החוזה החדש של ערן זהבי: מרוויח 500 שקל בכל שעה

| צילום: עדי אבישי

מיץ' גולדהאר הוא זה שישב עם כוכב מכבי ת"א והעלה את שכר הבסיס שלו

(גודל טקסט)

ערן זהבי אולי לא ישבור את שיא ההבקעות של כדורגלן בעונה אחת בכדורגל הישראלי, אבל את שיא השכר בכל הזמנים הוא ניפץ והעמיד אותו על מספרים דמיוניים, שאליהם לא התקרב אף כדורגלן בעבר.

 

גם בימי הפזרנות הגדולים של רובי שפירא עליו השלום בשלהי שנות ה-90 ובתחילת המילניום וגם בחגיגות הגדולות של הכדורגלנים אצל ארקדי גאידמק, לא הוזכרו סכומים כפי שנחתמו שלשום בלילה עם הכוכב הגדול ביותר של מכבי ת"א בשתי העונות האחרונות.

 

 

לערן זהבי היה חוזה מכובד מאוד, הגבוה ביותר במכבי ת"א, והוא נחתם לפני שנה עם סעיף יציאה לאירופה. מי שהחליט לתגמל את הכדורגלן על הביצועים וההישגים הנדירים שלו בשנה האחרונה, או בשפת הכדורגלנים "לפתוח לו את החוזה", הייתה דווקא מכבי ת"א ולא זהבי עצמו.

 

לראשונה מאז רכש מיץ' גולדהאר את הקבוצה מאלכס שניידר באוגוסט 2009, הוא ניהל שיחה כספית עם שחקן בקבוצה. מו"מ שכזה נעשה בעבר רק על ידי ג'ק אנגלידיס ובידיעת ג'ורדי קרויף. בעונה האחרונה דואגים קרויף ומרטין ביין לעניינים הכספיים, אבל הפעם החליט גולדהאר שהוא ידבר עם זהבי בעצמו. הבעלים הקנדי שהגיע לפני משחק האליפות מול הפועל קריית שמונה זימן את הכדורגלן לשיחה אישית, הביע את ההערכה הגדולה לתרומתו לקידום מכבי ת"א ואף אמר לזהבי "אני יודע שאתה מגיע ראשון לאימונים, ועוזב אחרון". גם העובדה שזהבי דחה לפני שלושה שבועות הצעת מיליונים בכדורגל הסיני הייתה בתחשיבים של גולדהאר.

 

זהבי בחגיגות האליפות. ויתר על סין וזכה לשדרוג (עדי אבישי)

 

למרות החוזה המוצק החתום לשנים הבאות, הודיע גולדהאר לזהבי כי הוא משדרג את שכרו ב-50 אחוזים. באותו שלב לא עלה כלל על הפרק נושא הוויתור על סעיף היציאה לאירופה. גולדהאר הודיע לכדורגלן ששכר הבסיס שלו יהיה מעתה 360 אלף שקלים נטו בכל חודש, ומדובר כמובן בשכר ל-12 חודשים בשנה, או אם תרצו ל-60 חודשים – עד תום החוזה בעוד חמש שנים. בסך הכל, עד תום החוזה ירוויח זהבי 21.6 מיליון שקלים רק כשכר בסיס. למתעניינים בקטנות מדובר ב-12,000 שקלים בכל יום, ולאלה שיורדים לפרטים עוד יותר קטנים, אז 500 שקל בכל שעה.

 

שכר זה אינו כולל מענקי הישגים על זכייה באליפות, בגביע המדינה ובגביע הטוטו, או על ניצחונות ועלייה לשלב הבתים בליגה האירופית וכמובן בליגת האלופות. שכר הבסיס אינו כולל גם רכב, כפי שמקבל כל אחד משחקני הקבוצה, והטבות נוספות שכלל לא הועלו בין השחקן לבעלים.

 

צריך לציין שזהבי הוא גם מזרים הכסף הגדול ביותר במועדון. מתברר שחולצות ה"פיו-פיו" שהודפסו במהלך העונה נחטפות כלחמניות טריות. הכובעים עליהם מתנוסס שמו ומספרו 7EZ נמכרים בכמויות אדירות, והחולצה הצהובה מספר 7 היא החולצה המבוקשת ביותר בחנות המוצרים של האגודה ברחוב דיזנגוף בתל אביב, אליה מגיע זהבי מעת לעת כדי לקדם את המכירות.

 

קולקציית המוצרים על שמו (באדיבות מכבי ת"א)

 

שני רק למסי

 

שנה אחרי שרכש את מכבי ת"א העמיד גולדהאר את התקציב הקבוצתי הגדול ביותר בתולדות הכדורגל. בעקבות הזכייה השלישית באליפות והרצון להשתלב בשלב הבתים של ליגת האלופות לראשונה מאז כניסתו לתפקיד, הוא מתכוון להציב שוב שיא חדש בתקציב.

ערן זהבי, שנחת לפני שנתיים וחצי מפאלרמו והצהיר עוד לפני שבעט כדור אחד בקרית שלום כי הוא "צהוב בנשמה", הספיק בשנתיים וחצי לכבוש 63 שערי ליגה עבור הקבוצה של גולדהאר. מדובר במספר חסר תקדים לאור העובדה שהוא שיחק "רק" 83 משחקים.

 

בתקופה הקצרה שלו בצהוב הוא הספיק לשבור את שיא ההבקעות ברצף והעמיד אותו על 18 משחקים, כשרק לאו מסי מקדים אותו בקטגוריה זו עם 21 משחקים ברציפות. פעמיים הוא הוכתר מלך שערי הליגה, הוא שיאן ההבקעות של מכבי ת"א בעונה אחת (29 בעונה שעברה), ואת שנת 2014 סגר עם 35 שערי ליגה ודורג שני באירופה ושלישי בעולם!

 

במקום השני באירופה בשנה שעברה והשלישי בעולם (עדי אבישי)

זהבי, שיחגוג 28 בעוד חודשיים, מצפה לתאומות וזוהי הסיבה העיקרית בוויתור על חוזה המיליונים בסין, עוד לפני שידע שמכבי ת"א תלך לקראתו. יחד עם זאת, כשנשאל אתמול על וויתור סעיף היציאה לאירופה אמר: "לא ויתרתי לגמרי. ברגע שיהיה משהו, מכבי ת"א ואני נחליט ביחד ונמצא את הדרך לעשות את זה. אני מאוד שלם עם ההחלטה שלי. אני שמח שבמקום העבודה שלי מעריכים אותי ואני נהנה מכדורגל. כל עוד לא יגידו לי 'תלך', אני נשאר פה".

 

"אמרתי כמה פעמים במהלך העונה שאני חתום ונשאר במכבי", הוא אמר אתמול, "אני שמח להישאר במועדון ומקווה לעתיד טוב יותר. בסך הכל עשיתי מה שטוב לי ומה שנכון לקריירה שלי. היו גם שיקולים אחרים. ישבתי לשיחה עם מיץ' וג'ורדי והם הבהירו לי לאן המועדון רוצה להתקדם. אני חושב שאני והמועדון שואפים לאותו דבר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי