שחקן המחלוקת: למי שייך אבו-עביד?

אבו-עביד. קרוע בין ארבעה מועדונים
אבו-עביד. קרוע בין ארבעה מועדונים | צילום: עדי אבישי

תחקיר: נתניה בנתה על 2.5 מ' ש"ח ממכירתו, טוברוק טוענים: "הוא שלנו"

(גודל טקסט)

בשבועיים האחרונים, עושה רושם שנהיה שקט במיוחד בגזרת מכבי נתניה. קולו של המנכ"ל רועי דניאל לא נשמע ובקבוצה השתרר שקט חרישי של חוסר ודאות והיעדר תשובות. אלא שמאחורי הקלעים מתחוללת לה סערה אדירה, שבמרכזה עומד סכסוך גדול וקרע אדיר בין מכבי נתניה לבית"ר טוברוק בעניינו של השחקן איעד אבו-עביד.

 

לסכסוך בין הצדדים משמעות גדולה ביותר לשאלה האם נתניה תלך בסופו של דבר להליך פירוק בשבועות הקרובים, או שמא תהנה מקרש הצלה בדמות מכירתו של אבו-עביד תמורת סכום כסף גדול למכבי חיפה, כ-2.5 מיליון שקלים, מה שיצמצם משמעותית את הגרעון ויאפשר לקבוצה לפתוח את העונה הבאה כסדרה.

 

 

שורשי הפרשה בקיץ שעבר, כאשר החברות בין מנכ"ל בית"ר טוברוק לבעלי נתניה החדש, אלי שגב, התעמקה מאוד והשניים הפכו, יש יאמרו, לידידי נפש של ממש. אחרי שנים של סכסוכי ענק והתלכלכות הדדית בתקשורת, באו השניים ושמו את המשקעים בין המועדונים השכנים מעיר היהלומים מאחור ופתחו דף חדש, כזה שבא לידי ביטוי בהעברות ראשונות מקבוצת הנוער של טוברוק לצד השני של הכביש, לקבוצה הבוגרת של מכבי נתניה.

 

שגב ובלדב. הבעלים שבר את הקרח עם טוברוק (אתר מכבי נתניה)

 

תחילה הגיעו שלושה, המגן/בלם איעד אבו-עביד והקשרים ראול גרשומוב ודור מלכה, שלושת הכוכבים הגדולים של קבוצת הנוער של טוברוק לפני שנתיים. בשלב מאוחר יותר, הצטרף לנתניה עוד יוצא טוברוק, דיא סבע. אבו-עביד, מלכה וגרשומוב עברו למכבי נתניה בהעברה, דבר חריג מאוד אצל בעלי טוברוק, אריק איזיקוביץ', שבמשך כל השנים האחרונות ייצא אין ספור שחקנים מוכשרים ביותר לליגת העל, אך לרוב, כל עוד הקבוצה שחפצה בהם לא רכשה אותם, השחקנים היו בסטטוס מושאלים דרך קבוצת הבוגרים שטוברוק מפעילה בליגה ג' מחוז שרון. סבע אגב, שנתן עונה מצוינת בנתניה, מושאל אליה בדיוק באותה הצורה.

 

עם או בלי קשר, באותה העת התהדקו היחסים בין טוברוק לנתניה בצורה ממשית, כאשר באופן חריג, שהוציא מדעתם לא מעט מאנשי מחלקת הנוער של נתניה, החליט אלי שגב להעניק גם לילדי מחלקת הנוער של ידידו איזיקוביץ' מינויים לקבוצת הבוגרים של מכבי נתניה, מה שהיה ל"שובר שוויון" מבחינת מחלקת הנוער של מכבי לאורך שנים ארוכות והיווה שיקול מרכזי להורים בעיר בבחירה לאן לשלוח את הילד שלהם. בנוסף, מחלקת הנוער קיבלה ממכבי נתניה לכאורה ציוד בשווי של 150 אלף דולרים, זאת לטענת אנשי מכבי נתניה.

 

סבע. מושאל לנתניה מטוברוק (דני מרון)

 

לפני כחודשיים, אחרי ההצלחה המסחררת של רוני לוי ורונן גבאי במכבי נתניה ולאחר שהבינו כבר שישארו בליגה ובצל המצב הכלכלי הגרוע, החלו בקבוצה בתהליך בדיקה עמוק של רואי חשבון כדי לברר את מצבה הכלכלי האמיתי של המועדון. כמו כן בוצע שיערוך נכסים ובדיקת פוטנציאל מכירת שחקנים צעירים מן הקבוצה.

 

הדבר הדליק נורה אדומה אצל רועי דניאל וקובי בלדב, יו"ר מחלקת הנוער בפועל, והשניים החלו לבדוק את סטטוס העברת שלושת שחקני הנוער מטוברוק לנתניה בקיץ וחיפשו במרץ רב את ההסכם, אם קיים כזה, של אותה העברה מדוברת. אחרי שלא מצאו במשרדי המועדון, פנו השניים באופן ישיר ועקיף לשגב ואיזיקוביץ' במטרה לקבל לידיהם את הסכם העברת השחקנים, אולם התשובות שקיבלו, לתדהמתם, היו לא ברורות.

 

"זה ישר הדאיג אותנו", מספר בכיר במכבי נתניה, "ברגע שלא אמרו לנו שיפקססו לנו או יביאו לנו את ההסכם מיד הבנו שיש כאן משהו לא בסדר". במשך מספר שבועות ניסו בנתניה לתור אחר ההסכם, אך זה לא הוצג לטענתם, אולם איזיקוביץ' ושגב, שבינתיים עזב את ישראל אחרי שהותיר את נתניה עם בור כלכלי עצום, התעקשו כי ההסכם שריר וקיים.

 

מי שנכנס לעניינים באופן אינטנסיבי הוא עורך הדין של בית"ר טוברוק ומי שמכהן היום גם כמנכ"ל הפועל תל אביב, ניר ענבר, שנחשב לאחד מעורכי הדין העולים בישראל והמוכשרים שביניהם. כאן המקום לציין ולהדגיש כי אותה הפועל תל אביב של ענבר כבר סיכמה על רכישתו של אבו-עביד עם איזיקוביץ' וכל שנותר הוא הסכמת השחקן לעבור. כמו כן, השבוע חתם בחודורוב כוכב קבוצת הנוער של טוברוק, אייל דנין.

 

לפני מספר שבועות, העביר עו"ד ענבר למנכ"ל נתניה, רועי דניאל, את המסמך שלטענת טוברוק מסדיר את ההסכם בין המועדונים ושנחתם לכאורה בקיץ, אולם בנתניה לא מאמינים לדברים וטוענים כי במסמך שהוצג ישנה רק חתימה אחת, של אלי שגב, והיא לא חתומה על-ידי מי שהיה נשיא המועדון בזמנו, גיל לב. בנוסף, אין עליה חותמת של המועדון, מה שהופך את המסמך, לטענת נתניה, לבלתי תקף בעליל.

 

דניאל. נדלקה לו הנורה האדומה (יח"צ)

 

בטוברוק טוענים כי המסמך תקף ואף הופקד בחלק מחוזי השחקנים בבקרה התקציבית – טענה שבנתניה לא רק מבטלים, אלא גורם בכיר בבקרה התקציבית עצמה טען שהדבר אינו נכון והסעיפים המדוברים אינם מופקדים לכאורה בחוזי השחקנים.

 

"מה חשבו בנתניה בדיוק, שעברו אליהם שלושה שחקנים בחינם? זאת בדיחה", הגיבו השבוע בטוברוק לדברים, "יש הסכם חתום והוא נשלח לאנשי נתניה, שלא יספרו סיפורים". בנתניה לא מתרגשים בכלל וטוענים כי לא רק שהחוזה אינו תקף, אלא מצביעים על שורת "הטבות" שקיבלה טוברוק מאלי שגב שעשויות כביכול להיקשר לעסקה המדוברת ואומרים שהדברים ילכו בוודאות להליך משפטי. "השחקנים שלנו, ואם טוברוק ילכו להליך בוררות הם יצטרכו להעיד בנוגע להרבה שאלות שעלולות להוות בעיה גדולה בשבילם", טענו במכבי.

 

ואבו-עביד עצמו? הוא קרוע בין ארבעה מועדונים שכל אחד מהם חפץ ביקרו ובסביבתו טוענים כי הוא מעוניין לעבור להפועל תל-אביב, כפי שרוצה איזיקוביץ' ולמרות ניסיונות השכנוע של מאמנו בחצי העונה האחרונה, רוני לוי, שהבטיח לתת לו קרדיט במכבי חיפה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי