במקום הראשון נמצא מאמן הנבחרת הצעירה החדש, אריק בנאדו, שלו יש 17 תארים (תשע אליפויות, ארבעה גביעים וארבעה גביעי טוטו). כמו לדרור קשטן, אבל בסדר חשיבות עדיף.

 

זיו. מוטיבציה מיוחדת (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי