"יש בעיה במבנה ליגות הנוער בישראל"

| צילום: עדי אבישי

מנג'ר מכבי ת"א, ג'ורדי קרויף, התייחס בראיון לגבי השמועות בנוגע להקמת "קבוצת בת"

(גודל טקסט)

בסיום העונה יפלטו ממכבי ת"א כ-14 שחקנים מקבוצת הנוער שסיימו את הגיל בו הם יכולים לשחק, בעוד מספר שחקנים מהקבוצה הבוגרת שהצטרפו למעגל של יותר מ-40 שחקנים שמכבי ת"א משאילה. רובם ככולם חינם אין כסף בעיקר לקבוצות מהליגה הלאומים ומהליגות הנמוכות יותר. מעל 10 שחקנים הושאלו לקבוצות ליגת העל, בעיקר לכאלו שלא יכולים לשלם עבור שירותם של השחקנים.

 

שתי הקבוצות המובילות בתחום השאלת השחקנים, בחינם הם מכבי ת"א ומכבי חיפה שהכניסו בשנים האחרונות בהסכם ההעברות סעיף שמציין כי המושאלים לא יכולים לשחק מול קבוצת הבית. כך נהגו הקבוצות מול מכבי פ"ת, הפועל פ"ת הפועל עכו ובני סכנין.

 

לאור ההתאגדות של ההתאחדות לכדורגל לביטול הנוהל החל מהעונה הבאה, בדקו הקבוצות אפשרויות ליצור "קבוצת אם", והצהובים הם הראשונים שמנהלים מו"מ עם קבוצות אחרות שליגות נמוכות. כבר בשנות ה-60 היתה מכבי ת"א הראשונה שהעבירה שחקנים בכמויות גדולות לקבוצות כמו מכבי שמואל, הררי ת"א, מכבי חולון שמהם צמחו שחקנים שרובם לא שבו לקבוצה הבוגרת.

 

לפני שלוש שנים החלה מכבי ת"א לשתך פעולה עפ הפועל רמה"ש והעבירה לשורותיה מספר שחקנים שסיימו את גיל הנוער ואחרים שלא התאימו לסגל הבוגר. גם בעונה שעברה נשלחו שחקני להכח ר"ג/ עמידר, בית"ר ת"א/ רמלה, רמה"ש ולקבוצות נוספות כדי שיזכו לדקות משחק, אבל רובם לא לקחו את ההזדמנות והפכו לשחקנים אפורים בליגת המשנה ובליגות הנמוכות (בעיקר ליגה א').

 

 

השנה העלתה מכבי ת"א הילוך בנושא והיא מנהלת מו"מ עם הפועל רמה"ש, הפועל ראשל"צ ובית"ר ת"א/ רמלה. המועדון מאמין כי בזכות שיתוף פעולה כזה, השחקנים ימצאו את מקומם בליגת המשנה. ג'ורדי קרויף התייחס לנושא בראיון שנתן לאתר הקבוצה שם ציין: "אנחנו מודעים לעובדה שכרגע יש בעיה במבנה מחלקות הנוער בכדורגל הישראלי".

 

עם זאת, לא מדובר בסוף הפרשה משום ששחקנים רבים לא יסכימו לרדת לליגות נמוכות כדוגמת הניגרי לארי קהינדה, שפורח בהפועל עפולה ומבוקש במספר קבוצות בליגת העל. לצהובים יש גם שחקן בקבוצת הנוער, מאביס צ'יבוטה, שמספר קבוצות בליגת העל כבר לוטשות אליו עיניים.

 

נכון לעכשיו גם מכבי חיפה מנהלת מו"מ דומה לשיתוף פעולה עם הפועל עפולה מצמרת הליגה הלאומית. איך דברים יתחילו להתפתח רק במהלך החודשים יוני-יולי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי