"לא ראו אימון שלי ומדברים עליי"

פאקו. רק אני מכיר את היכולת שלי
פאקו. רק אני מכיר את היכולת שלי | עדי אבישי

אחרי שעשה עוד צעד בדרך לאליפות, פאקו אייסטראן משחרר את הניצרה ופותח את הפה

(גודל טקסט)

מאת: אשר גולדברג        צילום: עדי אבישי

המאמן הבסקי של מכבי תל אביב, פאקו אייסטראן ניצב בפני מבצע של זכייה עתידית אפשרית בחודש מאי בשלושה תארים: גביע הטוטו אותו הניפה הקבוצה, אליפות וזכייה בגביע המדינה (מכבי ת"א בחצי הגמר), הישג שהמאמנים הקודמים – אוסקר גרסיה ופאולו סוזה – לא הצליחו להביא לקריית שלום.

בחודשים האחרונים לא זוכה פאקו לפירגון מאנשי תקשורת ופרשנים שונים אשר מכנים אותו "מורה להתעמלות"  ו"מאמן כושר", תפקיד אותו מילא לפני מספר שנים בליברפול. לאמירות האלו מצטרפים אוהדי מכבי תל אביב רבים שלא רוצים לראות את פאקו בקבוצה בעונה הבאה. אתמול (שני) אחרי שרשם ניצחון גדול על היריבה אולי האחרונה על תואר האליפות, הפועל באר שבע 1:3, אייסטראן שבר שתיקה כשהשיב על האמירות הלא מכובדות כלפיו.

"אני שומע את האמירות ועד עכשיו השתדלתי לא לענות כי אני יודע מי אני. רק אני מכיר את היכולת שלי ומלא אמונה בה. הם מדברים וכלל לא מכירים אותי, איש מהם לא ראה שום אימון שלי בקריית שלום. זה בדיוק כפי ששאלו אותי על דייויד מויס שאימן במנצ'סטר יונייטד, על יכולות האימון שלו. אמרתי שאני לא מכיר אותו, ולא ראיתי אותו מעביר אימונים כדי לדבר עליו מקצועית. רק מי שיראה אותי מאמן יוכל להגיד איך אני מאמן ומה היכולות שלי כמאמן מכבי תל אביב. זה לא מכובד".

לא מוכן לבקר אותו, כי לא ראה אימונים שלו. דייויד מויס (GettyImages)

אז למה האימונים שלך סגורים? אולי תפתח אותם לתקשורת

"אני לא מוכן לפתוח את קריית שלום כדי להראות את אימוני מכבי תל אביב. אני רוצה להיות יחד עם הצוות שלי האחראי לשגיאות שלי ולהחלטות שאני מקבל. זאת היא דרכי. באימונים אני רואה את היכולות של השחקנים ואת הדקויות שלהם לקראת המשחק שבפתח. אני והשחקנים מאמינים בדרך שאנו מתאמנים ומשחקים. את הפיתרונות מוצאים על המגרש".

מאושר לחזור לשחק מול הקהל הביתי. ראדה פריצה (עדי אבישי)

החלוץ, ראדה פריצה, אמר בסיום הניצחון על הקבוצה של אלישע: "אני מאושר לחזור לשחק ללא כאבים מול האוהדים של מכבי באצטדיון בלומפילד. מכבי תל אביב היא קבוצה שכל הזמן רוצה לנצח. היה ברור לפני המשחק כי הפער מבאר שבע יירד לשתי נקודות אם נפסיד. אני מאמין שאנחנו הקבוצה הטובה ביותר. היינו מספר אחת זמן רב".

כתבנו דרור רוזנבלום מוסיף כי בקבוצה שיבחו את אייסטראן שניהל נכון את המשחק ברגעי הלחץ, ביצע שינוי מתבקש במערך שהחליף קשר בשחקן התקפה נוסף והחזיר לטל בן חיים את הבטחון אחרי תקופה לא קלה בקבוצה ובנבחרת. 

גורם בצוות המקצועי אמר: "אין אפס אצל פאקו, עומרי בן הרוש וטל בן חיים היו בירידה מבחינת הנתונים הגופנים באימונים ובמשחקים ומיד עלו במקומם יואב זיו ועדן בן בסט שקרעו את עצמם באימונים. פאקו מקצוען אמיתי וניתן רק ללמוד ממנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי