"בקבוצת תחתית בועטים לך 15 פעמים לשער, בצמרת רק 2-3"

גורש. עושה את כל הדרך מהצפון לנגב
גורש. עושה את כל הדרך מהצפון לנגב | צילום: עדי אבישי

דודו גורש בטוח שיש לו עוד שנים רבות לשחק ("מרגיש בן 25") וטוען שלא עבר לב"ש: בגלל הכסף: "הבדל של 40-50 אלף"

(גודל טקסט)

אחד המעברים הכי מפתיעים של הקיץ היה של דודו גורש, שאחרי שנים ארוכות כשוער, הקפטן והסמל הגדול של הפועל עכו, הצטרף להפועל באר שבע. בגיל 35, בו רוב השחקנים כבר מתחילים לחשוב על פרישה, השוער הולך לאתגר הכי גדול בקריירה שלו.

 

"35 זה לא גיל כזה מופלג", אמר השוער ל"תוכנית הספורט" של 103FM, "אני צופה לעצמי עוד שנים רבות. לא יפטרו ממני כל כך מהר. אני לא מאלו שיהללו את עצמם, אבל פיזית אני מרגיש כמו שהרגשתי בגיל 25. אני עוד לא מרגיש את הירידה בגלל הגיל ושרק ימשיך ככה".

 

 

לפני מספר שנים כמעט עבר גורש למכבי ת"א, אך בסופו של דבר נשאר בעכו: "מכבי ת"א הייתה הזדמנות טובה עבורי והגענו למצב של כמעט-חתימה, אבל בסוף זה לא הסתדר. כשחזרתי לעכו, חשבתי לעצמי שאהיה שם עד סוף הקריירה ולא לקחתי את זה קשה במיוחד, כי אני אוהב את המועדון. תמיד רציתי להגיע למועדון יותר גדול ולהוכיח שאני יכול לשחק גם בצמרת. כשאתה מצטיין בקבוצה קטנה, תמיד שמים עליך סימן שאלה – ואני רוצה להסיר אותו".

 

על ההבדל בין קבוצת צמרת לתחתית: "כשאני הגעתי בחזרה לעכו בגיל 22, שיחקתי עם הקבוצה בליגה הארצית. תפקיד של שוער הוא ייחודי במגרש, זה תפקיד לא פשוט. שוער הוא שוער בכל קבוצה, הכדור הוא אותו כדור. ההתמודדות יכולה להיות קצת יותר קלה, כי בקבוצת תחתית בועטים לך למסגרת 15-16 משחקים, אז בצמרת אתה יכול לקבל גם רק 2-3 בעיטות לשער". על קודמו בעמדה, אוסטין אג'ידה: "הוא עשה פה באמת שלוש שנים יפות, אבל אני מסתכל קדימה, לא אחורה. זה לא יעזור לי ולא יתרום שום דבר. יש הבדלים בין עכו לבאר שבע, מכל הבחינות".

 

אג'ידה. "עשה פה שלוש שנים יפות" (עדי אבישי)

 

על הפנייה מקבוצת צמרת אחרי כל כך הרבה שנים בעכו: "הופתעתי, שמחתי וגם הפתעתי לא מעט אנשים במעבר הזה. הייתה הרגשה להרבה אנשים שכל הצעה שתגיע אדחה ואשאר בעכו. התמזל מזלי להגיע לקבוצה כמו הפועל באר שבע ולהתמודד על תארים. אחרי שהמעבר למכבי ת"א התפקשש, הייתי בדאון של כמה חודשים, אבל התרכזתי כל כולי בהפועל עכו. המזל שלי היה שחזרתי למועדון שהוא הבית שלי וקיבלתי בו הרבה אהבה ותמיכה".

 

השוער חשף שכבר היה קרוב לבירת הנגב בעבר: "שנה לפני שאג'ידה הגיע פנו אליי מבאר שבע, אבל דחיתי את ההצעה כי לא ראיתי את עצמי עושה את המעבר לנגב והם לקחו שוער זר. הייתי הרבה יותר כועס על עצמי אם הייתי מוותר על המעבר הנוכחי לבאר שבע כדי לא להרגיש שפספסתי משהו. כרגע אני בדירה זמנית ואוטוטו אעבור עם המשפחה לדירה אחרת בבאר שבע".

 

גורש טוען שלמעבר אין שום קשר לכסף: "אני אגיד לך את האמת ורק את האמת, הפערים בין הפועל באר שבע לבין מה שקיבלתי בעכו הם זעומים. אני מדבר על הבדל של 40-50 אלף שקל בסך הכל לשנה. יש דברים שהם מעבר לכסף".

 

ולסיום, אחרי שעבר מהתחתית לצמרת, הוא עדיין חולם גם על נבחרת ישראל: "בטח שאני עוד מפנטז על זה. אם אהיה טוב בהפועל באר שבע ואציג יכולת גבוהה מאוד, לא גבוהה, אלא גבוהה מאוד, יש לי סיכוי לקבל זימון לנבחרת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי